Otomotiv satışları tam gaz

Güncelleme Tarihi:

Otomotiv satışları tam gaz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2011 17:40

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ocak-Nisan 2011 döneminde en yüksek satış değerine ulaştı.

Otomotiv Distribütörleri Derneğinin (ODD) yazılı açıklamasına göre, Türkiye otomotiv pazarında Ocak-Nisan 2011 döneminde otomobil araç toplam pazarı 259 bin 182 adet olarak gerçekleşti. 157 bin 982 adet olan Ocak-Nisan 2010 dönemi otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 64,06 oranında arttı.

Yılın ilk ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 122,89 büyürken, büyüme Şubat ayında yüzde 87,97, Mart ayında yüzde 51,15 ve Nisan ayında yüzde 41,14 oranlarında düştü. Ocak-Nisan 2011 dönemi otomobil ve hafif ticari araç pazarı en yüksek satış değerine ulaştı.

İlk dört aylık dönemde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 70,34 artarak 176 bin 730 adete ulaştı. Otomobil pazarı, 2011 yılının ilk ayında yüzde 137,16 büyürken, büyüme Şubat ayında yüzde 88,87, Mart ayında yüzde 59,09 ve Nisan ayında yüzde 47,30 oranlarında geriledi.
Hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 52,04 artarak 82 bin 452 adet seviyesinde gerçekleşti. Hafif ticari araç pazarı, 2011 yılının ilk ayında yüzde 98,92 büyürken, büyümede Şubat ayında yüzde 86,20, Mart ayında yüzde 36,01 ve Nisan ayında yüzde 28,91 oranlarında gerileme oldu.
Nisan ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 77 bin 551 adet olarak gerçekleşti. 54 bin 946 adet olan Nisan 2010 otomobil ve hafif ticari araç pazarına göre satışlar yüzde 41,14 oranında arttı. Nisan 2011 otomobil ve hafif ticari araç pazar satışları en yüksek satış değerine ulaştı.

Otomobil satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 47,3 oranında artarak 53 bin 835 adet olarak gerçekleşirken, otomobil pazar satışlarında en yüksek satış değerine ulaşıldı. Hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 28,91 oranında artarak 23 bin 716 adet oldu.

DİZEL OTOMOBİL SATIŞLARI YÜZDE 100 ARTTI

Ocak-Nisan 2011 döneminde otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya yüzde 85 oranıyla yine 1600 cc altındaki otomobiller 150 bin 221 adetle sahip oldu. Ardından yüzde 13 pay ile 1600-2000 cc aralığındaki otomobiller ve yüzde 2 pay ile 2000 cc üstü otomobiller yer aldı. Geçen yıl aynı döneme göre 1600 cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 68, 1600-2000 cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 89 ve 2000 cc üstü otomobillerde yüzde 7 artış görüldü.

Dizel otomobil satışları geçen yıla oranla yüzde 100 artış gösterdi. 2011 yılı Ocak-Nisan döneminde 176 bin 730 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 60'ını, 106 bin 300 adetle dizel araçlar oluşturdu. Otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında, tüm segmentler içindeki dizel payı yüzde 51'den yüzde 60'a yükseldi.

Otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 78 arttı. 176 bin 730 adetlik toplam otomobil satışının 58 bin 645'ini (yüzde 33) otomatik şanzımanlı araçlar oluştururken, tüm segmentler içindeki otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 32'den yüzde 33'e yükseldi.
Otomobil pazarı segmentinin yüzde 83'ünü yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan oluştu. İlk 4 aylık toplam otomobil satış verileri segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 44 pay alan C segmenti 78 bin 304 adetle ulaşırken, B segmenti yüzde 38 pay ile 67 bin 956 adet satış gerçekleştirdi. C segmenti yüzde 13 pay ve 22 bin 472 adetle üçüncü sırada yer aldı.

Kasa tiplerine göre, en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 49 pay ve 85 bin 799 adetle sedan oldu. Sedan otomobilleri yüzde 36 pay ve 64 bin 216 adet satış ile H/B ve yüzde 10 pay ve 16 bin 931 adet satıs ile SUV otomobiller izledi.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, yılın ilk ayında yüzde 122,89 büyürken, büyümede Şubat ayında yüzde 87,97, Mart ayında yüzde 51,15 ve Nisan ayında yüzde 41,14 düşüş gözlendi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!