Güncelleme Tarihi:
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Aybar, 2011 yılının tüm dünyada ilginç bir yıl olduğunu dile getirerek, geçen yıl dünyada otomotiv satışlarının gelişen bir performans gösterdiğini ve 76 milyonu bulduğunu kaydetti.
Otomotiv sektöründeki gelişmelere bakıldığında 2011 yılının kriz yılı olarak kabul edilemeyeceğini dile getiren Aybar, Türkiye'de 2011 yılında otomotiv satışlarında rekor bir büyüme gerçekleştiğini ve binek ve hafif ticari araç pazarının 865 bin adet seviyesinde olduğunu hatırlattı.
EN ÇOK SATIŞ GERÇEKLEŞTİREN GRUP OLDUK
Aybar, Türkiye'de Renault ve Dacia olarak 2005'ten sonra sonra tekrar yüzde 16,3 pazar payına ulaşarak en çok satış gerçekleştiren grup olduklarını anımsatarak, grubun geçen yıl 140 bin 827 adet satışla en fazla satış yapan grup olduğunu dile getirdi.
Renault'nun, Türkiye'deki satışlarıyla, markanın dünya satışlarında ilk kez 5. sıraya yükseldiğini belirten Aybar, en fazla satış yapılan ülkeleri Fransa, Brezilya, Almanya ve Rusya olarak sıraladı.
Aybar, Renault'nun, İstanbul Boğaziçi Şubesi'nin dünyada en çok satış yapan Renault satış noktası olduğunu ifade etti.
Renault reklamlarının Cast'ıyla, senaryosu ile birlikte Türkiye'de yapıldığını ve buradan reklam filmlerinin ihraç edildiğini ifade eden Aybar, Fluence ve Latitude reklamının da Türkiye'den ihraç edildiğini dile getirdi.
“Pazar yüzde 10 daralır”
İbrahim Aybar, 2012 yılında da Türkiye'nin gelişmesini sürdüreceğini, bundan kimsenin hiçbir şüphesi olmadığını dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Türkiye bu yıl da dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda da büyümesini sürdürecek, buna şüphe duymuyoruz. Bu yıl otomobil pazarında bir miktar daralma olabileceğini düşünüyoruz. Bu daralamanın çeşitli sebepleri var. Bunlar, faiz oranlarındaki artış, avrodaki yükselişten kaynaklanan ve otomobil fiyatlarına yansıtılamayan fiyat artışlarının bu yıl kısmen de olsa yansıtılması, bankaların kredi finansmanı konusunda yeterince istekli davranmaması ve geçen yıl 1600 CC üzerindeki araçlara yapılan ÖTV artışının bu yıl etkisini göstermesi olarak sıralanabilir.
2012 yılında Türkiye'nin ekonomik büyümesinin daha az olacağını düşünerek, Türkiye'deki pazarı bu seneye göre bir miktar düşük beklemeliyiz. 2011 yılının yüzde 10 kadar altında bir pazarla karşılaşmamız olası. Bu da Türkiye'de son yıllarda otomotiv sektöründe yaşanan istikrara uygun bir rakamdır. Yaşanacak gelişmelere bağlı olarak belki 820 binin altına da inebilir."
Bu yıl 254 milyon dolarlık yatırım
Oyak Renault Genel Müdürü Tunalıoğlu ise Oyak Renault'nun, 2011 yılında 330 bin 994 adet otomobil üretimi gerçekleştirerek binek otomobil üretiminde liderliğini sürdürdüğünü kaydetti.
Tunalıoğlu, 2011 Türk Otomotiv Sanayi'nin toplam üretiminin dörtte birini, otomobil üretimin ise yarısından fazlasını Oyak Renault'nun gerçekleştirdiğini dile getirerek, üretimin dağılımının, 137 bin 838 Clio, 83 bin 107 Renault Symbol, 80 bin 84 Fluence ve 29 bin 965 Megane HB şeklinde olduğunu, ayrıca Oyak Renault'un 2011 yılında 291 bin 797 motor, 261 bin 830 adet vites kutusu üretimi gerçekleştirdiğini anlattı.
2009 yılında küresel pazarlardaki olumsuz şartlara rağmen üretim kapasitesini düşürmeyen Oyak Renault'nun 2010 yılında ve 2011'de iç pazarın da getirdiği dinamikle tarihinin rekor üretimlerini gerçekleştirdiğini dile getiren Tunalıoğlu, Oyak Renault'nun, 2011 yılında son çeyreğinde, 3 milyonuncu motorunu ürettiğini, geçen yılın son günlerinde ise elektrik motorlu Renault Fluence'ın ihracatına başladığını belirtti.
Tunalıoğlu, Türk Otomotiv Sanayisinin toplam ihracatının üçte birinden fazlasını, otomobil ihracatının ise yarısından fazlasını Oyak Renault'un gerçekleştirdiğini dile getirerek, Oyak Renault'nun halen ürettiği Fluence, Megane HB, Renault Symbol ve Clio'ların, 5 kıtada 100'den fazla ülkede satışa sunulduğunu söyledi.
2012 yılında Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nın Clio 4 modelini ve yeni Megane HB'i seri olarak üretmeye başlayacağını dile getiren Tunalıoğlu, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, bugün üçlü vardiyada 360 bin otomobil, 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault'nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi konumunda bulunduğunu ifade etti.
Oyak Renault olarak 2011 yılı 176 milyon dolarlık bir yatırımla kapattıklarını ifade eden Tunalıoğlu, “2012 yılında da 254 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyoruz. Bu yatırımın 101,5 milyon dolarlık kısmı mekanik yatırımı ve motor üretilmesine ilişkin bir yatırım olacak. Renault aynı hız, kararlılık ve güvenle yatırımlarına devam edecek” dedi.
Tunalıoğlu, bu yıl hedeflerinin üretimde 2011 yılına yakın seviyelerde üretim gerçekleştirmek olduğunu ifade ederek, bu üretim seviyesine ulaşmak için çalışacaklarını kaydetti.
Yerli otomobil
Bir gazetecinin “yerli otomobil”e ilişkin bir sorusu üzerine de Tunalıoğlu, “Yerli otomobilin tarifi nedir? Önce ona bakmak lazım. Eğer yerli otomobilden Türkiye'de üretilen yerlilik oranları yüksek otomobili anlamamız gerekiyorsa, bizim 10 yıldan beri ürettiğimiz yerli otomobilimiz var. Bizim Sembol modelimizin yerlilik oranı yüzde 67 seviyelerinde. Yerli otomobil tarifinde 22-25 bin lira arasında yerlilik oranı yüksek bir otomobilden bahsediliyor. Biz bunu Türkiye'de üretiyoruz. Belki üstündeki isminde bir eksiklik var. Ancak Sembol'ü yerlilik oranı ile yerli otomobil sayabiliriz. Biz geçen yıl Sembol modelimizden 37 bin adet satabildik. Yepyeni bir modelle çıkıp 150-200 binlik adetlere ulaşmanın ne kadar zor olduğunu görmek lazım” ifadelerini kullandı.