Otomotiv ihracatta 12 milyar doları yakalar

Güncelleme Tarihi:

Otomotiv ihracatta 12 milyar doları yakalar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2005 00:00

6’ncı Uluslararası Ticari Araçlar 2005 Fuarı dün İstansul CNR EXPO’da açıldı. ODD Başkanı Yüksel Mermer, ‘Otomotiv sektörü bu yıl 560 bin araç ihraç edip, 12 milyar dolarlık gelire ulaşacak’ dedi. Mermer, Türkiye’nin otobüs üretiminde Avrupa birincisi, hafif ticari araçta da Avrupa üçüncüsü olduğunu söyledi.

OTOMOTİVİN ikinci büyük ihracatçı sektör durumuna geldiğini belirten Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı Yüksel Mermer, ‘Otomotiv sektörü 2005 yılında 560 bin araç ihraç ederek, 12 milyar dolarlık bir ihracat rakamına ulaşacaktır’ dedi. 6’ncı Uluslararası Ticari Araçlar 2005 Fuarı’nın açılışında konuşan Mermer, Türk otomotiv sektörünün 40 yıllık bir geçmişi olmasına rağmen geride bıraktığı 10 yılda gösterdiği başarıların göz kamaştırıcı olduğunu söyledi.

DÜNYANIN EN İYİLERİ:

Özellikle Gümrük Birliği Anlaşması’nın ardından sektörün büyük yol katettiğini ifade eden Mermer, ‘Türkiye bu konuda sayılı üretim merkezlerinden biri haline geldi. Dünyanın en iyileri arasında yer alan Türkiye’deki otomobil fabrikalarına çeşitli ülkelerden de ziyaretçi akın ediyor’ diye konuştu. Türkiye’deki fabrikalarda üretilen araçların önemli başarılar kazandığını ifade eden Mermer, ‘Bu ürünlerin yılın ticari aracı (Yeni Fiat Doblo) ve otomobili (Renault Clio III) seçiliyor. Ve bu araçlar bütün dünyaya ihraç ediliyor.

AVRUPA’DA ÜÇÜNCÜYÜZ:

Mermer, dünya otomotiv merkezlerinden biri haline gelen Türkiye’nin, 2004 yılında dünyanın 17’nci üretici ülkesi olduğuna dikkat çekerken, Avrupa’da ise otobüste 1, hafif ticari araçta 3 ve otomobilde ise 7’nci sıraya yükseldiğini kaydetti. Sektörün Türkiye’de ikinci büyük ihracatçı sektör durumuna geldiğini, 2004 yılında 10 milyar dolar ihracat rakamına ulaştığını belirten Mermer, ‘Otomotiv sektörünün 2005 yılı ihracatının 12 milyar doları aşması beklenmektedir. İhraç edilecek araç sayısının ise 560 bin olarak tahmin ediyoruz’ diye konuştu. Mermer, otomotiv iç pazarının 2004 yılında tarihinin en yüksek satışına ulaştığını, geçen yıl toplam 747 bin adet araç satıldığını söyledi.

85 BİN PROFESYONEL:

VIP ve basın açılışı dün yapılan Ticari Araçlar 2005 ve Otomotiv 2005 fuarlarını toplamda 85 bin profesyonelin ziyaret etmesi bekleniyor. CNR EXPO’da 17-20 Kasım 2005 tarihlerinde gerçekleştirilen ve 30 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen Otomotiv 2005 (Otomotiv Yan Sanayi, Yedek Parça, Aksesuar ve Servis Ekipmanları Fuarı) ile eş zamanlı düzenlenen Ticari Araçlar 2005 Fuarı, yerli ve yabancı 55 bin profesyonel ziyaret edecek.

Otomotivin yüzü ticariyle gülüyor

TİCARİ araç satışlarındaki artış, bu yıla yüzde 10-15 daralma beklentisi ile giren otomotiv sektöründeki düşüşü engelledi. İlk 10 ayda iç pazarda 585 bin 488 araç satılırken, bunun 210 bin 518 adedi hafif ticari araçlardan oluştu. Otomobil satışları 335 bin 313 adetle geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 9.5 düşerken, ticari araç satışları yüzde 10.1 arttı. Ocak-Ekim dönemindeki bu satışların 114 bin 557’sini yerli, 95 bin 961’ini ise ithal ticari araçlar oluşturdu. Toplam pazar geçtiğimiz yıla göre yalnızca yüzde 3.7 daraldı.

Doblo başarı öyküsü oldu, gurur duyduk

TOFAŞ
Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, Türkiye’nin önemli bir üretim üssü haline geldiğini belirterek, ticari araçların bunda önemli bir payı bulunduğunu söyledi. CNR’daki fuarın Fiat standında düzenlenen toplantıda konuşan Ataseven, Türkiye otomotiv pazarında ticari araçların önemli bir yeri olduğunu ifade ederek, bu pazarın büyüme potansiyeline dikkati çekti. Ataseven, KOBİ’lerin gelişmesiyle ticari araca olan talebin arttığını belirterek, ‘Türkiye önemli bir üretim üssü haline gelmiş vaziyette ve ticari araçların bundaki önemli payını unutmayalım’ dedi. İç pazardaki gelişmelere de değinen Ataseven, ‘2006 yılının ticari aracı’ seçilen Fiat Doblo’nun başarı hikayesinin kendilerine büyük keyif verdiğini söyledi. Fiat Doblo’nun kendi segmentinin pazardan aldığı payı yüzde 25’ten yüzde 45’e taşıdığını söyleyen Ataseven, Tofaş olarak ticari araçtaki ağırlıklarını her geçen gün artırmayı hedeflediklerini kaydetti.

KOBİ’ler öne çıktı ticari araç atağa kalktı

RENAULT
Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye’deki ekonomi geliştikçe ticari araçlara ilginin de arttığını ve pazarın büyüdüğünü söyledi. Türkiye ekonomisinde sürekli bir iyileşme ve büyüme söz konusu olduğunu belirten Aybar, bunun moral açısından otomotiv pazarını da etkilediğini kaydetti. 2003 yılından bu yana sektörde bir çıkış olduğunu ifade eden Aybar, 6’ncı Uluslararası Ticari Araçlar 2005 Fuarı’nda özellikle geçen yıl hurda araç teşviğinin de katkısıyla yılın rekorla kapandığını anımsattı.

ESNAF AKTÖR OLUYOR:

Esnaf ve sanatkarların, KOBİ’lerin ekonomi içinde önemli bir üretim aktörü olarak yer almaya başladıklarının altını çizen Aybar, fuarın da bu anlamda önemli olduğunu söyledi. Renault olarak son yıllarda ticari araç konusunda yeni atılımlar içerisinde olduklarını dile getiren Aybar, ticari araçlarda pazarındaki paylarının ise gayet istikrarlı bir şekilde yükselmeye devam ettiğini kaydetti. Aybar, şöyle devam etti: ‘Şu anda pazar payımız yüzde 11.3’te. Tabii onu önümüzdeki günlerde bu yıl bitmeden daha da yukarı taşıyacağımızdan eminim. Her yıl bunda gelişme göstermekteyiz. Önümüzdeki yıl için pazar payı hedefimizi önümüzdeki haftalarda açıklayacağız. Genel olarak makro ekonomik siyasi istikrar varsa, biz inanıyoruz ki otomotiv sektörü üzerine düşen görevi layıkıyla yapacak. İnsanımız otomobiliyle, ticari aracıyla buluşmaya devam edecek.’

Fuarın tek konsept modeli Renault’dan

CNR
EXPO’da düzenlenen ticari araç fuarının tek konsept modelini Renault sergiliyor. Renault tarafından minivan segmentinde yer alan Kangoo’nun doğa sporları, hobi, macera ve dinlence etkinlikleri için geliştirilen Break’up isimli konsepti ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor. Dış tasarımı ile 4X4 ruhuna sahip Kangoo Break’up yalın dizaynı ile çekici ve sempatik görünüyor.

Iveco: Türkiye bizim stratejik pazarımız

IVECO
Satış ve Pazarlama Direktörü Salvatore Danilo Martelli, Iveco’nun Avrupa’da çok başarılı olduğunu, Türkiye’yi de bu başarı seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, ‘Türkiye bizim için Avrupa’daki en önemli stratejik pazarlardan biri’ dedi. Martelli, Iveco’nun dünyanın en büyük kamyon üreticilerinden biri olduğunu kaydederek, Avrupa’daki tüm pazarlarda lider konumda olduklarını söyledi. Otoyol Genel Müdürü Murat Selek ise, 2001 yılında üretim ve ihracatta keskin bir düşüş yaşayan ticari araç sektörünün 2 yıl içerisinde toparlanarak kriz öncesi seviyelere çıktığını kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!