Güncelleme Tarihi:
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) tarafından yaptırılan Otomotiv Anadolu Teknik Lisesi'nin temel atma töreninde yaptığı konuşmada, 27 yıl sanayicilik yapmış ve bu süre zarfında nitelikli eleman bulma konusunda çırpınmış birisi olarak, böylesine anlamlı bir törende bulunmaktan mutluluk duyduğunu ifade ederek, katkı sağlayan herkese teşekkür etti.
Projenin, Türkiye'ye ve hemen her sektöre örnek niteliğinde olduğunu dile getiren Çağlayan, “Otomotiv Anadolu Teknik Lisesi, alanında Türkiye'nin ilk ve tek projesidir” dedi.
Çağlayan, aslında binanın tamamlanma aşamasına geldiğini, o nedenle törenin “Sembolik” olduğunu dile getirerek, “Çocuk doğmuş ve şimdi biz isim koymaya çalışıyoruz” ifadesini kullandı.
Bursa'nın ilklere alışkın bir kent olduğunu vurgulayan Çağlayan, Bursa'nın, Türkiye'nin ilk OSB'sinin, ilk anonim şirketinin ve nihayet 1971 yılında ilk otomotiv endüstrisinin kurulduğu kent olduğunu anımsattı.
Çağlayan, otomotiv sektörünün Türkiye'nin gururu olduğunu, geçen yıl 22 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, 2002 yılında Türkiye'nin toplam ihracatının 36 milyar dolar olduğunu, bu rakamların otomotiv sektöründe Türkiye'nin geldiği noktanın çok net göstergeleri olduğunu kaydetti.
“KUŞ GRİBİ VİRÜSÜ GİBİ”
Hükümetin, sektöre gösterdiği ilgi ve alakanın da bu başarıda etkili olduğunu ifade eden Çağlayan, şöyle konuştu:
“Bu sektör, eğer şu küresel kriz olmasaydı, özellikle ihracatımızın yüzde 55'ini yapmış olduğumuz Avrupa ülkelerinde çöküş olmasaydı, inanın ki otomotiv sektöründe bizim koymuş olduğumuz ihracat hedefi en az 25 milyar dolardı ve otomotiv sektörü, 25 milyar dolar ihracatı yapabilecek her türlü yatırım, teçhizat ve insan yatırımını fevkalade bir şekilde yapmıştır. Ama ne yapalım ki maalesef kazazede olduğumuz, adeta bir kuş gribi virüsü gibi, bizim elimizde olmayan, dışarıdan ithal etmek zorunda olduğumuz bir krizin etkisini yaşıyoruz.”
Çağlayan, otomotiv sektörü başta olmak üzere diğer sektörlerdeki ağırlığı itibarıyla bu krizin etkisini Türkiye'de en fazla yaşayan ilin Bursa olduğuna dikkati çekerek, bugün Bursa'nın Amerika kaynaklı küresel krizin ortaya çıkardığı problemi yaşadığını dile getirdi.
“15 SANİYEDE 1 ARAÇ ÜRETİYORUZ”
Türkiye'nin geçen yıl 1 milyon 100 bin araç ürettiğini, bunun çok ciddi bir rakam olduğunu belirten Çağlayan, şöyle devam etti:
“Öyle her babayiğidin işi değil bu. 1 milyon 100 bin araç demek; bir günde 3 bin araç demektir. Türkiye bir günde 3 bin 13 araç üretiyor. 1 milyon 100 bin araç demek; dakikada 4 araç üretmek demektir. Bugün Türkiye 15 saniyede 1 aracın üretildiği bir ülke haline gelmiştir ve önü açıktır. Elbette Türkiye, diğer krizlerde olduğu gibi bu krizden de başarılı şekilde çıkacaktır. Dünyadaki her bin aracın 15'i bizim ülkemizde üretiliyor. Bu son derece önemlidir.
Bu sektör, 2010'dan sonra tekrar küresel ekonominin normale dönmesiyle beraber, iddia ederek, inanarak, bir mühendis, 27 yıllık sanayici olarak söylüyorum ki; Türkiye dünyanın otomotiv üssü, Bursa da bunun merkezi olacaktır. Amerika'da Detroit neyse, Bursa da Türkiye de o olacaktır. Bursa buna hazır.”
TİM BAŞKANI MEHMET BÜYÜKEKŞİ
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de Türkiye'nin sahip olduğu genç nüfus potansiyelini yeterince kullanamadığını, bunun en önemli nedenlerinden birinin bugüne kadar eğitime gereken önemin verilememesi, yeterli ilginin gösterilememesi, gerektiği kadar teşvik verilememesi olduğunu söyledi.
Büyükekşi, sanayi ve hizmet sektörlerinin ihtiyaçlarına göre meslek liselerine yönelik eğitimin teşvik edilmesi gerektiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Bir tarafta işsiz milyonlarca insan varken, diğer tarafta iş dünyasının kalifiye eleman ihtiyacı duyması, bu gerekliliği ironik bir şekilde ortaya koymaktadır. İş dünyasının talepleri de göz önünde bulundurularak verilecek olan etkin bir mesleki eğitim, öğrencilerimizi iş hayatına daha iyi bir şekilde hazırlayacak, iş dünyasının sıkıntı çektiği ara eleman ihtiyacını karşılayarak işsizlik sorununun çözülmesine ciddi anlamda katkı sağlayacaktır.
Bu bağlamda, geçtiğimiz günlerde YÖK'ün meslek lisesi mezunlarının üniversiteye girişlerini oldukça zorlaştıran ve bu nedenle meslek liselerine olan ilginin azalmasına sebep olan farklı katsayı uygulamasına son veren kararının, mesleki eğitimin geleceği açısından oldukça önemli olduğunu düşünüyoruz.”
“ASLINDA BU BİR NİKAH TÖRENİ”
Bakan Çağlayan, daha sonra TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, UİB Başkanlar Kurulu Başkanı Ferit Sünneli ve Bursa Valisi Şahabettin Harput ile birlikte, Uludağ Üniversitesi (UÜ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi bünyesinde açılan “Otomotiv Mühendisliği Bölümü”nün hizmet binasının yapımı için düzenlenen protokol imza törenine katıldı.
Çağlayan, burada yaptığı konuşmada, hizmet binasının yapımının, Faik Çelik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Faik Çelik tarafından üstlenildiğine işaret ederek, “Aslında bu bir nikah töreni. Ben de burada nikah şahidi olarak bulunuyorum” dedi.
Otomotiv Anadolu Teknik Lisesi'nin temelinin atılmasının ardından ikinci kademe olarak Otomotiv Mühendisliği Bölümü için protokol imzalamanın tam bir entegre faaliyet olduğunu ifade eden Çağlayan, otomotiv sektörünün nitelikli eleman ihtiyacının giderilmesinde önemli bir adım atıldığını ifade etti.
Protokolü, Bakan Çağlayan, Bursa Valisi Şahabettin Harput, UÜ Rektörü Prof. Dr. Mete Cengiz ve Faik Çelik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Faik Çelik imzaladı.