Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 2008 00:00
19 Ekim’e kadar ziyaret edilebilecek İstanbul Uluslararası Otomobil Fuarı ’Autoshow’, 10 gün boyunca birbirinden dikkat çeken model ve şovlarla, Türk otomobilseverlere dünyayı saran finansal krizin etkilerini bir nebze unutturuyor.
Fuarın kapısından girildiği andan itibaren adeta ’büyülü’ bir atmosfere adım atılıyor; ziyaretçiler bir taraftan hayallerindeki otomobilleri yakından görüp incelerken diğer taraftan birbirinden ilginç şovlarla unutulmaz anlar yaşıyor. Bilet fiyatlarının 2006’yla aynı kaldığı fuarı hafta içi 12, hafta sonu 15 YTL’ye ziyaret ederek; merakla beklenen 74 yeni modeli ve 8 konsept aracı yakından inceleyebiliyorsunuz.
Rakiplerinin 5’te 1’i fiyatına ama 3.7 saniyede 100 km’ye çıkıyor
DÜNYANIN her yerinde olduğu gibi İstanbul Otomobil Fuarı’nda da, en çok ilgiyi spor otomobiller çekiyor. Otomobillerin güçleri ve hızları arttıkça fiyatları da, buna paralel olarak yükseliyor. Fuarın en hızlı otomobili unvanına sahip Lamborghini Murcielago LP 640, 0’dan 100 kilometre hıza 3.4 saniyede çıkarken, bu araca sahip olmanın bedeli ise 620 bin
Euro’yu buluyor. Fuarda Nissan standında yer alan GT-R modeli ise en hızlı otomobil ünvanını saliselerle kaçırsa da, ’en mantıklı otomobil’ unvanını almayı başardı. Sebebi de 0-100 km’ye 3.7 saniyede çıkan aracın fiyatının, Murcielago’nun neredeyse 5’te biri kadar olması. Önümüzdeki yıl Türkiye’de satışa sunulacak GT-R’nin fiyatının 150 bin Euro civarında olması bekleniyor. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, özellikle Nissan GT-R’ı merak eden ziyaretçiler sayesinde standlarının yoğun ilgi gördüğünü belirterek, "Tasarım, performans, hız ve teknoloji konusunda üstünlüğünü ortaya koyan GT-R, fuarın en mantıklı süper spor otomobili. Aynı performansta olan rakipleri çok daha yüksek fiyatla satılırken, GT-R, süper spor otomobiller arasında en iyi fiyat-performans-teknolojik üstünlük dengesini sunuyor. 2009’un Nisan ayından itibaren Avrupa’da satışa sunulacak bu aracı Türkiye’ye de getirmek üzere çalışıyoruz" dedi.
’Insignia’, yeni Vectra oldu fuarda ön satışa çıktı
OPEL, orta üst segmentteki başarılı temsilcisi Vectra’nın yerini alacak olan ’Insignia’ ile İstanbul Autoshow’a damgasını vurdu. Opel, fuardaki standında 4 farklı versiyonunu sergilediği Insignia ile Türk tüketicisini ilk kez buluşturdu. Türkiye pazarına 2009 yılının başında sunulacak Insignia’nın fuarda ön talep satışına başlandı. Beş koltuklu Insignia, sunduğu ileri teknoloji ve çekici tasarımıyla öne çıkıyor. Akıcı coupe silueti ile dinamik bir görünüm sergileyen Insignia, segmentinin iddialı oyuncularından biri olmaya hazırlanıyor. 4.83 metre uzunluğundaki Insignia, coupe benzeri tavan tasarımı ile akıcı ve güçlü bir görünüşe sahip. Karoserinin estetik biçimi, farklı ön panjur ile bütünleşerek tüm dikkatleri üzerine çekiyor. Geniş bir alanı kaplayan ön ve arka farları Opel’in yeni yüzünü yansıtıyor. Aracın ön çamurluklarından başlayıp arka kısma kadar devam eden çizgi, ışık oyunları yaparak tasarımındaki detayları ortaya çıkarıyor.
Hyundai’den top modelli ’i’ şov
HYUNDAİ Assan, Autoshow’da yeni ’i’ modelleriyle şov yaptı. Küçük sınıfta yer alan modeli Getz’in yerini alacak i20’yi Paris fuarıyla eş zamanlı fuarda tanıtan Hyundai Assan’ın diğer bir yeniliği ise konsept modeli i-mode oldu.
Hyundai Assan Başkanı Kwang-Heum Um, i20’nin özellikle Türkiye ve Avrupa’da en önemli kriter olan yakıt tüketimi konusunda B segmenti’nin en iddialı araçlarından biri olacağını belirterek, "Türkiye’yi Avrupa’nın ayrılmaz bir parçası olarak gördüğümüz ve B segmenti araçların da Türkiye’de en çok tercih edilen otomobiller olduğunu gözönünde bulundurarak i20’nin Türk tüketicisinin de istek ve beklentilerini her yönüyle karşılayacağına şüphemiz yoktur. Hyundai i20’nin Türkiye’deki satışına 2009 yılı ilk çeyreği itibariyle başlayacağız ve 2009 yılı toplam satışlarımızda bize destek olacağına yürekten inanıyoruz" dedi. Hyundai standında yeni ’i’ modellerini, top model Tatiana Marinescu tanıttı.
Cruze, güzellik yarışmasıyla Türkiye’ye ’merhaba’ dedi
CHEVROLET’in global kompakt otomobil platformunda geliştirdiği yeni modeli Cruze, Autoshow’da, Türkiye pazarına güzellik yarışmasıyla ’merhaba’ dedi. Ukrayna’dan yarışmaya katılan güzelin kazandığı yarışma, fuarı ziyaret edenler tarafından yoğun ilgi gördü. Chevrolet markasına Türkiye’de büyük bir ivme kazandırması beklenen Cruze, ilk olarak 1.6 litre 112 beygir benzinli ve 2.0 litre 150 beygir turbo dizel motor seçenekleri ile Türkiye’de satışa sunulacak.