Güncelleme Tarihi:
SABANCI Holding’in bünyesindeki endüstriyel naylon ve polyester iplik, lastik kord bezi ve tek kord üreticisi olan Kordsa, geliştirdiği ve otomobillerde en az yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayacak ‘reçine teknolojisi’ni görücüye çıkardı. Şu ana kadar 40 Avrupalı firmaya anlatılan teknoloji için, 30 firmayla numune sürecine geçildi. Kordsa CEO’su Cenk Alper, “BMW, Ferrari gibi üst sınıf arabalarda kullanılan kompozit malzemeleri, endüstriyel üretime uygun olmadığı için orta sınıf otomobillerde kullanılamıyordu. Mühendislerimizin projesi, orta sınıftaki bu otomobillerin de bu teknolojiyle donatılmasını sağlayacak. Devrim niteliğinde bir üründen bahsediyoruz” dedi.
METALDEN GÜÇLÜ VE HAFİF
Kordsa’nın davetlisi olarak katıldığımız dünyanın en önemli kompozit fuarı Paris JEC’te, yeni teknolojilerini, Nisan 2017 itibariyle Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanlığı görevini üstlenecek olan Kordsa CEO’su Alper anlattı. Kompozit malzemelerle gereken herşeyi güçlendirebildiklerini belirten Alper, yeni geliştirdikleri teknolojinin de otomotiv kompozitleriyle ilgili olduğunu belirtti. Böylece otomobillerin metalden çok daha güçlü ve hafif ürünle donatılmasının mümkün hale geldiğini söyleyen Alper, şöyle konuştu: “Geliştirdiğimiz yeni teknoloji ile 9 dakika olan kürlenme süresi 3 dakikaya indi. Bu, eskiden 1 otomobilin çıkacağı sürede 3 arabanın çıkması demek. Bu yeni reçine teknolojisiyle üretilen araçlar, metalle yapılmış araçlardan çok daha sağlam olacak. Daha çok yakıt tasarrufu sağlanacak. Güvenlik de çok daha yüksek olacak. Ürünümüz inanılmaz ilgi gördü, son 1 aydır arkadaşlarımız yollarda. Otomotivde Avrupa’da ulaşmadığımız kimse kalmadı. Bu yeni teknolojiyle, 70 milyon dolarlık ciro hedefliyoruz.”
TEK PARMAKLA BİSİKLETİ KALDIR
ÜRETİLEN metalin hep aynı kalınlıkta olduğunu yeni malzemenin ise istenilen yere istenilen kalınlıkta konulabildiğini belirten Alper, “Yükü ihtiyacınız olan yere göre ayarlıyorsunuz. Bu da daha güvenli yapıyor. Tek parmağınızla bisiklet kaldırabilecek noktaya geliyorsunuz” dedi. Sağlanacak yakıt tasarrufunun arabanın tasarımına göre değişeceğini belirten Alper, minimumda ise yüzde 20’lerde bir yakıt tasarrufundan bahsedilebileceğini söyledi. Bu teknolojilerin maliyetinin düşürülmesi için çalıştıklarını kaydeden Alper, “Otomotivcilerin hedef fiyatı var, bu rakamlara ulaşılmaya çalışılıyor” dedi.