Otomobilde ‘bahar’ fırsatı

Güncelleme Tarihi:

Otomobilde ‘bahar’ fırsatı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 21, 2003 00:00

Irak Savaşı'nın gölgesinde geçen yıla göre satışlarını artıran otomobil firmaları, ‘‘bahar’’ kampanyalarına hız verdi. Düzenlenen kampanyalarda peÅŸin ödeme indirimleri, takas desteÄŸi gibi cazip koÅŸullar sunuluyor.SKODA: Skoda'da 26 Nisan 2003 tarihine kadar devam edecek kapmanyasında peÅŸin alımlarda büyük avantajlar sunuyor. Fabia, Octavia ve Superb modellerini kapsayan bu kampanya, vadeli alımlarda ise modele göre deÄŸiÅŸen üst limitler çerçevesinde ilk 6 ay yüzde 0 faiz oranlı 36 aya varan vadelendirme koÅŸullarına sahip. Skoda'nın peÅŸin alım kampanyasında, Fabia modeline 21 milyar 85 milyon liradan, Octavia modeline 27 milyar 875 milyon lira ve Superb modeline ise 55 milyar 935 milyon liradan baÅŸlayan fiyatlarla sahip olmak mümkün.HYUNDAI: Hyundai Assan nisan sonuna kadar sürecek kampanyasında hem yeni araç almak, hem de takas yapmak isteyenler için cazip imkanlar sunuyor. Kampanyanın ilk fırsatı eski aracını yeni bir Hyundai ile deÄŸiÅŸtirmek isteyenler için. Markası ve modeli ne olursa olsun eski aracını getiren herkese Hyundai 1.5 milyar lira takas desteÄŸi veriyor. Hyundai Accent Admire modellerinde takas desteÄŸine ek olarak ayrıca 1 milyar lira yakıt desteÄŸi veriyor. Tüm bu desteklerle birlikte, eski Hyundai'sini yenilek veya bir Hyundai daha almak isteyen müşteriler ‘‘Sadık Müşteri Programı’’nın avantajlarından yararlanabiliyor. Böylece müşteriler program dahilinde araç fiyatı üzerinden ekstra indirim alma hakkı elde ediyorlar.VOLKSWAGEN: DoÄŸuÅŸ Otomotiv de VW Polo'ya özel bir kampanya baÅŸlattı. Polo'da tüm donanım seçenekleri için peÅŸin ödemelerde tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı üzerinden indirim imkanı saÄŸlanıyor. Polo Primeline 2 kapı donanımının tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı bu kampanya ile 24 milyar 490 milyon liradan 23 milyar 130 milyon liraya çekildi.FORD: Ford Otosan nisan ayı boyunca Mondeo modeli için cazip bir takas kampanyası düzenledi. Kampanyada markası ne olursa olsun eski aracını getirenlere, Mondeo aldıkları taktirde 1.7 milyar lira indirim uygulanıyor. Sadık Ford müşterilerine ise indirim 2.6 milyar liraya çıkıyor. Kampanyada 23 Nisan'a kadar Ford araçlarla test yapanları sürprizler bekliyor. Test sürüşüne katılanlar, yapılacak çekiliÅŸle; Fiesta Comfort ASM ya da Åžampiyonlar Ligi final maçına ulaşım, konaklama ve bilet kazanma ÅŸansına sahipler.TOYOTA: Toyotasa ise düzenlenen kampanyada Corolla hatcback ve sedan modellerine cazip koÅŸullar sunuyor. Toyota Corolla Sedan 1.4 Terra 29 milyar 400 milyon liradan baÅŸlayan cazip fiyatlarla satılırken, Toyotasa müşterilerine 0'dan baÅŸlayan faiz imkanları veriyor.Yeni Toyota Yaris 20.5 milyarToyota'nın Avrupa pazarında en fazla satan modeli olan yeni Yaris, 20.5 milyar liradan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yaris'te 1.0 litre (65 bg) ve 1.3 litre (87 bg) olmak üzere iki motor seçeneÄŸi ile Terra, Sol ve Sol Special olmak üzere 3 farklı donanım seçeneÄŸi bulunuyor.Yeni Yaris'in tüm versiyonlarında EBD ile desteklenmiÅŸ ABS, hıza duyarlı, elektrik kontrollu direksiyon sistemi (EMPS) ile sürücü havayastığı standart olarak sunuluyor. 1.3 Sol modelinde bunlara ilave olarak yolcu havayastığı, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar standart olarak bulunuyor. Sol Special modelinde ise tüm bunlara ek olarak yan havayastıkları, radyo-CD çalar ve alüminyum alaşımlı jantlar sunuluyor. Ayrıca Sol Special versiyonunda açılabilir tavan opsiyonu da tüketiciye sunuluyor.1.0 litre VVT-i motorlu versiyonda, MMT (Multi Mode Transmission) ÅŸanzıman opsiyonu da bulunuyor. Bu ÅŸanzıman sürücüye, otomatik vitesin konforuyla, manuel vitesin esneklik ve performansını aynı anda sunuyor. Yaris 1.0 Terra MMT'nin 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi 5.4 litre. Yaris'in 1.3 litre hacmindeki yeni VVT-i motoru ise 87 beygir güç üretiyor. Önceki 1.3 litre motordan daha güçlü ve ekonomik olan yeni 1.3 litrelik motorla birlikte, manuel vitesin yanısıra otomatik vites seçeneÄŸi de sunuluyor.Auto Show kapılarını açıyorBu yıl 9'uncusu düzenlenen Auto Show 2003, 25 Nisan-4 Mayıs tarihleri arasında gerçekleÅŸecek. Fuarın giriÅŸ ücreti hafta içi 5 milyon, hafta sonu ise 7.5 milyon lira olarak belirlendi.Türkiye'nin en büyük ‘‘otomobil ÅŸovu’’ iki yıl aradan sonra kapılarını açıyor. Bu yıl 9'uncusu düzenlenen Auto Show 2003, 25 Nisan-4 Mayıs tarihleri arasında gerçekleÅŸecek. Otomobilseverler 10 gün boyunca yeni modelleri bir arada görme imkanı bulacaklar. 25 Nisan'da VIP ve basın için açılacak fuarın, resmi açılışı ise 26 Nisan Cumartesi.Hafta için saat 11.00 ile 21.00 arası, haftasonu ise saat 12.00 ile 22.00 arasında açık olacak fuarın giriÅŸ ücreti ise 5 milyon lira. Haftasonu giriÅŸ ücreti 7.5 milyon lira olarak belirlendi. CNR Expo'da düzenlenen fuarda otopark ücreti ise 20 dakikaya kadar ücretsiz, 20 dakikadan sonra süre farketmeden her otomobil için 5 milyon lira ücret alınacak.Otomobil Distribütörleri DerneÄŸi (ODD) ve CNR Expo iÅŸbirliÄŸiyle düzenlenen fuarın, bu yıl ana sponsorluÄŸunu Akbank gerçekleÅŸtiriyor. Ä°ki yıl aradan sonra gerçekleÅŸen Auto Show'u 400 bin ziyaretçinin izlemesi bekleniyor.Her geçen gün daha büyük ilgi gören ve ziyaretçi sayısını artıran fuarı 1996 yılında 120 bin ziyaretçi gezmiÅŸti. Bu sayı 1997'de 185 bine, 1998'de 220 bine, 1999'da ise 242 bin kiÅŸiye yükselmiÅŸti. 2000 yılında düzenlenen fuar ise rekoru kırmış, ziyaretçilerin sayısı 280 bin kiÅŸiye çıkmıştı.100'ün üzerinde firmanın katıldığı fuarda; Mercedes, BMW, Hyundai, Volkswagen, Toyota, TofaÅŸ, Ferrari, Volvo, Nissan, Alfa Romeo, Chrysler, Opel, Saab, Daewoo, Dacia, Daihatsu, Jaguar, Mazda, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Kia, Audi, MG gibi markalar geniÅŸ bir ürün yelpazesiyle katılıyorlar.Hürriyet'ten Auto Show'a sürprizAuto Show Fuarı için her yıl özel gazeteler yayımlayan Hürriyet Gazetesi, otomobilseverlere bu yıl baÅŸka sürprizler hazırladı. Auto Show ziyaretçileri, Hürriyet'ten birçok hediye kazanabilecekler. Bunun için fuar davetiyeniz ya da biletinizle birlikte fuar giriÅŸindeki Hürriyet masasına gelmeniz ve alacağınız formda yer alan otomobil markalarının standlarında formu kaÅŸeletmeniz gerekiyor. Bu formu Hürriyet standına teslim ettiÄŸiniz anda, çeÅŸitli armaÄŸanlar için çekiliÅŸe katılma hakkınız olacak. Fuarda sizi bekleyen hediyeler ÅŸunlar: Lassa Impetus 2 otomobil lastiÄŸi (4'lü takım-8 kiÅŸiye), Ziebart boya parlatma ve koruyucu bakım (10 kiÅŸiye), Petrol Ofisi Ultra Motoryağı 4 lt. (15 kiÅŸiye), Petrol Ofisi 50 milyon liralık benzin çeki (15 kiÅŸiye), Auto Show Dergisi 1 yıllık ücretsiz abonelik (20 kiÅŸiye).Hürriyet'in ikinci sürprizi ise fuarda dolaşırken sizi yakalayabilir. Fuarı gezerken, heran yanınıza gelebilecek Hürriyet görevlilerin size yönelteceÄŸi soruları doÄŸru olarak yanıtlarsanız, sürpriz hediyeler kazanabilirsiniz.Akbank'tan fuara özel faiz indirimiAuto Show 2003'ün ana sponsoru Akbank, fuar süresince otomobilseverlere cazip fırsatlar sunacak. 26 Nisan-4 Mayıs tarihleri arasında CNR Fuar Merkezi'nde düzenlenecek fuardaki standında Akbank, taşıt kredilerinde fuara özel faiz indirimi yapacak. Otomobilseverlerin fuarda beÄŸendikleri otomobile sahip olmaları için Akbank standına uÄŸrayarak, taşıt kredisi baÅŸvurusunda bulunmaları yeterli olacak. BaÅŸvurular, fuar süresince bir ÅŸube gibi çalışacak olan Akbank standında anında deÄŸerlendirilerek, kredilendirilecek. Akbank, otomobilseverler için taşıt kredisinin yanı sıra avantajlı kasko imkanı da saÄŸlanacak. SOL ÅžERÄ°TDELPI Packard Elektrik Sistemleri'nin Avrupa bölümü, General Motors'a saÄŸladığı güç ve sinyal dağıtım sistemi tedarikindeki genel iç performansı deÄŸerlendirmesine göre ‘‘Yılın Tedarikçi’’ ödülüne layık görüldü. Bu ödülde, Delphi Packard'ın Avusturya, Almanya, Macaristan, Fas, Romanya, Ä°spanya fabrikalarının ve Almanya'daki müşteri hizmetleri merkezinin yanı sıra Türkiye'deki Ä°stanbul, Bursa ve Ä°zmir üretim tesislerinin de bu baÅŸarıda önemli rolü oldu.MERCEDES-Benz Türk aksesuvar konseptini geliÅŸtirmek amacıyla Profilo AlışveriÅŸ Merkezi'nde bir stand açtı. Serilenen ürünler arasında; maketler, F1 ürünleri, kravatlar, ofis ürünleri, saatler, ÅŸapkalar, montlar, anahtarlıklar gibi birçok ürün yer alıyor. Mercedes burada yaptığı anket çalışmasıyla da, en çok ilgi gören ürünleri saptamak, Mercedes Benz markasına olan yaklaşımı görmek, hedef kitleyi tanımayı amaçlıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!