Güncelleme Tarihi:
Sektörün canlandırılması için alınacak önlemler konusunda Hazine, Maliye, DPT ve Dış Ticaret bürokratları çalışmalarında son noktaya geldi. Â
Yapılacak çalışma Ekonominin Koordinasyonundan Sorumlu Devlet Bakanı Nazım Erken BaÅŸkanlığında Pazartesi günü yapılacak Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplantısında masaya yatırılacak. Ardından sektör temsilcileri Ankara’ya davet edilerek paket son kez gözden geçirilip uygulamaya sokulacak.Â
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın bugün duyurduğu ancak detaylarını açıklamadığı düzenleme paketinin ana hatları, otomotiv sektörü temsilcileriyle iki hafta önce yapılan toplantıda masaya yatırıldı. Ankara’ya çağrılan sektör
Aysel ALP YAZIYOR |
Sektör temsilcilerinin ilettiği talepler ve gerekçeleri arasında şu başlıklar dikkat çekiyor:
- Bankaların otomobil tüketicisine kredileri yeniden açsın. Hatta bu Halk Bank, Vakıfbank ve Ziraat Bankası aracılığıyla daha kolay yapılabilir.
- Hurda indirimi uygulaması yeniden yapılsın. Ancak bu kez yaş sınırlaması 20’den 16’ya düşürülsün. Devlet bu sayede hem 5-10 yıldır alamadığı motorlu taşıtlar vergisini tahsil etme fırsatı bulacak hem de satılan araçlardan KDV ve ÖTV toplayacak.
- Otomotiv ihracatçısının likidite sıkışıklığı Eximbank aracılığıyla giderilsin.
- ÖTV ve KDV indirimi yapılsın. Avrupa’da 1600 cc’ye kadar olan araçlarda vergi oranı yüzde 18 iken, Türkiye’de yüzde 62. Unutulmasın ki otomotiv sektöründe bir çalışan, diğer sektörlerde 10 kişinin istihdamını sağlıyor.
- Kurumlar vergisi ile diÄŸer vergilerde (ÖTV ve KDV) erteleme yapılsın.Â
- Kamu araç alımını artırsın.
- Yeni ve büyük yatırımlar ile ar-ge yatırımlarına özel teşvikler verilsin.
Bu arada Maliye Bakanı’nın ‘krize ilişkin önlemlerimiz devam edecek’ açıklaması, IMF anlaşmasının 29 Mart seçimleri sonrasına kalabileceği yorumlarını güçlendirdi.