Güncelleme Tarihi:
Kanada Uluslararası Otomobil Fuarı 1970'lerin ortasından beridir düzenleniyor. Yaklaşık 50 yıldır birçok heyecan verici araca ev sahipliği yapan etkinlik ilk defa bir aracın küresel lansmanına sahne oldu: 2018 Hyundai Accent.
Hyundai, dünya çapında 2017'nin üçüncü çeyreğinde piyasaya süreceği beşinci nesil Accent sedanın selefine oranla daha büyük olduğunu, ondan daha çabuk ivmelendiğini ve sunduğu güvenlik donanımlarıyla segmentinde bir ilke imza attığını belirtti. Tasarıma baktığımız zaman aslında minik bir Elantra görüyoruz.
2018 Accent bir önceki jenerasyona göre hem daha uzun, hem daha geniş. Aks mesafesi artan modelin yerden yüksekliği, aerodinamik yapının iyileştirilmesi adına 10 mm düşürülmüş. İç mekanın genişlemesi arka koltukta ve bagajda sunulan alanı arttırmış. Daha şık görünen iç mekandaki direksiyon ve koltuklarda kullanılan kırmızı detaylar ise dikkat çekiyor.
Her ne kadar güç 137 bg'den 132 bg'e, tork da 166 Nm'den 161 Nm'ye inmiş olsa da, Hyundai yeni modelin 40-80 km/s ile 80-120 km/s hızlanmalarının sırasıyla 0.2 ve 1.3 saniye geliştiğinin altını çizdi.
Dördüncü jenerasyonda manuel şanzıman ile 7.8 l / 100 km olarak açıklanan tüketim değeri yeni nesilde %7 oranında iyileştirilmiş.
Yeni Accent, Otonom Acil Durum Freni donanımını sunma konusunda segmentinin öncüsü oldu. Lüks otomobillerden ekonomi modellerine taşınan bu teknoloji, ön bölümdeki radar sensörleri yardımıyla sürücüyü çarpışma olasılığına göre uyarıyor. Eğer sürücü tepki vermezse araç kendi kendine fren yaparak yaralanmaların önüne geçmeye çalışacak.
Accent'in belli pazarlarda sunacağı diğer teknolojiler arasında 5 veya 7 inç çapında, renkli TFT LCD ekrana sahip bilgi eğlence sistemi, anahtarsız çalıştırma, geri görüş kamerası gibi donanımlar yer alıyor. Geliştirilen ekranda Apple CarPlay ve Android Auto uyumluluğu da sunulacak.
2018 Accent'in giderek daha da rekabetçi olan C segmenti sedan sınıfında (C1) vitesi yükselttiği açık. Görünüş olarak küçük olan bu araçların donanım listeleri artık oldukça uzun. Bakalım Accent, Hyundai'in Türkiye'de Elantra ile mücadele ettiği Ford Focus, Renault Megane ve Volkswagen Jetta grubundan satış çalma konusunda neler başaracak? Bekleyip görelim.