Güncelleme Tarihi:
Porsche'nin ikonik modeli 911'in şu anda piyasada bulunan 991 serisi, piyasadaki yerini bir müddet daha koruyacak. Bu süreç dâhilinde önümüzdeki sene makyajlı GT3 ve yelpazenin tepesinde yer alacak GT2 modelleri tanıtılacak. Nürburgring'de kameralara takılan bir test aracı ise 992 jenerasyonu üzerinde çalışmaların başladığını gösteriyor.
İlk bakışta 991.2 Carrera 4'ün standart gövdesine sahip gibi görünen test aracı aslında bir dizi değişim geçirmiş. Porsche'nin 2+2 coupe'si daha geniş çamurluklar ve daha kaslı tekerlek bombelerine sahip, bu da bize Stuttgar'ın 911 modelinin iz genişliğinin arttığını söylüyor. Boyutlardaki artışın yeni jenerasyonla birlikte gelmesi beklenen ve 911 tarihinde bir ilk olacak prize takılan hibrit versiyonuyla bir alakası olabilir.
Porsche, böyle bir hamlenin şu an için mantıklı olmadığını düşünmesi nedeniyle, tamamen elektrikli bir versiyon ihtimalini şu an için reddediyor. Ancak firma, ileri aşamada yakıt tüketimi ve emisyon salınımı değerlerini aşağıya çekerken performansı da arttırmak için belli oranlarda elektrik desteğini değerlendirecektir. Stuttgart'lı üretici şu anda tamamen elektrikli bir sedan olan Mission E modeli üzerinde çalışıyor. 2020'ye yakın bir tarihte piyasaya sürülecek modelin gelişim aşamasında çıkarılan önemli dersler hibrit 911'de kullanılacaktır.
Alman marka, 911'in üretim bandı direktörü Erhard Mössle'nin Autocar'a verdiği röportaj vasıtasıyla yeni jenerasyon modelin yeni bir altyapı mimarisine geçiş yapmak yerine, hâlihazırda kullanılan MMB platformunun güncellenmiş versiyonunda üretileceğini duyurdu. Dış tasarımın devrimsel anlayıştan çok evrimsel bir çizgi izleyeceğini söyleyen Mössle'nin sözleri şaşırtmadı zira 1960'ların başından beri genel hat anlamında 911'ler hep birbirine benzer görünüyor.
Aracın lansmanının 2018'in ilk yarısında yapılması beklenirken satışlar büyük ihtimalle 2018'in sonunda veya 2019'un ilk aylarında başlayacaktır.