Güncelleme Tarihi:
Yalnızca birkaç gün önce casus fotoğrafçılarımız ABD’de Insignia Grand Sport’u yakalayıp fotoğraflamıştı ve şimdi Opel ve Vauxhall, yenilenmiş modeli göstermeye hazır. 2013 Monza konseptiyle ön gösterimini yapan, Volkswagen Passat’ın yeni rakibi Insignia, 175 kg kadar hafifledi ve yalnızca gövdesinden 60 kg eksildi. Yeni otomobilin önceki versiyonundan daha büyük göründüğünü dikkate alırsak bu oldukça etkileyici.
Arka koltukta oturan yolcular için daha fazla alan oluşturmak adına dingil mesafesi 92 mm uzatılmış. Buna ek olarak, aracın yerden yüksekliği 11 mm artırılmış ve tavan 29 mm alçaltılmış, bu da otomobile daha şık bir duruş katmış. Verimliliği arttırmak için yapılan aeorodinamik dokunuşlar sayesinde aracın sürüklenme katsayısı artık 0.26. Ayrıca otomobilin üzerindeki çıkıntılar da kısaltılmış.
Ön bölümde bulunan zarif ızgara, önceki modele göre daha aşağıda konumlandırılmış. Yine ön kısımda yer alan, yeni matris LED farlar araca “son teknoloji” bir görünüm kazandırmış. Arka bölümde bulunan geniş farlar ve üçüncü stop lambası da LED’den nasibini almış.
Kabinin içine adım atıldığında küçük Astra ipuçları göze çarpıyor. Aracın ön panelinin üst kısmında deri eklentiler bulunuyor ve malzemelerin kalitesini gözden kaçırmak mümkün değil. Otomobilin iç kabin menüsünde ısıtmalı ön ve arka koltuklar bulunuyor, ayrıca ergonomik ön koltuklarda masaj, hafıza ve havalandırma fonksiyonları bulunuyor. Apple CarPlay ve Android Auto entegrasyonuna sahip otomobilde, ısıtmalı ön camlar ve head-up display özelliği bulunuyor, ancak unutmamak lazım ki bunların çoğu opsiyonel. Otomobilin konumu, sürücüye daha fazla sportiflik hissiyatı yaşatabilmek adına 3 cm alçaltılmış.
Güvenlik özelliklerine gelecek olursak, 2017 Opel Insignia Grand Sport, 20 metreye kadar tüm objeleri algılayabilen arka çapraz trafik uyarı sistemi, şeritte tutma asistanı ve şeritten ayrılma uyarı sistemi ile birlikte satılacak. Ek olarak adaptif seyir kontrolü de yeni otomobilde sunulacak ve bu sistem bir tehlike tespit ettiğinde kendiliğinden acil frenlemeyi devreye sokacak.
Motor kısmına geldiğimizde, tek bildiğimiz iki marka tarafından geniş turboşarjlı bir yelpaze sunulacağı ve bazılarının 8 ileri otomatik şanzımana bağlanacağı. Başlangıçta sadece dört tekerden çekişli versiyonlarda bulunacak olan yeni otomatik şanzıman, "son derece pürüzsüz ve neredeyse hissedilmeyen" vites geçişleri sunmayı ve aynı zamanda yakıt tüketimini azaltmayı vadediyor.
Dört tekerden çekişten bahsetmişken, Opel ve Vauxhall, arka aks diferansiyelin yerini, yeni elektrikle kontrol edilen çok diskli kavramaların alacağını belirtiyor. Tork vektörleme kabiliyetini arttıran 2017 Insignia Grand Sport, birden fazla seçilebilir sürüş moduna sahip adaptif FlexRide şasisine sahip olacak.
Basın açıklamasında motorlar hakkında tek bir kelime bile edilmemesine rağmen, yeni 1.5 litrelik benzinli motordaki 163 bg (121 kW) ve 250 Nm’nin yola altı ileri manuel vites vasıtasıyla yönlendirileceğini zaten biliyoruz. Daha güçlü 270 bg’lik 2.0 litrelik model de ilk günden itibaren satışa sunulacak ve daha önce bahsettiğimiz sekiz ileri otomatik şanzıman, dört tekerden çekiş sistemi ile birlikte çalışacak. Bu iki motor seçeneği arasındaki boşluğu 110 bg’ye kadar güç sağlayabilen 1.6 ve 2.0 litrelik turbo dizel motorlar kapatacak.
Ek bir bilgi olarak, 2017 Insignia Grand Sport ABD’de, 2018 model yılında Buick Regal amblemi ile satılacak. Araç, Avustralya’da da 2018 Holden Commodore adıyla pazarda yerini alacak.
Opel ve Vauxhall, Mart 2017'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda Insignia Grand Sport'un dünya prömiyerine ev sahipliği yapacak, daha kullanışlı olan Sports Tourer’ın da önümüzdeki yıl gelmesi bekleniyor.