Güncelleme Tarihi:
Honda, Rebel 300 ve Rebel 500 kardeşleri " Taşları yerinden oynatacak yeni fikirler ve bakış açıları ile sürücü kişiselleştirmelerini bir araya getiren bir takım" olarak tanımlıyor.
Rebel 300 ve 500 projesi Honda'nın Cruiser model yelpazesinin diÄŸer ülkelere göre çok daha renkli olduÄŸu BirleÅŸik Devletler'de baÅŸladı. Rebel'ın 1985'de tanıtıldığı günden beri binlerce Amerikalı sürücü ilk cadde sürüş günlerini bu güvenilir makineler üzerinde geride bıraktı. Aslında tartışmaya açık ÅŸekilde bu motosikletin Y kuÅŸağı tarafından gene Y KuÅŸağı için tasarlandığını iddia edebilirsiniz. Genç tasarım ekibinden, bu motosikleti kullanarak hayatlarının anlarını yaÅŸayan dar jean pantolonlu, şık genç erkeklerin yıldızı olduÄŸu PR filmine kadar, hedef kitlenin kim olduÄŸu belli.Â
Honda, Rebel'ı günümüze taşımak için Retro olma yoluna gitttiğini belirtiyor, "Amaç, zamandan bağımsız bir görüntüyü sunarken, modern ve ileri dönük bir bakış yakalamak" Ve dediklerini de yapmışlar. Bu firma etraflıca düşünmeden böyle bir işe girişmez. Ve eğer bana benzeyen bir insansanız bu motosiklet ile ilgili neler döndüğüne kafa yoracaksınız ama unutmayın ki Rebel belli bir sportif altyapısı olan bir Bobber. İlk nesil Rebel 250 yeni sürücülerin heveslerini aldıktan sonra sıradaki heyecana adım attıkları ağır başlı bir cruiser'dı. Yeni rebel 300'de bu tarife uyuyor olabilir ama yeni tasarımı onu kişiselleştirmeye açık hale getirmiş durumda ve onu henüz kullanmamış olsak da, kulağımıza gelen sportif bir yapısı da olduğu.
"Dijital çaÄŸ boyunca büyümüş olan bir çok sürücü için motosikletler bir yaÅŸam tarzı ve tavır olurken bireyselliklerinin bir ifadesi haline gelmiÅŸ halde" diyor Amerikan Honda'nın Motosiklet Pazarlama Ä°letiÅŸim Yöneticisi Lee Edmunds. "Bu sürücülere seslenen makinelerin söz konusu deÄŸerleri yansıtması lazım, bunun baÅŸarırken de hayatlarında yer edinmeli ve daha fazla kiÅŸiselleÅŸtirme için alan saÄŸlamalı." Rebel 300 ve 500 yalın ve ham bir duruÅŸa sahipken modern bir tarza ve radikal bir imaj ile sürüşe engel öğeleri ortadan kaldıyor."  Kelimenin tam anlamı ile eÅŸsizler ve her 2 modelin de yeni deneyimlere açık genç sürücülere hitap edeceÄŸine dair inancımız tam"Â
Honda modelleri ileri dönük, minimalist tasarımların uygulamaları olarak ifade ediyor. Motosikletlerin ince siluetleri efsanevi yakıt depoları ile taçlanırken, saldırgan bir açıya sahip ön kısım, büyük çaplı jantlı tombul lastikler ile mühürlü çelik arka çamurluk ve dar gövde göze çarpıyor. Yuvarlak far dökme kalıp aluminyum bir bağlantıya sahipken, gösterge tablosu derli toplu bir LCD ekran ve mavi bir fon'la geliyor, son olarak ateşleme ise yakıt tankının sol tarafına yerleşmiş durumda. Mümkün olan her şey siyah renkte.
471 cc'lik bir paralel çift silindire sahip olan Rebel 500'ün söylemi, "Güçlü bir devir sonu tork'u ve pürüzsüz, çizgisel bir güç aktarımı" Aynı motor mevcut CB500X, CB500F ve CBR500R modellerinde de kullanılıyor. Bunun anlamı azami 47 beygir civarında bir güç alacağımız.
Rebel 300 ise 286 cc'lik tek silindirli bir motora sahip ve aynı motor CB300F ve CBR 300'R'da da bulunuyor (azami 30 beygir civarında bir güç alacağımız belirtiliyor.) Her iki modelde de sürüş konumları doÄŸal ve rahatken, kollar açık ve ayaklar ise tam olarak ortaya konumlanmış peg'lerin üstünde. Â
Onlarla gazlamak için can atıyoruz ve Honda'nın da belirttiÄŸi, "Rebel'ler yavaÅŸ ve hızlı kullanımda keyifliyken, günlük geziler için harika, kafe sürüşleri için ideal ve hatta virajlı yollarda sportif seanslar için de iyi birer yol arkadaşı"Â
Rebel 300 ve 500 standart ve ABS versiyonları ile sunulacakken eski tambur frenlere elveda diyoruz. Yeni Rebel'ın renkleri ise şöyle olacak:
Rebel'ın Nisan 2017'de bayilerde olması bekleniyor.