Güncelleme Tarihi:
Avrupa Birliği’nin getirdiği katı emisyon düzenlemelerine uymayan iki şirketin başı dertte. Ferrari ve Aston Martin, Avrupa Ekonomik Bölgesi (EEA) tarafından belirlenen hedefin çok altında kaldı ve bu yüzden bazı ağır para cezaları ile karşı karşıya.
EEA’nın yıllık raporuna göre, 2015 yılında yeni otomobiller km başına ortalama 119.5 gram CO2 yayıyor. Bu, bir önceki yıla oranla yüzde 3,1 azalmayı ve orijinal 130 g / km'lik hedefinin yüzde 8 altını temsil ediyor. Bunların hepsi güzel haberler.
EEA, raporunda “AB’nin 2020/21 hedeflerini (95 g / km) karşılamak için yeni araçların ve kamyonetlerin ortalama CO2 emisyonlarının benzer bir hızda azalmaya devam etmesi gerekecek" dedi. “Otomobil ve minibüs üreticilerinin çoğunluğu 2015 yılında CO2 emisyon hedeflerini gerçekleştirdiler ve bazıları 2020/21 hedefine ulaşma yolunda iyi durumdalar."
Maalesef Ferrari ve Aston Martin için 2015'te bir bütün olarak düşüş görüldüğü, iki spor otomobil üreticisinin yıl boyunca filo emisyon hedeflerini ihlal ettiği bildirildi. İkili toplam 500.000 € ödemeye zorlanacak.
Kayıtlı olan yüksek emisyonlu araçlarına göre ceza alan firmalardan Aston Martin’e 36,370 euro, Ferrari’ye ise 410, 760 euro fatura kesildi.
Bunlara karşılık, Peugeot 2015'te 104 g / km ile en düşük emisyona sahip ve bunu sırasıyla 106 g / km ile Citroen ve Renault ve 108 g / km ile Toyota izledi. Jaguar, bu arada, 164 g / km ile en yüksek emisyon ortalamasına sahipti, ancak herhangi bir para cezası ödemeyecek.