Güncelleme Tarihi:
Premium segment SUV modellerinin başarısı, Audi Q5'te oldukça bariz şekilde görülüyor. Araç, 2008 yılında tanıtıldığından bu yana dünyada 1.6 milyonun üzerinde satış rakamına ulaştı ve şu sıralar Alman markanın en büyük başarı hikayelerinden birisi konumunda. Satılan her dört yeni Audi'den birisi Q5 armasını taşıyor ve bu nedenle de ikinci nesil de başarılı formül değiştirilmemiş.
Bununla birlikte araca ilk bakışta fark edilenden çok daha fazla yenilik bulunuyor. İkinci nesil Q5 öncekinden daha büyük bir otomobil ve buna rağmen yaklaşık 20 kg daha hafif. Genel tasarım benzer olsa da kullanılan bütün gövde parçaları yeni. Bu, evrimi devrime tercih etmenin tipik örneklerinden biri ki konu Q5 olduğunda seçim çok mantıklı.
İlk baktığınızda gördüğünüzden daha çok yenilik var.
Yeni nesil Q5 daha büyük boyutlara sahip. Uzunluk 25, genişlik 50 ve yükseklik 2,5 mm artmış. Aks mesafesindeki 13 mm'lik uzama da arka koltuk yolcuları için iyi haber. Genişlikte yaşanan artış da önde iki kişinin daha rahat yolculuk etmesine ve arka koltukta, ortada gerçek bir insanın yolculuk etmesine imkan tanıyor. Boyutlarda yaşanan büyüme dikkat çekici olmadığından bagaj hacmi de neredeyse aynı. Arka koltuklar katlandığında elde edilen 1.550 litre hacim eskisinden yaklaşık 80 litre daha büyük.
Audi A4 veya büyük kardeş Q7'nin içerisinde oturduysanız iç mekan sizlere çok tanıdık gelecektir. İkinci nesil Q5'in içerisinde ortak kullanılan birçok parça yer alıyor. Üst donanım paketine sahip olan test aracında yer alan dijital gösterge paneli, Volkswagen grubunun birçok modelinde olduğu gibi çok kullanışlı. Navigasyon sistemi ve geniş bilgi ekranıyla birlikte alınabilen bu donanımla birlikte yine diğer Audi modellerinden tanıdığımız MMI kumandaları vites konsolunda yer bulmuş.
Yine A4'te olduğu gibi kabin içerisinde bol bol deri döşeme ve yumuşak plastik yüzeyler göze çarpıyor. Sunulan farklı ahşap ve metal süslemeler de şık bir görünüm sunmuş. Geniş ve düz MMI kumanda ünitesine ulaşmak kolay ve bu donanımı, gözleri yoldan ayrımadan kumanda edebilmek de mümkün. Havalandırma düğmeleri basit fakat üst sınıf görünen bir tasarıma sahip. Mercedes GLC ile Q5 arasında konfor konusunda beraberlik yaşansa da Audi'nin teknolojik donanım silahı biraz fark yaratmış.
Mercedes GLC ile Q5 arasında konfor konusunda beraberlik yaşansa da Audi'nin teknolojik donanım silahı biraz fark yaratmış.
Testimize katılan Audi Q5'te görev yapan benzinli motor turbo beslemeye sahip. 258 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen ünite, önceki nesilde görev yapan 3 litre hacimli motordan çok daha az güçsüz olsa da hafifleyen ve daha aerodinamik hale gelen otomobil sayesinde hızlanma değerleri daha iyi. Yeni nesil Q5 piyasaya çıktığında 2 ve 3 litre hacimli dizel motor seçenekleri de bulunacak. İlerleyen tarihlerde SQ5 ile birlikte 3 litre hacimli benzinli motor kaputun altna tekrar girecek.
Q5'in opsiyonel donanımları arasında adaptif pnömatik süspansiyon sistemi bulunsa da test otomobilinde yer alan çelik yaylı sistem de başarılı özellikleriyle göz doldurdu. Meksika'nın Baja California yarımadasında yer alan virajlı yollar, 20 inç çaplı jantlarla bile konforlu bir şekilde geçilebiliyor. Otomobilin ağırlık değişimlerine verdiği tepkiler de son derece başarılı.
Q5 hiçbir noktada denge veya tutunma kabiliyetini kaybettiğini hissettirmiyor. Düz otoyollar da kumlu yollar da aracın evi gibi.
Yeni Q5, Audi'nin yenilenmiş Quattro dört tekerlekten çekiş sistemine yer veriyor. Ultra isimli sistem düz yol kullanımında daha yüksek verime ulaşmak için arka aksa giden gücü önden ayırabiliyor. Yeni Allroad'da da karşımıza çıkan Ultra'nın diğer bazı çekiş sistemlerinden farkı, ileride karşılaşılacak yol koşullarını öngörerek arka aksı şartlara uygun olarak tekrar devreye alması. Bu sayede gereken yerde gerektiği kadar çekiş elde edilebiliyor. Q5 hiçbir noktada denge veya tutunma kabiliyetini kaybettiğini hissettirmiyor. Düz otoyollar da kumlu yollar da aracın evi gibi.
Diğer Audi modellerinde olduğu gibi Q5'te de sürüş modları seçilebiliyor. Bu sayede direksiyon sistemi ve gaz pedalı davranışları sürücünün isteğine uygun şekilde düzenlenebiliyor. En azından teori bu şekilde zira Comfort, Auto ve Dynamic modları arasındaki fark çok küçük. Gaz pedalı lineer bir yapıya sahip olsa da hafif direksiyon simidi geri bildirimleri daha iyi olabilir. Bu durumda yapılacak en iyi şey konumu Auto'da bırakıp keyfinize bakmak. Q5, gücün ne durumda ne şekilde dağıtılacağını zaten iyi biliyor.
Q5, lüks SUV modelleri arasında en iddialı konumda olmaya devam edecek.
Şayet güncel Q5'in sürüş karakteristiklerini beğeniyorsanız yeni model hakkında sevmediğiniz şey olmacayak gibi. Aracın kullanımı kolay ve birlikte vakit geçirmesi çok eğlenceli. Direksiyonda yüzlerce kilometreyi durmadan geçmek için harika bir SUV. Bu da İkinci nesil Q5'in bir özeti aslında: Bir bütün olarak başarıya ulaşmış ve çok çekişmeli olan lüks SUV segmentinde çok iddialı.
Q5'in fiyatları henüz açıklanmadı. Son zamanlarda ÖTV ve dövizin zirvelerde gezinmesi nedeniyle eskisinden daha pahalı olmasına kesin gözüyle baktığımız Q5'in A.B.D.'de eskisiyle aynı fiyata sunulacağını duymamızsa durumu bizler için daha da üzücü bir hale getirdi.
İkinci nesil Q5, lüks SUV modelleri arasında ciddi bir katılımcı durumunda. Yeni model eski formulü değiştirmemiş. İlk nesil aracın güçlü olduğu yanları koruyup teknoloji ve lüks alanında büyük yardımı olan eklentiler yapılmış ki bu da bir sonraki 1.6 milyon Q5 için şimdiden iyi bir haber.
Fotoğraflar: Audi