Güncelleme Tarihi:
Elektrikli bisiklet pazarında sadece geleneksel bisiklet markaları yer almak istemiyor. Dev otomobil firmaları da bu alandan pay almak adına büyük yatırımlar gerçekleştiriyor. Çünkü pazar her geçen yıl büyüyor, artık hemen her hafta yeni bir iddialı seçenek karşımıza çıkıyor. Gelişen motor ve batarya teknolojileri sayesinde şehir içi ulaşımını keyifli ve çevreci hale getiren elektrikli bisikletler, birçok kişi için otomobillerin yerini almış durumda. Kişisel ulaşımın popüler seçenekleri, yukarıda da dediğim gibi sadece geleneksel bisiklet üreticilerinin değil, dev otomobil firmalarının da ilgisini çekiyor.
Tamamen elektrikli otomobil modellerine dev yatırımlar yapan firmalar, ulaşımın kişisel geleceğinde de yer almak istiyor ve bu konuda ciddi çalışmalar yapıyor. Bu tarafta şu an farklı yaklaşımlar bulunuyor. Bazı otomobil üreticileri, bisiklet firmalarıyla ortaklık kuruyor, bazı firmalar hali hazırda bisiklet üreten şirketleri bünyesine katıyor, bazısı ise direkt olarak sıfırdan üretim hedefliyor.
ALMANLAR HIZLI DAVRANIYOR
Elektrikli bisiklet üretiminde ortaklıkların öne çıktığını görüyoruz. Örneğin Almanya merkezli dev otomobil üreticisi BMW, Fransa merkezli bisiklet üreticisi Angell Mobility ile ortaklık kurarak pazara MINI markalı elektrikli bisikletler sunmak adına planlar yapıyor. Bu konuda en ciddi isimlerden birisi ise bir başka Alman otomobil devi Porsche. Üst seviye araçlara imza atan firma, yaptığı yatırımlar ile şu an birden fazla özel bisiklet şirketi ile bisiklet modeline sahip ve sürece komple üretim amacıyla yaklaşıyor.
Bisiklet alanına ilgi duyan bir diğer isim ise dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota. Firma geçtiğimiz ay Fransa merkezli DOUZE Cycles ile ortaklık kurdu ve pazara kargo odaklı bir elektrikli bisiklet çıkardı. Bisiklet pazarına sadece bu dev isimler mi ilgi duyuyor? Kesinlikle hayır.
KARGO AMAÇLI MODELLER
Şu an elektrikli bisiklet alanına Peugeot, Skoda, VinFast, General Motor, Skoda ve Jeep gibi otomobil firmaları ile Harley Davidson gibi motosiklet üreticileri de özel lisans anlaşmaları ya da kendi üretimleriyle dahil oluyor. Hemen herkesin bu konuda bir planı var. Ayrıca her firma sadece elektrikli bisiklet tarafına da odaklanmıyor, örneğin Volvo alt markası Polestar’ın Allebike ile ortaklaşa geliştirilmiş bir normal yapıda dağ bisikleti bulunuyor. Ancak firma gelecek için elektriği bir kenara atmıyor, şirket CEO’su Thomas Ingenlath tarafından yapılan resmî açıklamaya göre Allebike firması ile özel bir elektrikli bisiklet modeli de geliştiriyor. Bu bisikletin bir pazarlama objesi olmasını istemeyen, yani gerçekten iddialı bir seçenek geliştirmeyi hedefleyen Ingenlath, ilk elektrikli bisikletleri için henüz net bir tarih ya da detay vermiyor.
MARKALARIN YENİ GELİR KAYNAĞI
Hazırladığı elektrikli SUV modelleri ile ABD’de çok ses getiren Rivian firması da elektrikli bisiklet pazarına girmek isteyen isimler arasında yer alıyor. Bu planı gerçeğe dönüştürmek adına bisiklet sektörünün en özel modellerini hazırlayan Specialized firmasının eski CTO’sunu bünyesine katan firma, ileride gerçekten çok iddialı seçeneklerle karşımıza çıkacağının sinyallerini veriyor. Peki Rivian gibi yeni bir otomobil firması bisiklet pazarına neden girmek istiyor? Yaptıkları açıklamalara bakılırsa bunun arkasında sadece bir model sunmuş olmak değil, “tamamen duygusal” nedenler yatıyor. Elektrikli bisikletler düşük üretim maliyetleri ve fiyatları sayesinde elektrikli otomobil ve elektrikli pickup’lardan çok daha fazla satılıyor ve buna bağlı olarak firmalara çok sağlam gelir getirebiliyor. Elektrikli bisiklet pazarının hızlı yükselişi, teknoloji şirketlerini de etkiliyor. Dünyanın en büyük bilgisayar üreticilerinden Acer, geçtiğimiz ay karşımıza “ebii” adını verdiği modern elektrikli bisiklet modeliyle çıkmış ve bu sürpriz modelle alanda çok ses getirmişti.
SU ALTINDA ÖZEL PARK ALANLARI İNŞA EDİLİYOR
Elektrikli bisiklet kullanımı konusunda en büyük adaptasyon düzeyine sahip şehirlerden biri kesinlikle Hollanda’nın başkenti Amsterdam. Dünyanın en yoğun bisiklet kullanımına ev sahipliği yapan şehir, geçtiğimiz ay bisikletler için su altında büyük ve modern bir park alanı inşa etti. Yapımı dört yıl süren Amsterdam Merkez İstasyonu önündeki sualtı bisiklet park alanı, kullanıcılar için 6 bin 300, bisiklet paylaşım şirketleri için 700 farklı bölüm ayrılarak hizmet vermeye başladı. Kullanımı 24 saat için ücretsiz olan park alanı, ileride daha da büyütülecek ve açılacak ikinci bölümle birlikte toplam 11 bine yakın bisiklete ev sahipliği yapacak. 65 milyon dolarlık bu proje, bisikletle ilgili bugüne kadarki en büyük çalışma.
APPLE ÇOK ÖNEMLİ GÜVENLİK AÇIKLARINI KAPATTI
Apple tarafından gönderilen iOS 16.4.1, iPadOS 16.4.1 ve macOS 13.3.1 işletim sistemi güncellemelerine mutlaka vakit harcanmadan geçilmesi gerekiyor. Çünkü yeni sürümler aktif olarak kullanıldığı tespit edilen birden fazla güvenlik açığını kapatıyor. Bu açıklar eğer güncellemeyle kapatılmazsa, cihazlara izinsiz giriş için bir kapı olabiliyor.
ELON MUSK TWİTTER’I SATIN ALMASI HAKKINDA KONUŞTU
Elon Musk, Twitter’ı 44 milyar dolara satın almasıyla ilgili verdiği bir röportajda sürecin “oldukça sancılı” olduğu yorumunu yaptı. Devralma sürecinde “büyük iniş ve çıkışlar” yaşadığını söyleyen Musk, “doğru bir alıcı” bulunursa sosyal medya devini satabileceğini de açıkladı. Twitter’ı satın aldığı için pişman olup olmadığına ilişkin soruya ise, “Acı seviyesi oldukça yüksekti. Bu bir parti gibi değildi” yanıtını verdi. Elon Musk, “Şu an durum iyi görünüyor. Twitter’ı satın aldığımızda yaklaşık 8 bin çalışan vardı, bunu bin 500 civarına indirmek kolay olmadı” ifadelerini kullandı.