Güncelleme Tarihi:
Bugünlerde otomobil dünyasının kalbinin attığı Frankfurt Otomobil Fuarı, tam 1 milyar marka (94 trilyon lira) mal oldu. Fuar, bugünden itibaren halka açılıyor. Ancak, fuardaki ürünleri ve şovları İnternet'ten de izlemek olanağı bulunuyor.
Avrupa'nın en büyük otomobil fuarı International Motor Show (IAA) İnternetle evinize kadar giriyor. Otomobil fuarını izlemek için artık Frankfurt'a kadar gitmeye gerek yok. Internet sayesinde, 1 milyar marka (94 trilyon lira) mal olan Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilenen yeni modeller, şovlar, fiyatlar ve otomobillerin teknik özelliklerini anında öğrenmek mümkün olabiliyor.
Frankfurt Otomobil Fuarı'na http://www.iaa.de internet adresiyle ulaşılabiliyor. Aynı zamanda fuara katılan bütün otomobil firmaları da standlarındaki internet köşeleriyle ziyaretçilere sanal şov yapıyorlar. Fuara katılan firmalardan bazılarının internet adresleri ise şöyle:
www.seat.de, www.fiat.com, www.peugeot.com, www.volvo.com, www.alfa.com, www.ford.com...
21 Eylül'e kadar sürecek fuar akşam saat 20.00'ye kadar ziyarete açık. Fuara giriş için 15 mark ödeniyor.
Fuarda isteyen ziyaretçiler için bir test sahası da bulunuyor. Hazırlanmış bu özel sahada ziyaretçiler Chrysler, Kia, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Rover, SsangYong, Suzuki ve Toyota'nın arazi araçlarını test etme imkanı buluyor. Fuarın bir başka ilginç bölümü de klasik otomobillerin yer aldığı stand. Burada spor ve yarış otomobilleri, klasik üstü açık otomobiller, Limuzinler sergileniyor. Bu bölüm fuarda ziyaretçilerin en fazla ilgisini çeken yerler arasında.
Dünya otomobil devleri, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda yeni modellerinin yanısıra, geleceğe dönük konsept modellerini de sergiliyor. Fuarda en fazla bu modeller ilgi çekiyor.
1270 FİRMA
Frankfurt Otomobil Fuarı 1 milyar marka maloldu. Fuara 41 ülkeden katılan 1270 firmanın yaptığı toplam yatırım tutarı bu yıl rekor seviyeye ulaştı. Dünyada hızla gelişen otomobil pazarı ve bu pazardaki rekabet firmaların bu sektöre daha fazla yatırım yapmalarına ve değişik modellerle piyasaya girmelerine yolaçıyor.
Avrupa'da bir Cadillac FRANKFURT Fuarı bir ilke daha imza attı. Bu yıl ilk defa bir Cadillac, Avrupa'da sergilendi. Frankfurt şehrinin dışında küçük bir kasaba olan Schlosshotel Krongberg'de sergilenen Cadillac'ın yeni modeli Cadillac Seville 1998, Almanya'da büyük ilgi gördü.
BMW'den geleceğin çizgileri
Ürettiği motor ve otomobilllerle otomotiv sektöründe önemli bir paya sahip olan BMW AG, şimdi de yeni bir katogoriyle dünya piyasasını alt üst etmeye hazırlanıyor. BMW AG'nin motosiklet bölümü tarafından geliştirilip üretime hazırlanan BMW C1 model motorsiklet, 2000 yılı ilkbaharında satışa çıkacak. Emniyet kemeri bulunan ve üstü kapalı olan BMW C1, kask kullanmadan ve kazaya uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalmadan kullanılabilecek. C1'e bir de hava yastığı konması ihtimali var. BMW yetkilileri, sadece BMW C1 için, kask kullanmayı zorunlu kılan yasayı kaldırmayı teklife hazırlanıyor.
Dijital motor yönetiminden yararlanılacak olan C1, elektronik kontrol birimi sayesinde yakıtta ekonomi yapılmasını sağlayacak. Özel sürücü belgesi verilecek olan BMW C1'i Avrupa Birliği ülkelerinde 16 yaşındakiler de kullanabilecek. Bütün kentlerde ve nüfusun yoğun olduğu yerlerde yararlı bir araç olan BMW C1'e bir ‘‘Kent Mobileti’’ ya da ‘‘Motomobil’’ denilebilir. İki tekerlekli BMW C1, sahip olduğu araba gücüyle bir ailede ikinci yahut üçüncü araç olabilir. Tek kişilik olan BMW C1, biniciye hareketli ve güvenceli yolculuk sağlarken, üstü kapalı olduğu için rüzgardan ve kötü hava şartlarından koruyor. Boyu 2.15 cm, genişliği 76 cm, oturma yeri 70 cm olan BMW C1'nin, Almanya'da 10 bin DM'ın altında bir fiyatla satışa sunulması planlanıyor. BMW C1'in vergisi, servisi ve sigortası ucuz olacak.
Oyak'tan Renault'ya hisse devri
Koç Grubu'nun bazı şirketlerinde yabancı ortaklarla hisselerini eşitlemesinden sonra Ordu Yardımlaşma Kurumu da Fransız Reanult'yla aynı yöntemi izliyor. OYAK, Mais'teki hisselerinin yüzde 29'luk bölümünü Renault'ya devrederek, şirketteki payını yüzde 51'e düşürdü. Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş.'nin 4 trilyon 655 milyar liralık sermayesinde yüzde 80 oranında 3 trilyon 724 milyar liralık paya sahip olan OYAK, bu hisselerinin 1 trilyon 350 milyar liralık bölümünü Renault S.A.'ya devretti. Böylece, Fransız şirketin Mais'te yüzde 20 oranında 931 milyar lira olan hissesi, yüzde 49'a yükselirken, Oyak'ın payında aynı oranda gerileme oldu. Bu arada, Mais'in olağanüstü genel kurulunda alınan bir kararla şirketin ‘‘rent a car’’ faaliyetlerine de girmesi öngörüldü.
Türkiye Opel'in ihracat üssü
Opel Türkiye General Motors'un (GM) ihracat üssü olacak. GM, Orta ve Doğu Avrupa sorumlusu Andrej Barcak, Opel Türkiye'den Uzak Doğu ve Türk Cumhuriyetlerine parça ihracatı yapmayı planladıklarını söyledi. Türkiye'nin komşularıyla yakın ilişkileri olduğunu söyleyen Barcak, İran Irak ve Azerbaycan, Türkmenistan başta olmak üzere Türk Cumhuriyetlerine Türkiye üzerinden açılacaklarını vurguladı. Türkiye'yi önemli bir pazar olarak gördüklerini söyleyen Barcak şöyle devam etti:
‘‘Türkiye'nin bölgesel olarak önemli bir noktada olduğunu görüyoruz. Türk otomobil pazarı hızla gelişiyor ve gelecek için ümit veriyor. Avrupa pazarında küçük düşüş ve yükselmeler olurken, Türkiye'de büyük oynamalar var. Türk ekonomisinin iyiye gittiğini görüyoruz. Türk insanı da çalışıyor ve verimlilik artıyor.’’
1997 yılında pazarda toplam 350 bin otomobil satılacağını söyleyen Barcak, Opel Türkiye olarak 38 bin adet otomobil satmayı hedeflediklerini söyledi. Barcak Opel Türkiye'nin pazar payının yıl sonunda yüzde 10.8-11 arasında olacağını da vurguladı.