Güncelleme Tarihi:
Mercedes'ten Peugeot firmasına transfer olan otomobil tasarımcısı Murat Günak, İngiliz Car Magazine Dergisi'nce dünyada otomotiv sektörüne yön veren 300 kişi arasında 155'inci seçildi.
Pek çok ünlüyü geçti
Günak bu başarısıyla, Renault Üretim Başkan Yardımcısı Georges Douın, Rover Tasarım Direktörü Nick Stephenson, Jaguar'ın Tasarımcısı Geoff Lawson, Ferrari F1 Tasarımcısı Rory Byrne, General Motors'un Tasarımcısı Martin Smith, Chrysler Tasarım Başkanı John Herlitz gibi pek çok ünlüyü geride bıraktı.
Peugeot 406 onun eseri
Dergi üç yıldan beri Peugeot'da çalışan Günak'ın tasarımlarına da yer verdi. Günak başta 406 ve 406 Coupe modelleri olmak üzere pek çok modele imza attı. Günak'ın tasarladığı diğer modeller ise yanda görülen Asphalte ve Touareg konsept otomobilleri.
Otomotivin 5 patronu
Günak'ın 155'inci olduğu listede ilk beş sırayı ise şu isimler paylaştı: 1- General Motors Başkanı Jack Smith 2- Ford Başkanı Alex Trotman 3- Toyota Başkanı Hiroshi Okuda 4- Volkswagen Başkanı Ferdinand Piech 5- Daewoo Başkanı Woo-Choong Kim.
Yılda 50 milyar lira kazanıyor
1957'de İstanbul'da doğan ve 16 yaşında ailesiyle Almanya'ya yerleşen Murat Günak, lise eğitimini orada tamamladı. Daha sonra Kassel Güzel Sanatlar Okulu'nda endüstriyel tasarım bölümünde okuyan Günak, 1983-1986 yılları arasında Köln'deki Ford Tasarım Merkezi'nde çalıştı. 1986 yılında Mercedes'e geçen Günak, bu markanın C modelinin tasarımını gerçekleştirdi. 1994'te Peugeot'ya geçen Günak yılda 50 milyar lira kazanıyor.
Touareg: Elektrikle çalışan off-road
Elektrikle çalışan, dört çekişli bu tasarım, off-road tutkunlarının maceracı ruhuna sesleniyor. Otomobille doğa arasında çevreci bir uyum yaratma kaygısından doğan Touareg, tam sessizlik ve sıfır kirlilik sunuyor. İki kişilik bu off-road aracı, tek parça elektrik mavisi karbon kaportası ve kırmızı oturma kabini ile dikkat çekiyor. Araç jenaratörle şarj edilebilen nikel /metal-hidrat akülerle çalışıyor.
Asphalte: Marş anahtarı yok
Asphalte, Murat Günak yönetimindeki Peugeot Tasarım Merkezi' nin ilk ürünleri arasında yer alıyor. İki kişilik, kapısız bir otomobil olan Asphalte'ın, bilim kurgu filmlerinden fırlamış bir görüntüsü var. Motor hacmi 1587 cc. olan elektronik kontrollü otomatik vitesli Asphalte'ın bir özelliği de marş anahtarının olmaması. Araç, özel jeton ve buna bağlı düğmeyle harekete geçiyor.