Otogar'ın alt katlarında sorunlar bitmiyor

Güncelleme Tarihi:

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2014 15:29

3. havalimanına hazırlanan İstanbul'a bu görüntüler hiç yakışmıyor. 1994 yılında açılan Büyük İstanbul Otogarı'na günde 100 bin insan geliyor. Fakat 200 dönümlük otogar alanının alt katlarıyla ilgili korkunç iddialar söz konusu. Altyapısı ve imar planı eksik olan alan için valilik soruşturma açtı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ise UKOME aracılığıyla cezalar kesti. Fakat yıllardır bu atıl tablo hiç değişmiyor...

Haberin Devamı

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor
İstanbul’daki Büyük İstanbul Otogarı’nın yapım çalışmalarına 1987 tarihinde başlandı. Günde 100 bin kişinin girip çıktığı otogar 1994 yılında açıldı. Mülkü İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne ait olan Otogar’ı 2019 yılına kadar AVATER (Avrasya Otobüs Terminalleri) isimli şirket işletecek Otogarda toplamda 168 tane yazıhane (bilet satılan yer) bulunuyor. Mekanın alt katlarında ise dükkanlar var. Bu dükkanların şu anki hali ise hiç de pazarlandığı gibi değil…

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor
OTOGARDA ÜCRETSİZ OTOPARK TARTIŞMASI

1994 yılında otogarın alt katlarının ticaretin aktif olduğu dükkanlar ile donatılmasın içeren planlar bulunuyordu. Şimdi ise o planların yerinde yeller esiyor. Otogarın alt katı geceleri hiç tekin değil. Çevre esnafının iddiasına göre bazı dükkanlar mülk sahiplerinin yurtdışında olmasından dolayı işgal edilmiş. Alt katlarda ise 10 numara yağ satışı yapılıyor.Alt katlardaki altyapı eksikliği de bir metropole hiç yakışmıyor.

Haberin Devamı

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor

Alt katlardaki dükkanların mal sahiplerinin bir bölümü yurtdışında olduğu için dükkanların işgal edildiği iddia ediliyor.

Yoğun yağışlar olduğu zaman katları su basıyor. Büyük İstanbul Otogarı Esnafları Derneği Başkanı Şahap Önal, “Otogarda ciddi bir başıboşluk söz konusu. Alt katlar hiç güvenli yerler değil. Geceleri tinerciler geliyor. Ortada doğru düzgün bir imar planı yok” dedi. Otogarla ilgili olarak şikayetlerini İstanbul’un eski valisi Hüseyin Avni Mutlu’ya da bire bir ilettiğini söyleyen Önal valiliğin de otogarı soruşturduğunu ama henüz bir sonuç alamadıklarını söyledi.

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor

Otogarın yazhane katı altındaki alanların atıl görüntüsü...

Haberin Devamı

Otogarı işleten Avrasya Terminal İşletmeleri isimli (AVATER) şirketini de eleştiren Önal, “Yıllardır kâr payı alamıyoruz. Bu otogar bizim paralarımızla kuruldu şimdi bize kâr payı vermiyorlar” dedi. AVATER’in kâr payı dağıtmamasıyla ilgili olarak esnafların savcılıklara suç duyurusu da bulunuyor. Öte yandan otogarın işletmecisi AVATER firmasının Genel Müdürü Haluk Tan ise hurriyet.com.tr’ye yaptığı açıklamada, “Otogarda sorunlar yok desek yalan olur. Fakat biz burayı iyi bir şekilde işletmek için çalışıyoruz. Taksicilerle ilgili düzenlemeler getirdik. Temizlik konusunda da oldukça hassas çalışıyoruz” dedi.

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor
YENİ HAVALİMANI, YENİ KÖPRÜ, ‘ESKİ OTOGAR’

Haberin Devamı

Tan bu yıl AVATER’in 6.5 milyon lira kar payı da dağıttığını açıklarken otogara gelen müşteri profilini de yorumladı. Tan, “Otogar müşterisinin profili farklı oluyor. Burada havalimanı gibi bir hava yok. İnsanların yolculuklarından 1-2 saat önce gelip dinlendikleri bir alan oluşturmalıyız burada. Fakat böyle bir durum oluşmuyor” dedi. Tan ayrıca otogarın atıl durumdaki alt katlarıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada dükkanlara çökme gibi bir durumu tespit etmediklerini dönüşümlü olarak çalışan 90 güvenlik görevlisiyle otogarı gece gündüz korumak için çalıştıklarını belirtti.

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor

Otogarın koridorları oldukça ıssız

Haberin Devamı

Otogarın alt katlarında sorunlar bitmiyor

cmumay@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!