Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2012 00:00
Türkiye otomobil pazarı 2011 yılında yüzde 13.6 büyüyerek 910 bin adetlik satışla yeni bir tarihi rekora ulaştı.
Otomotiv pazarının yılın ilk yarısında gaz pedalının, ikinci yarısında da fren pedalının bozulduğunu savunan Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Yine de iyi bir sonuca ulaştık. Bu satışın 593 bin 519 adedi otomobilden, 270 bin 920 adedi ise hafif ticari araçtan oluşuyor. Yaklaşık 45 binlik adetlik ağır vasıta satışı da eklendiğinde, toplam pazar 910 bine ulaşıyor. Bu da 1 milyonluk pazara biraz daha yakınlaşıldığını gösteriyor” dedi.
Bu yıl yüzde 10 düşer
Mustafa Bayraktar, 2012’ye ilişkin öngörüsünü şöyle anlattı: “Ekonomi, 2011’e göre daha az büyüyecek. Otomotiv pazarı bu yıl yüzde 10 civarında küçülme yaşar. Ama ilk yarıda daha büyük bir daralma göreceğiz. Yılın ortasından itibaren toparlayarak gidecek diye tahmin ediyorum.”
Binek satışı yüzde 16 arttı
ODD Genel Koordinatör Hayri Erce’nin hazırladığı rapora göre, geçen yılın ilk çeyreğinde otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 76.60 büyürken, ikinci çeyreğinde büyüme yüzde 36.92 düzeyinde gerçekleşti. 3’üncü çeyrekte ise beklentiler doğrultusunda daralmaya başlayan toplam pazar, son çeyrekte de yüzde 11.75 geriledi. 2011 yılında otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 16.43 artarak 593 bin 519 adete ulaştı. 2011 yılı hafif ticari araç pazarı ise geçen yıla göre yüzde 7.88 artarak 270 bin 920 adet seviyesinde gerçekleşti.
825 binlik satış bekleniyor
Otomotiv Distribütörleri Derneği Genel Koordinatörü Hayri Ece, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türk otomotiv ihracatı içinde son derece önemli yer tutan Avrupa’da büyüme hızının yüzde 1.1 seviyelerinde kalacağı tahmin ediliyor. 2012 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 775-825 bin adetler aralığında gerçekleşeceğini öngörüyoruz.”
17 ‘Gladyatör’ ödül aldı
TÜRK otomotiv sektörünün 53 markasını bünyesinde bulunduran Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin düzenlediği ‘ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri’ yarışmasında ‘Satış’ ve ‘İletişim’ kategorilerinde 17 ödül verildi.
Satış Ödülleri
· En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Mercedes-Benz
· En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Connect
· En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
· En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Mini
· En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Symbol
· En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
· En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Ford
İletişim Ödülleri
· Yılın TV Reklamı: Fiat
· Yılın Gazete İlanı: Ford Fiesta S2000
· Yılın Radyo Spotu: Citroen Nemo
· Yılın Dergi İlanı: Mercedes-Benz
· Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Mercedes-Benz Roadshow
· Yılın Dijital Uygulaması: Volkswagen Fan Edition
· Yılın Outdoor Uygulaması: Opel Corsa
· Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Renault Sokakta İlk Adımlar
· Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Peugeot 508
· Yılın Basın Lansmanı: BMW 1 Serisi olarak sıralandı
· Turkcell Mobil İletişim Ödülü: Toyota
· Yılın Jüri Özel Ödülü: Toyota, ‘MIT EF 50K İş Planı Yarışması’