Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2001 00:00
OTOMOBİL satışlarının ekonomik krizle birlikte bıçak gibi kesilmesi, otomobil satın almayı ya da değiştirmeyi düşünenlere büyük fırsatlar yaratıyor.Yerli ve ithal otomobilciler, devalüasyon ve giderlerindeki artışa rağmen, ellerindeki stokları eritebilmek için büyük fiyat avantajları sağlıyorlar. Ancak, stoktaki otomobillerin tükenmesi ve yeni maliyetlerle otomobillerin üretilmeye başlamasıyla ‘‘fiyat avantajı’’ tamamen ortadan kalkacak. Yeni maliyetlerle birlikte bir ya da iki ay sonra otomobil fiyatlarında yüzde 25 ile 40 arasında artışlar yaşanacak. Otomobilciler, talepteki durgunluğa rağmen, yüksek maliyetler nedeniyle fiyatlarda bir artış yaşanacağını belirtiliyorlar.Bugün orta sınıf bir otomobilin fiyatı
dolar cinsinden 9 bin dolara kadar inmiş durumda. Yerli otomobillerde bu 6 bin dolar seviyesinde. Geçen yılla kıyaslandığında, gerçekten büyük bir avantaj söz konusu. Geçen yıl orta sınıf aynı otomobil 17 bin dolara satılıyordu.VERGİ İNDİRİMİBu arada otomobil satın almayı düşününler için yeni bir fırsat daha var. Otomotiv sektörünün canlanması ve vergi gelirlerinin artırılması amacıyla Ek Taşıt Alım Vergisi'nin indirilmesi bekleniyor. Bakanların imzasına açılan kararnameyle birlikte, yüzde 12 olan Ek Taşıt Alım Vergisi yüzde 6'ya indirilmesi planlanıyor.Vergi indirimiyle birlikte, 1600 cc'nin altındaki otomobillerin anahtar teslim satış fiyatları yaklaşık 500 milyon lirayla 700 milyon lira arasında ucuzlayacak. Ancak bazı lüks modellerde indirim 2 milyarı bulacak. Yüzde 6'lık vergi indirimi, otomobil satış fiyatına yüzde 4.0 olarak yansıyor. Otomobilde vergi indirimi 31 Aralık 2001 tarihine kadar geçerli olacak. İndirim motor silindir hacmi 1600 cc ve altındaki otomobiller için uygulanacak. Motor silindir hacmi 1601 cc ve 2000 cc arası olan otomobillerdeki yüzde 18 ve 2000 cc'nin üzerindeki otomobillerde ise yüzde 24 olarak uygulanan ek taşıt alım vergisinde herhangi bir değişiklik yapılmayacak.Mitsubishi, iki şampiyonu tek modelde birleştirdiMITSUBISHI'nin off-road ve ralli şampiyonalarında dünya çapında elde ettiği başarılar, yeni araç tasarımında da ilham kaynağı oldu. Son olarak, Frankfurt Otomobil Fuarı'na yeni konsept aracı Pajero Evo ile katılan Mitsubishi bu tasarımı ile oldukça dikkat çekti.Sportif otomobil ile 4x4 özelliklerine birarada sahip olan Pajero Evo, Mitsubishi araçlarının motorsporlarındaki başarısı ve arazideki gücünün bir birleşimi. Pajero Evo; ralli şampiyonalarında yarışan Mitsubishi Evo ile dünya off-road şampiyonalarına katılan Mitsubishi Pajero'nun birleşimiyle ortaya çıkan bir konsept.3.5 lt.'lik V6 MIVEC bir motora sahip olan Pajero Evo, Mitsubishi'ye özgü super select 4WD, AYC (Active Yaw Control) ve ACD (Active Center Differantial) sistemleriyle donatılmış. Dört çekişli Pajero Evo, motor performansı ve teknolojik özelliklerinin yanı sıra agresif görünümü ve coupe dizaynıyla dikkat çekiyor.Serkan-Erkan ikilisi Türkiye Ralli ŞampiyonuTOYOTA Team Atakan, Dünya Ralli Şampiyonası'na aday olan Anatolian Rallisi'nde en yakın rakibine 15 dakika fark atarak, son yarış olan Kıbrıs Rallisi öncesi şampiyonluğunu ilan etti. Takımın şampiyon co-pilotu Erkan Bodur, geçirdiği ameliyat sonrasında hızla iyileşmesine rağmen, henüz nekahat devresinde olduğundan Anatolia Rallisi'ne katılamadı. Bu yarışta Toyota Corolla WRC'nin sağ koltuğuna ünlü şampiyon co-pilot Can Okan oturdu. Erkan Bodur yarışı evide televizyondan izlerken, Serkan Yazıcı ve Can Okan, Erkan Bodur için yarıştı ve 2001 sezonu Türkiye Ralli Şampiyonluğu'nu ilan etti.Renault Magnum yenilendiDÜNYANIN dördüncü büyük ticari araç üreticisi olan Renault, son beş yıl içinde ürün gamında yer alan araçların tümünü baştan aşağı yeniledi. Son olarak ise yeni nesil teknoloji ile yenilenmiş Magnum E-Tech aracını geçtiğimiz günlerde tanıttı. 1990 yılında türünün tek örneği olan düz zeminli yekpare kabin tasarımı ile ‘‘Yılın Kamyonu’’ seçilen Magnum serisi, zaman içeriside pek çok evrimden geçti. 12 litrelik MackE-Tech motoruna sahip olan yeni Magnum, Avrupa'da yürürlüğe giren
Euro 3 yönetmeliğine uyuyor. Tamamen elektrik donanımlı bu yeni motor serisi aynı zamanda yeni motor güçleri ile donatılmış. Magnum serisi, yeni nesil motor teknolojisinin yanı sıra araç içi konfor ve güvenlik özellikleriyle de dikkat çekiyor. Sürüş konforu ve güvenliği artıran yeni bir gösterge tablosu, CD okuyucusu formatında yeni jenerasyon takograf, tüm araçlarda yüksek seri radyo-teyp, yeni tip ergonomik koltuk sistemi, Magnum araçlarının yenilikleri arasında bulunuyor. Türkiye'de Renault marka kamyon ve çekiciler, Renault Trucuk Ticaret A.Ş. tarafından pazarlanıyor. Yeni Magnum E-Tech araç serisi Türkiye’de 2001 sonbaharında satışa sunulacak.Kullanılmış otoda tercih değişiyorOTOMOBİL kullanım alışkanlıkları gün geçtikçe değişiyor. Batı ülkelerinde aynı aracı kullanma süresi 2-3 yılı geçmiyor. Amerika'da her 0 km. araç satımına karşılık 3.4 kullanılmış araç satılıyor. Bu oran Avrupa'da 2.3, Türkiye'de ise 0.75. Türkiye'de bu oran son yıllarda yükseliyor. Bir çok kişi otomobilleri sorun çıkarmaya başlamadan yenilemeyi seçiyor. İkinci el araç alımlarının yaklaşık yüzde 30'u tanıdık üzerinden oluyor. Yüzde 8-10 gazete ilanları, yüzde 15-20 açık oto pazarlarından yüzde 20 ise galerilerden gerçekleşiyor. Geri kalanı ise yetkili satıcılar ve diğer yollardan oluyor. İkinci elde güvenli ve risksiz alışveriş ihtiyaçları Türkiye'de de kurumsal, garantili ikinci el satışların yapıldığı şirketlerin kurulmasına yol açtı. Doğuş Oto Değerlendirme (DOD), Autoexpert, Otomax vb. kuruluşlar, ikinci elde güvenli satışa yönelik ihtiyacı karşılamak üzere faaliyete geçtiler. Bu firmalar garantili, yol yardımlı, hukuki risklerinden arınmış ikinci el araç sağlıyorlar.
button