Otoda gelecek teknolojide

Güncelleme Tarihi:

Otoda gelecek teknolojide
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 2016 00:22

Sanayi Bakanı Fikri Işık, gelişen teknolojiler yüzünden günümüzde araçlarda kullanılan malzemelerin yüzde 70’inin gelecekte kullanılmayacağını belirterek, “Biz üzerinde çalıştığımız Türk otomobiliyle yan sanayiye bu alanda önemli fırsatlar sunacağız“dedi.

Haberin Devamı

ULUDAĞ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen ‘Ar-Ge Proje Pazarı ve Komponent Tasarım Yarışması’ Ekonomi Bakanlığı desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi koordinatörlüğünde TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü (TÜSSİDE) Gebze yerleşkesinde gerçekleştiriliyor.

YÜRÜYEN BİLGİSİYAR
Açılışta konuşan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, gelecekte otomotivde üretim ve satışların gelişmekte olan ülkelere kayacağını belirtti. Işık şöyle konuştu: “Bu durum Türkiye için avantaj olabilir. Gelişmiş ülkeler de ileri teknoloji gerektiren alanlara kayacak. Avrupa’da satılan her beş otodan biri elektrikli olacak. Gelişmiş ülkelerdeki otomobil-sürücü ilişkisi dünyaya yayılacak. Araç ağırlığını azaltma başlıca Ar-Ge alanı olacak. Günümüzde araçlarda kullanılan malzemelerin yüzde 70’i gelecekte kullanılmayacak. Bu tür gelişmeler, Türkiye için tehdit de fırsat da olabilir. Hem ana hem yan sanayiyi bu değişime hazırlarsak, Türkiye olarak çok kazanç elde ederiz.”

Üzerinde çalıştıklarını Türk otomobilinin adeta dört tekerlekli yürüyen bir bilgisayar olacağını kaydeden Işık Türkiye’nin kendi otomobil markasını üretmesinin, toplumun özgüveni açısından çok önemli olduğuna dikkat çekti.Işık, yapılacak otonun da yapmış olmak için yapılmayacağını, yeni açılımlar kazandırarak tüm dünyadan talep alacağını ve rekabet avantajı yaratacağını ifade etti.

TEKNOLOJİ TARİHÇESİ
Türk otomobilinin ülkemizi küresel rekabette söz sahibi yapacak bir proje olduğunu belirten Işık şöyle konuştu: “Özellikle sensör teknolojisi, yazılım, nesnelerin interneti gibi alanlarda bu platform üzerinden ticarileştirme yapmış olacak, yeni nesil teknolojilerin üretilmesinde ciddi ivme yakalayacağız. Türkiye yerli otomobil projesi ile üç ana hedefi yakalayacak. Montaj ve lisanslı üretimden Ar-Ge üretimine geçişi sağlayacağız. İkinci olarak Türk markası ve imajının daha aktif çalışmasını sağlayacağız. Üçüncü olarak da yeni nesil teknolojilere tarihçe kazandırmış olacağız. Yani Türk otomobili, yerli otoların gerçekleşmesini sağlayacak bir yol açacak.”

919 BAŞVURUYLA REKOR KIRILDI
OİB’in bu yıl İTÜ Arı Teknokent Çekirdek işbirliği ile düzenlediği etkinlikte, Ar-Ge Proje Pazarı’nda 546, Komponent Tasarım Yarışması’nda 373 olmak üzere toplam 919 başvuru ile rekor kırıldı. Ar-Ge Proje Pazarı Ödülleri’nde dereceye girenlerin açıklandığı etkinlikte, birincilik ödülüne Formulate projesi ile Gökhan Bakış, Serkan Akpınar ve Hakan İleri layık görüldü. Ekip, 10 bin TL para ödülü ile birlikte İTÜ Çekirdek programına girmeye hak kazandı. Formulate projesi, parça başına beş dakikadan az üretim süresi ile seri otomotiv üretimine uygun özel prepreg reçine sistemleri optimize ediyor ve üretilmesini sağlıyor. Projenin, Türk otomotiv kompozit parça üreticilerinin uluslararası pazardaki yerini ciddi oranda artırması ve ülke ekonomisine önemli kazanımlar sağlaması bekleniyor. Ar-Ge Proje Pazarı Ödülleri’nde ikinciliği Dokusuz Yüzey Desteğiyle Gerilim Sönümleyici Yeni Nesil Kord Bezlerinin Geliştirilmesi projesi ile kazanan Çağlar Sivri ve Evren Boyraz 7 bin TL, üçüncülüğü Nanografen projesiyle alan Burcu Saner Okan da 4 bin TL para ödülü ile İTÜ Çekirdek Programı’na girmeye hak kazandılar.

BAKMADAN GEÇME!