Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2008 00:00
İbrahim Aybar, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanlığına seçildikten sonra sektördeki derneklerarası çatışmayı bitirmek üzere harekete geçti.
Aybar’ın ilk attığı adımlardan biri, "Geçen yıl bir hafta arayla iki ayrı ticari araç fuarı düzenlenmişti, buna son verelim" çağrısı oldu. Bu çağrıyla birlikte fuar sayısı ’tek’e indi.
OTOMOTİV Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı İbrahim Aybar, Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan otomotiv sektöründe birlik çağrısında bulundu. Aybar, otomotiv sektörünün gelişimi için artık tüm derneklerin birlikte hareket edeceğini belirterek, sektörün gücünün birlikte hareket ederek artacağını söyledi. Geçen yıl Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) ve ODD’nin bir hafta arayla düzenlediği iki ayrı ’Ticari Araç’ fuarını teke indireceklerini belirten Aybar, "2007’de iki fuarda ısrarcı olmamız hataydı. Artık birlik zamanı" dedi.
Birlikte çalışıyoruz
Otomotiv sektöründe üretici ve distribütörlerin bundan böyle ortak hareket etmesi ve işbirliğine giderek sinerji yaratması gerektiğini kaydeden İbrahim Aybar, şöyle konuştu: "Göreve geldiğimiz andan bu yana otomotiv sektörü için OSD ve diğer derneklerle birlikte çalışıyoruz. Amacımız ortak hareket ederek, lokomotif sektör olan otomotivi daha yukarılara taşımak. Hepimiz aynı sektörün oyuncularıyız. Menfaatlerimiz ve sıkıntılarımız aynı. Ayrı hareket etmek çözüm değil, sorun yaratıyor. Hükümetin karşısında sektörü birlikte temsil etmemiz gerekiyor. Bu yüzden son dönemde hükümetle görüşmelere ODD, OSD ve OYDER (Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği) birlikte gidiyoruz. Son dönemde 4 kere Ankara’ya gittik."
Birleşme olmaz
Derneklerin birbirlerine entegre olması, derneklerin birleşmesi gibi bir durumun söz konusu olamayacağını vurgulayan Aybar, "Biz farklı öncelikleri olan, farklı yapılardaki dernekleriz. Birleşme olması mümkün değil. Tüzüklerimiz elvermez, yapımız elvermez. Ama amacımız ortak. O da otomotiv sanayinin gelişmesi. Bu amaca da güçbirliği içinde koşarsak, başarının daha çabuk yakalanacağına inanıyorum" dedi.
OSD’yle birlikte ilk etapta "çevreci otomobillere vergi teşviği" konusunu kapsayan yeni bir rapor hazırladıklarını belirten Aybar, kısa süre içinde Ankara’ya giderek Maliye Bakanı Kemal Unkakıtan’a taleplerini ileteceklerini kaydetti. Aybar, "Havaya düşük emisyon yayan araçlara vergi teşviği sağlanması konusunda Maliye’yle anlaşabileceğimizi düşünüyorum. Oldukça umutluyum" diye konuştu.
İki fuar hataydı
ODD Başkanı Aybar, 2007’de yaşanan çift ticari araç fuarı sorunun da çözüleceğinin müjdesini vererek, 2009 yılında ODD ve OSD’nin tek fuar çatısı altında birleşeceklerini ifade etti. Aybar, şu değerlendirmeyi yaptı: "2007’de iki fuarda ısrarcı olmamız hatalıydı. Artık birlik zamanı, ortak hareket etme zamanı. OSD yönetimiyle çok yakın çalışıyoruz. Sektör hepimizin sektörü. Şimdiden söyleyebilirim ki, önümüzdeki yıl tek fuar olacak. Ticari araçtaki gücümüzü yurtdışında da göstereceğiz."
Minicargo’ya karşı Mini Kangoo geliyor
RENAULT, piyasaya sunduğu yeni Kangoo modeliyle hafif ticari araç segmentinin önde gelen markaları Fiat ve Ford’a kafa tutmaya hazırlanıyor. Tepeden tırnağa yenilenen araç 3 farklı gövde tipiyle hem Fiat Doblo ve Ford Transit Connect’e hem de son olarak piyasaya sürülen Fiat Fiorino’nun rakibi olacak. Yeni Kangoo’nun piyasaya sunulan 3 metreküp hacimli versiyonu, Fiat Doblo ve Ford Transit Connect’in en büyük rakibi olurken, Renault, yeni Kangoo modelindeki en büyük sürprizi ise 2009 yılında 2 yeni versiyonla yapacak. Önümüzdeki yıl 2.2 ve 3.5 metreküp hacimli Kangoo’ları tüketiclerin beğenisine sunmaya hazırlanan Renault, özellikle 2.2 metreküplük mini Kangoo ile Tofaş’ın Bursa fabrikasında ürettiği ve dünya pazarlarına ihraç ettiği Minicargo’nun (Fiat Fiorino, Peugeot Biper ve Citroen Nemo) rakibi olmaya hazırlanıyor.
Scenic şasili Kangoo’da ’binek konforu’
DÜNYADA 2 milyon 300 bin, Türkiye’de ise 130 bin adet satan Renault Kangoo tamemen yenilenerek Türkiye’de 25 bin 240 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, MPV modelleri Scenic’in şasisiyle binek platformda üretilen yeni Kangoo’nun Fransa ve Arjantin’den sonra en çok satıldığı ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Bu yıl sonuna kadar 8 bin adet yeni Kangoo satmayı hedeflediklerini kaydeden Aybar, "Eskisini de satmaya devam edeceğiz. Toplamda yıl sonunda 16 bin Kangoo satıp, yüzde 6 olan pazar payımızı yüzde 7’e çıkartmak istiyoruz" dedi. Kısa motor kaputu, su damlası şeklinde kristal renkli farlar, büyük, öne doğru eğik ve bombeli ön camıyla dikkat çeken yeni Kangoo’nun en büyük özelliği ise boyutlarının büyümesi ve yolculara daha fazla yaşam alanı sunması. Yeni Kangoo’nun uzunluğu 18 santimetre uzamış ve 4.21 metreye ulaşmış. Arka sürgülü kapılarda kullanılan elektrikli camlar, segmentinde ilk kez sunuluyor. Yeni Kangoo, tüm iç mekana dağılmış olan yaklaşık 77 litrelik yerleştirme gözüne sahip. Yeni Kangoo Express 25 bin 240 YTL, yeni Kangoo Multix 27 bin 890 YTL’den başlayan anahtar teslim fiyatlarla satışa sunuldu.