Güncelleme Tarihi:
OTOMOTİV şirketlerinin en yeni bilişim teknolojilerine sahip ve çevreci modellerini geliştirmek için yapacağı Ar-Ge harcaması bu yıl 80 milyar doları aşacak. 2012’de yüzde 5.2 artarak 1.33 trilyon dolardan 1.4 trilyon dolara ulaşacak küresel Ar-Ge harcamasında sektör bazında en büyük payı temsil eden otomotiv şirketleri, yeni dönemde internet üzerinden birbiriyle bağlantı kurarak kazaları engelleyen otomobiller üretmeye hazırlanıyor. Facebook ve Twitter gibi sosyal mecraların, araç içi eğlence sistemleri üzerinden ulaşılabilir hale gelmesinin ardından, otomotiv üreticileri Ar-Ge harcamalarının önemli bir bölümünü internet temelli teknolojilere kaydırmaya başladı.
Microsoft ve Google desteği
Otomobille seyahat edenlerin, artık evlerinde ve ofislerinde olduğu gibi yolculuk esnasında da internete bağlı kalmak istediğini savunan otomotiv ve bilişim şirketleri, araç içi internet bağlantısının önümüzdeki dönemin en büyük teknolojik değişimini temsil edeceğini düşünüyor. Bilgisayar ve yazılım işinde uzmanlaşmış şirketlerle ortak çalışma yaparak, araç içi bilgi ekipmanlarını geliştiren otomobil üreticilerinden Fiat, Kia ve Toyota, Microsoft ile iş birliğine gitti. Fiat Blue&Me, Kia UVO ve Toyota Touch sistemiyle araç içi eğlenceyi farklı bir boyuta taşırken, Ford da Sync ve MYFORD ile sürekli online kalma imkanı tanıyor. Mercedes, BMW ve Volkswagen de Google ile çalışarak özellikle harita ve araç içi internet sistemlerini geliştiriyor.
Bulut bilişim kullanılıyor
Bilgisayar teknolojisindeki en yeni trendleri araç içindeki bu sistemlere entegre eden üreticiler, bulut bilişimi otomobiller için de kullanıyor. Bu sayede evinizdeki bilgisayarda buluta yüklediğiniz şarkılara, filmlere ve fotoğraflara otomobilinizdeki ekrandan ulaşmanız mümkün oluyor. Japon üretici Toyota da Ar-Ge için ayırdığı 9.1 milyar dolarlık bütçesinin büyük bir kısmını, akıllı sistemler için kullanıyor. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi konumunda olan Toyota, Ar-Ge bütçesiyle de ilk sırada yer alıyor. Bulut temelli telematik sistemleri kullanarak, otomobillerin birbirleriyle iletişim kurmasını ve bu sayede kazaların önlenmesini amaçlayan Toyota, aynı zamanda mekanik problemlerin tespit edilerek sürücüye bildirmeyi de amaçlıyor.
Direksiyona ‘Siri’ tuşu
APPLE tarafından geliştirilen sesli yönetim asistanı ‘Siri’ de otomobillerde kendisine yer bulacak. Sürücünün dikkatinin dağılmadan verilen komutları yerine getirmesi için cep telefonu ile senkronize şekilde çalışacak uygulamayı kullanmaya hazırlanan üreticiler arasında Audi, Honda, Mercedes, BMW, Jeep, General Motors, Range Rover, Toyota ve Jaguar da bulunuyor.
Kablosuz şarj
ELEKTRİKLİ otomobillerin park alanlarında kablosuz olarak da şarj edilmesi 2 yıl içinde mümkün olacak. Kablosuz elektrik iletimini geliştiren WiTricity ile ortak çalışmaya imza atan otomobil üreticileri yakın gelecekte sistemi seri üretim elektrikli araçlarında kullanacak. Öte yandan otomobilin ön konsolundaki boşluklarda, akıllı cep telefonları kablosuz olarak da şarj edilebilecek.
Araçlar iletişim kuracak
DÜNYANIN Ar-Ge’ye en çok harcama yapan iki şirketi olan Microsoft ve Toyota, 2011 yılında imzaladıkları 12 milyon dolarlık anlaşma ile gelecek nesil telekomünikasyon ve bilgi teknolojilerinin araçlarda bir araya getirecek telematik hizmetleri geliştiriyor. Global platform, GPS sistemleri, enerji yönetimi ve diğer multimedya teknolojilerini de kapsayacak. Toyota ve Microsoft, Toyota’nın elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlarından başlayarak, Windows Azure platformundaki telematik uygulamaların geliştirilmesini ve otomobillere yerleştirilmesini planlıyor.