Güncelleme Tarihi:
Electrek'in verdiği detaylara göre olay yaklaşık 2 ay önce, 7 Mayıs'ta saat 15:40'da ABD'nin Florida eyaletinin Williston bölgesinde meydana geldi. 45 yaşındaki Joshua Brown'ın Tesla Model S aracı bir tırın dorsesinin altına girmesiyle gerçekleşen kazada hayatını kaybetmişti. Fakat kaza hakkındaki bilgiler geçtiğimiz Cuma günü basına yansıtıldı.
Florida Otoyol Devriyesi'nin açıklaması şu şekilde:
"Kamyon NE 140th Court yönü için aracın önünde sola döndüğünde, aracın tavanı dorsenin altından geçerken buraya sıkışmıştır. Araç, yoldan çıkıp emniyet şeridine girmeden önce ABD 27A'ya ulaşana kadar doğuya doğru devam etmiş ve sonrasında yol kenarındaki korumalardan birine çarpmıştır. Bunlardan iki tanesini parçalayan araç sonrasında bir elektrik direğine çarpmıştır. Saat yönünün tersinde dönmeye başlayan araç otoyoldan 30 metre güneyde hareketine son vermiştir."
Hâl böyle olunca Facebook gibi sosyal mecralar da dâhil olmak üzere birçok insan doğal olarak Autopilot'un radar ve sensörlerinin dorseyi bir engel olarak tanımayarak acil fren veya direksiyon hareketi yapmaması karşısında endişelerini dile getirdi. Tesla'nın sistemin çalışmamasına neden olarak gösterdiği şeyler ise "oldukça parlak bir gökyüzü altında beyaz renk" ve "araç yüksekliği" oldu.
Tesla'nın patronu Elon Musk bir Twitter'da yaptığı açıklamada Autopilot'un radarının dorsenin sürüş yüksekliği karşısında kafasının karıştığını ve bunu bir "asma trafik işareti" olarak algıladığından bahsetti. Ayrıca Kaliforniyalı otomobil üreticisi, dorsenin yoldaki pozisyonunu ve "son derece nadir çarpışma koşullarını" suçladı.
@artem_zin @theaweary Radar tunes out what looks like an overhead road sign to avoid false braking events
— Elon Musk (@elonmusk) 30 Haziran 2016
Damn, I've always thought that radar plays more important role than cameras to "see" environment better than human… https://t.co/K3lqd7gZRl
— Artem Zinnatulλin (@artem_zin) 30 Haziran 2016
Yüksek ihtimalle NHTSA'nın araştıracağı ana konu sistemin çalışmasının insanların ona çok güvenerek "sahte bir güven hissi" yaratıp yaratmayacağı olacaktır. Ölümle sonuçlanan kazadan bir ay kadar önce Joshua Brown kendisini ucuz kurtardığı bir videoda görülen Autopilot sistemini övmüştü. Belli ki sisteme çok fazla güvenen Brown, kendisini o kadar güvende hissediyordu ki tır şoförünün iddiasına göre ölümcül kazadan önce film izlemekle meşguldü.
Son olarak Tesla bunun "Autopilot'un kullanıldığı 210 milyon kilometrelik mesafede yaşanan ilk olay" olduğunu söyleyerek Tesla otonom veya yarı otonom otomobillerdeki ilk trajik kaza olarak gösteriyor. İstatistiklere göre Autopilot hâlâ normal araçlara göre daha güvenli. Tesla'da 210 milyon kilometre olan bu oran ABD'de 151 milyon kilometrede bir olurken dünya çapında bu oran 96 milyon kilometrede bir.
Kaynak: Electrek
'tarafından hazırlanmıştır.