Güncelleme Tarihi:
Bu kez beni ters köşeye yatıran model Nissan’ın iddialı aracı X-Trail oldu. Yerini aldığı modele göre A’dan Z’ye değişerek tam anlamıyla farklı bir kulvara doğru yöneldi. Son dönemlerde sıklıkla tercih edilen SUV’ların görünümüne bürünen ama bunu farklı detaylarıyla daha iddialı kılan X-Trail ile Nissan son derece başarılı bir iş ortaya koydu. Hatta bunu yaparken önemli bir rakibi olabilecek yere konumlanmak yerine kendine yeni bir yer buldu. Gerçekten de onu hangi sınıfa koyacağımı düşündüğümde tam olarak ben bile karar veremedim. Elbette burada bir noktayı da atlamamak istiyorum: Nissan X-Trail genlerine bağlı olan birçok müşteri için bu değişim fazla abartılı da bulundu. Fakat satın alma refleksi açısından bu modele bağlı olanların nasıl bir tepki vereceğini bilemiyorum. Bu modelin satış rakamları ile ilgili aldığım duyumlarda bayiye gidip hemen satın alma şansınız olmadığı yönünde. Ona sahip olmak için uzun bir kuyruğu beklemeniz gerekecek gibi görünüyor. Bu da değişimin başarılı olduğu yönünde ilk izlenimler olarak notlarım arasında yer alıyor.
Tasarım açısından heybetli görünen bir yapısı olması bu sınıf için oldukça iyi bir karar. İnsanlar yüksek sürüş pozisyonu, geniş yaşam alanı, bagaj kullanımının kolay olması, rahatlık gibi detayları elbette ilk sıralara koyuyor ama bu tip bir tasarımın da onlar için çok önemli bir yeri var. Yüzüne baktığımda oldukça büyük bir tasarım yapısı olması ve detayların iyi yerleştirilmesiyle ben bu tasarımı son derece başarılı buldum. Bütününde de önemli bir uyum var ve her açıdan iyi görünen bir araç oldu.
Yaşam alanı karakteristiği konusunda öncelikle genişlik tam manasıyla şov yapıyor. Aracın dört bir yanında son derece geniş ve rahat bir kullanım alanı bulunuyor. Yaşam alanında da tüm beklediklerimi veren bir araç oldu.
Söz konusu sürüş karakteri olduğunda da büyük ve yüksek yapılı bir araç olmasına rağmen şehiriçi kullanımlarım sırasında da zorluk yaşamadım. Uzun yol sürüşleri konusunda beni en çok etkileyen yanı rahatlık oldu. Aracın içinde bulunan herkes benimle aynı fikirdeydi. Görüş açıları konusunda ön parklar sırasında alışkanlık sağlamam gerekti. Nerede bitip nerede başladığını anlamanın zor olduğu araçlardan biri. Süspansiyon sisteminin konfor odaklı çalışma karakteri performanslı kullanımlar sırasında da sorun yaşatmadı. Yönlendirme kabiliyeti açısından kullandıklarım arasında en iyisi değil. Bundan daha iyi sisteme sahip olan rakipleri var ama yine de hiç fena değil.
Onunla ilgili yapılabilecek en önemli eleştiri çeşitlilik eksikliği olacaktır. Ülkemizde sadece 1.6 lt 130 HP güç üreten dizel motor ile satılıyor. Yani elimizde bu ünite var başka bir şey bulma şansınız yok cevabını bu otomobili satın almak isteyenler fazlasıyla duyacak. Bu motor seçeneği istendiğinde otomatik istendiğindeyse manuel şanzımanla satın alınabiliyor. En azından bu şekilde herkesin son dönemlerde büyük ilgi gösterdiği dizel otomatik beklentilerine daha en baştan cevap vermiş oluyor. Fakat burada da bir sıkıntı var. Onun en ciddi artılarından biri olan 4 tekerlekten çekiş sistemi otomatik şanzımanla birlikte satın alınamıyor. Eğer bu özelliği istiyorsanız manuel şanzımana razı olmanız gerekiyor. Zaten 19 inç lastikleriyle onunla kim araziye girer, onu da açıkçası bilmiyorum. 130 HP güç ve 320 Nm tork üreten dizel motor ve otomatik şanzımanla açıklanan fabrika verisi 0-100 km/s hızlanması 11.4 saniye. Yaptığım ölçümlerde de buna yakın sonuçlar elde ettim. Tüketim sonuca olarak karşıma çıkan rakamsa 8 litre civarında oldu. Sanıyorum bu lastik ölçüleriyle son derece ilgili bir durum.
Sonuç
Nissan X-Trail radikal bir değişim geçirdi ve artık tamamen farklı bir kulvarda yer alıyor. En baştan söyleyeyim model planlaması açısından son derece başarılı bir marka olan Nissan’ın attığı bu adımı ben de doğru buldum. Son dönemlerin aranan sınıfında, son dönemlerin en çok aranan özellikleriyle ilgi göreceği kesin. Zaten onu satın almak isteyenler şimdiden bayilerde kuyruk oluşturmuş durumda.
+Yeni görünüm, yüz tasarımı, yaşam alanı genişliği, rahatlık, ferahlık, kolay kullanım, süspansiyon sistemi, sessizlik, motor, şanzıman, performans
-Motor seçeneği eksikliği, 4 tekerlekten çekiş sistemi yok, hızlı yükselen fiyat, bazı yerlerdeki plastik, büyük ebatlardaki jantlar, sunroof olduğu zaman arka yaşam alanı genişliği
Teknik veriler Nissan X-Trail 1.6 A/T
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 80.0x79.5 mm
Motor hacmi 1598 cc
Maksimum güç 130 HP-4000 d/d
Maksimum tork 320 Nm-1750 d/d
Son hız 180 km/s
0-100 km/s hızlanma 11.4 sn
Şanzıman CVT
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 225/45 R19
Tüketim (fab. ver.) 4.7/5.1/5.8 lt/100 km
Depo kapasitesi 60 lt
Bagaj hacmi 445/1982 lt
Garantiler Nissan X-Trail 1.6 A/T
Mekanik 3 yıl/100.000 km
Boya 3 yıl
Pas 6 yıl
Yol yardım 0212 225 49 59
Periyodik bakım 15 bin km
Test verileri Nissan X-Trail 1.6 A/T
Performans 0-50 km/s 4.6 sn
0-100 km/s 11.9 sn
0-130 km/s 17.5 sn
0-400 m 19.0 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 8.8 sn (D’de)
80-120 km/s 12.7 sn (D’de)
Ağırlık 1540 kg
Dönüş çapı 11.2 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 39.9 m
100-0 km/s sıcak 40.1 m
Gürültü 50 km/s 59 dB(A)
100 km/s 63 dB(A)
130 km/s 68 dB(A)
Tüketim 8.2 lt
Menzil 731 km
Donanımlar Nissan X-Trail 1.6 A/T
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Nissan X-Trail 1.6 A/T
Uzunluk 4640
Genişlik 1820
Yükseklik 1710
Aks mesafesi 2705