Güncelleme Tarihi:
Yatırım; Hero’nun Avrupa ve Ortadoğu Direktörü Pranchal Srivastava, Türkiye Direktörü Sait Orhan ve Sosyal Grup Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Soysal’ın tarafından basın toplantısı ile açıklandı. Srivastava, Hero’nun dünyada 55 milyon müşterisi bulunduğunu bildirdi. Srivastava, şunları ifade etti:
“Hero olarak her sene ortalama 7 milyon üretimimiz, Türkiye dâhil 29 ülkede satışımız var. Türkiye’de birey başına motosiklet adedi gerilerde. Ama talep artışı da var. Türkiye, Avrupa’ya ürün satmayı amaçlayan Hero için önemli bir ülke. Şirket Türkiye’yi Avrupa’ya açılan bir kapı olarak görüyor. Türkiye’de bir üretim alanı planlıyor, yeni modeller ile hem Türkiye’yi hem Avrupa’yı hedefliyor. Türkiye ortağımız Soysal Grup ile 10 bin adet satış hedefimiz var. Üretim alanını 2017’de devreye almayı gayeliyoruz.."
Hero’nun Türkiye distribütörü Soysal Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Soysal ise yatırım ile ilgili şu açıklamalarda bulundu:
“Aydın Nazilli’de 25 bin metrekarede pek çok ürünü tüketici ile buluşturduk. Hero bizim için önemli bir marka. Malum marka 2011’e dek Hero Honda adı ile faal idi. Ardından kendi adı ile devam etti. Biz de 2014 ortalarında markanın distribütörü olduk ve 3 modelimiz ve 4 bin adet perakende satışımız oldu. 2016’da 7 modelimiz geliyor, toplamda 10 modelimiz olacak ve hedefimiz 10 bin adedi bulmak. Tabii biz Hero’nun distribütörlüğü ile yetinmiyoruz, üretimde de yer almaktan yanayız. Yeni yatırımımız ile, üretim alanımızdan umutluyuz. Bu yatırım ile gayemiz üretimi arttırmak. Üretim alanını 2017 sonunda açmayı, hem Türkiye’ye hem Avrupa’ya motor üretmeyi hedefliyoruz. Bu maliyet adına bizim yararımıza olacak, 2020 satış hedefimiz 75 bin adedi.”
"DÜNYANIN EN PAHALI YAKITINI KULLANIYORUZ"
Soysal, ayrıca Hero’nun 5 sene veya 50 bin kilometre garanti uygulamasını başlattığını duyurdu. Garanti için 120 servis noktası hizmette olacak. Hero Türkiye Direktörü Sait Orhan ise servisleri ile 5 sene veya 50 bin kilometre garanti vermeye açık olduklarını dile getirdi. Orhan, ilaveten motosikletin trafikte ve ekonomide yerine değindi.
Orhan, “Dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyoruz. Buna rağmen motosiklet seçenek haline gelmedi. Birey başına milli gelirin yüzde 34’ü ulaşıma gidiyor. Ciddi bir rakam. Bu rakam AB ortalamasını aşıyor. Yani 10 bin dolar milli gelir varsa, 3 bin 400 doları ulaşıma gidiyor.” dedi.
Orhan, şöyle devam etti:
“Türkiye Avrupalı mı, Asyalı mı? Bu önemli bir soru. Evet, otomobil ve fast food gibi alanlarda Avrupalıyız. Ama motosiklette Asyalıyız, yüzde 100 Asyalıyız. Motosiklette model ve talepler tamamen Asya karakterli. Hero bu nedenle Türkiye için önemli. Peki Türkiye’nin Hero için anlamı ne? Yüzde 0,25? Hero’nun dünyada 7 milyon adedi bulan üretiminde Türkiye’nin payı yüzde 0,25.”