İşte şimdi çok iyi oldu

Güncelleme Tarihi:

İşte şimdi çok iyi oldu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2014 10:36

Mini bu yenilenme operasyonuyla birlikte hedefi tam da 12’den vurabilecek bir model halini aldı.

Haberin Devamı

İşte şimdi çok iyi oldu
Mini farklı bir otomobil olarak ön plana çıkıyor. Bu özelliğini korumak için marka yönetimi de büyük bir çaba harcıyor. Bazı markaların yaptığı gibi zamanın şartlarına yenilerek yollarına farklı olma hedefiyle çıkan araçları sıradan bir hale getirmiyor. Mini’nin yenilenmesiyle birlikte özellikleri bir adım daha ileriye götürülmüş ve karakterinden ödün vermeyişi şahane olmuş.

Otomobilin yenilenmesiyle birlikte karizmatik yapısı daha da ön plana çıkarılmış durumda. Dış tasarımında yapılan etkin dokunuşlar sayesinde görünüm konusunda da değişim yaşanmış durumda. Özellikle yeni yüz tasarımı bana göre eskisine göre çok daha iyi oldu. Bu tip bir tasarımla ben onu oldukça sevdim. Bana katılmayanlar elbette olabilir ama bu benim fikrimi değiştirmeyecektir.

Haberin Devamı

Yolların dikkat çeken çocuğuyla ilgili test süresi boyunca aklıma gelen en önemli düşünce bu renk seçeneğiyle onu kimsenin satın alıp almayacağı oldu. Taksi rengine son derece yakın bir renk ve bana göre onun karakteristik özelliğini gizleyen bir renk. Ben olsam bu renk altında onu satın almazdım.

Yaşam alanındaki değişimlerse hemen fark ediliyor. Benim en çok sevdiğim yanlarından biri ışık oyunları oldu. Zaten aydınlatma konusunda seçenekleri fazla olan araç göstergelerin etrafında dolaşan, büyük ekranı çevreleyen ışık oyunlarıyla çok daha keyifli bir hale gelmiş.

İşte şimdi çok iyi oldu

Bunun yanında benim için en önemli sorunlardan biri olan hız göstergesi artık orta konsolun üzerinde yer alan büyük daire formunun içinde değil. Onun yerine çok daha iyi görebildiğim alışkın olduğum yerine geri dönmüş. Cam açma düğmeleri de normal yerine kapılara geri gelmiş durumda. Büyük yuvarlak ekransa artık aracın bilgi sistemi olarak görev yapıyor. Ayrıca Mickey Mouse’un kafasını andıran tasarım formu da artık yok. Bu tasarım çocukların çok hoşuna gidiyordu ama bana göre değişmesi iyi bir karar olmuş. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olan Mini’nin start stop düğmesiyse beyaz karakteriyle orta konsolun üzerinde şalter tipinde kullanılmış. Kullanım ve görsellik açısından sevdim.
Yaşam alanında olmaktan keyif aldığım araçlardan biri ve bu özelliğini bu değişimle daha da iyi bir seviyeye çıkardı. Elbette bu otomobilin bazı kullanıcılara çok sert geldiğini ve bunda da haklı olduklarını da unutmamak gerekiyor. Ben seviyorum ama herkes bu tip bir araç için benimle aynı fikirde olmak zorunda değil.

Haberin Devamı

Peki ama motor seçeneği. İşte bu konuda biraz endişelerim vardı. Çünkü 1.5 lt hacminde 3 silindirli Twin Power Turbo motor görev yapıyordu. Bu motor seçeneği hakkında 3 silindirli yapısı kafamdaki ilk soru işaretiydi. Evet, haklı da çıktım… Yüksek hızlara çıkıldığında biraz fazla gürültülü ve sarsıntılı. Bu beni biraz rahatsız etti. Sonrasında sunacağı performansı merak ettim. İşte burada küçük hacimli motorların neden son dönemlerin yıldızı olduğunu o da ispatladı. Hızlanma karakteri eskisiyle aynı seviyede kalmayı başarmış. Yaşanan bu değişime rağmen yüksek performansa ulaşma isteği ve bunu başarması sevindirici. Elbette 136 HP gücün 4500 ve 6000 d/d aralığında sunuluyor olması önemli bir etken. Buna bir de 1250 d/d’de kullanıma sunulan 220 Nm torkun artısı da ekleniyor. Alt devir boşluğu bu tip bir devir bandında kalmasıyla hiç yaşanmıyor. Şanzımanın çalışma karakteri de motorun ürettiği gücü son damlasına kadar kullanma konusunda iddialı. Kullanım konusunda BMW’den bildik ekonomik modun sunuluyor olması da önemli bir artı. Bu mod seçilip kullanım oradaki komutlara göre yapıldığında yakıt tüketiminin de makul seviyelerde kalması sağlanıyor.

Haberin Devamı

İşte şimdi çok iyi oldu

Sürüş karakteri konusunda sevdiğim diğer bir yanı yönlendirme sistemi ve sistemin performansı oldu. Kullanım konusunda son derece net ve verdiği tepkiler oldukça iyi. Dediğim gibi bu otomobili kullanırken biraz sert bir aracı kullandığınızı bilmeniz gerekiyor. Özellikle bol çukurlu yerlerden yaptığınız geçişler sırasında biraz fazla dikkatli olmanız da yarar var.

Sonuç
Mini yenilenmesiyle birlikte benim için zaten iddialı olan yapısını daha da ileriye taşıdı. Yapılan değişiklikler ben tasarım odasına girsem yapacağım değişikliklerdi. Sanıyorum araştırmalar konusunda da herkes benim gibi düşünüyormuş ve bu araçta sıkıntı yaratan her şey olması gereken yere geri dönerek son derece iyi bir uygulama yapılmış.

Haberin Devamı

+Performans, sürüş karakteri, hızlanma, yüksek hıza ulaşma isteği, tasarım, eğlenceli ve sevimli detaylar, motorun homurtulu sesi, farklı bir otomobile sahip olma hissi, kışkırtıcı detayları, tüketim
-Sert sürüş karakteri, çukur geçişleri sırasında şerit değiştirme olasılığı, alışkanlık isteyen birçok detay, bazı plastik malzemeler, bagaj hacmi, renk seçimi

Teknik veriler Mini Cooper 1.5
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/3
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 12/2
ÇapxStrok ? mm
Motor hacmi 1499 cc
Maksimum güç 136 HP-4500 d/d
Maksimum tork 220 Nm-1250 d/d
Son hız 210 km/s
0-100 km/s hızlanma 7.8 sn
Şanzıman 6 ileri otomatik
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 225/45 R17
Tüketim (fab. ver.) 4.0/4.7/5.9 lt/100 km
Depo kapasitesi 40 lt
Bagaj hacmi 211 lt
Garantiler Mini Cooper 1.5
Mekanik 2 yıl
Boya 3 yıl
Pas 12 yıl
Yol yardım (0212) 337 43 23
Periyodik bakım CB S (Condition Based Service)
Fiyat 82.000
Test verileri Mini John Cooper Works
Performans 0-50 km/s 3.9 sn
0-100 km/s 8.0 sn
0-130 km/s 13.4 sn
0-400 m 15.1 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 7.1 sn (D’de)
80-120 km/s 9.8 sn (D’de)
Ağırlık 1115 kg
Dönüş çapı 10.7 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.6 m
100-0 km/s sıcak 38.8 m
Gürültü 50 km/s 59 dB(A)
100 km/s 64 dB(A)
130 km/s 70 dB(A)
Tüketim 6.9 lt
Menzil 579 km
Donanımlar Mini Cooper 1.5
Model Mini Cooper 1.5
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka camlar S/S
Ölçüler Mini Cooper 1.5
Uzunluk 3729
Genişlik 1683
Yükseklik 1407
Aks mesafesi 2467

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!