Güncelleme Tarihi:
Bu başarısını artık çok daha ileriye taşıyacağına eminim. Neden mi bu kadar eminim? Onu ilk gördüğüm andan itibaren aklımdan geçen bu… Sahip olduğu özellikleriyle zaten iyi olan araç yenilenmesiyle birlikte bir üst sınıfa ait olan özelikleri sunmaya başladı. Ülkemizde 156 HP güç üreten benzinli motoru ve iddialı otomatik şanzımanıyla başlangıç fiyatı konusunda da oldukça iyi. Ne dersiniz bu fiyatla başlı başına son derece iddialı değil mi? İşte şimdi bu otomobilin test verilerine sizlerle paylaşacağım. Uygun fiyatlı ama bakalım neler sunuyor?
Bir kere görünüm konusunda eskisine göre çok daha iddialı oldu. Ona baktığım zaman kesinlikle çok karizmatik ve kaliteli görünen bir otomobil görüyorum. Tüm tasarım detaylarında bana göre bir önceki neslinden oldukça üstün. Mercedes markasından beklediğim C Serisi tasarımına bu haliyle kavuştu. Etkileyici görünmek ve bunu sade çizgiler altında gerçekleştirmek Mercedes tasarımcılarının ulaştığı çok büyük bir başarı olmuş. Bu yakışıklı tasarım konusunda ödediğiniz bedelin karşılığını sonuna kadar veriyor, bu garanti.
Yaşam alanı konusunda da kalite seviyesi birkaç adım daha ileriye taşınmış. Bununla birlikte tıpkı dış tasarımında olduğu gibi yaşam alanında da önemli ilerlemeler kaydedilmiş. Sürücü koltuğunda olduğum zaman yeni C Serisi’nden büyük bir keyif aldım. Her yerinden konfor ve kalite fışkırıyor. Elbette burada Alman rakiplerinin de farklı bir karakteri var. Burada Mercedes kendi tarzını açık bir şekilde ortaya koyuyor ve ben buyum diyor. Bazı detayların dışında yaşam alanında önemli bir kullanım sıkıntısı yaşanmıyor. Karizmatik araç aynı zamanda büyük bir bagaj hacmi sunarak uzun süreli aile yolculuklarında bile isteneni veriyor. Tasarım ve yaşam alanı konusunda yazacak çok şey var. Bunları tek tek yazmaya kalksam Yayın Yönetmenim tüm dergiyi bana ayırmak zorunda kalabilir. Sonuçta bilinmesi gereken hem tasarımı hem yaşam alanı özellikleri eskisine göre çok daha iyi ve ödediğiniz bedelin her kuruşunu fazlasıyla geri veriyor. Boyutlarının büyümesiyle eskisine göre çok daha geniş bir yaşam alanı sunuyor.
Sürüş karakteri konusunda bu otomobilden biraz daha sportif olmasını bekliyorum. Kullanmaya da bu düşünceyle başladım. Çünkü rakiplerin en önemli özelliği bu. Evet, eskisine göre çok daha sportif sürüş keyfi veren bir otomobil olmuş. Mercedes konfor ve kaliteden ödün vermeden sportif sürüş sunabilmeyi de başardı. Bu durumda bana söyleyecek tek söz kaldı: Şimdi rakipleri düşünsün…
1.6 lt hacmindeki motor seçeneklerini ilk başlarda yadırgadık. Fakat yılların geçmesiyle birlikte bu tip motorlara olan alışkanlığımız arttı. Mercedes’te en iyi kararlardan birini verdi ve bu tip küçük hacimli motorları uzun süredir kullanıyor. Aslında bu motor seçeneğine küçük demek sadece hacmine göre bir durum. Çünkü 5300 d/d’de 156 HP güç ve 1200 d/d gibi son derece düşük bir devirde 250 Nm torku kullanıma sunuyor. Neredeyse rölanti devrinde sunulan yüksek tork zaten bizleri nasıl bir performans beklediğinin en önemli göstergesi. Fabrika verilerine baktığım zaman 0-100 km/s hızlanmasını 8.5 saniyede gerçekleştirdiğini ve 223 km/s son hıza ulaşabildiğini görüyorum. Arka arkaya yaptığım testler sırasında da bunlara çok yakın sonuçlar elde ettim. Yüksek hızlara çıkma isteği 7 ileri oranlı otomatik şanzımanın başarılı çalışma karakteriyle birlikte son derece yüksek. Konfor odaklı bir sürüş karakterine sahip olsa bile bol virajlı yollarda onu kullanmaktan büyük keyif aldım. Hatta yol bittiği zaman tekrar tekrar geri dönüp baştan başladım. Açık söyleyeyim Mercedes otomobillerinin bu tip sportif bir değişim yaşamasına en çok sevinenlerden biriyim. Sadece konfor ve kalite sunarak rakipleriyle mücadele edemeyeceklerini onlar da anladılar. Bu his yeni C Serisi’nde daha da ileriye götürülmüş ve aracın sportif tatları da daha yükseğe çıkarılmış. Bu sırada yapılan yeni düzenlemelerle birlikte yakıt tüketimi konunda da eskisine göre daha iyi.
Sonuç
Mercedes C Serisi yenilenmesiyle birlikte sunduğu ne varsa bunların hepsini ileriye taşıdı. Fiyat konusundaysa yine uygun bir seviyede kaldı. Bu otomobil tasarım, yaşam alanı, sürüş karakteri gibi özellikleriyle yollarda en çok gördüğümüz araçlardan biri olmaya çok rahat bir şekilde devam edecek. Hatta biraz iddialı bir açıklama olacak ama başarısını zorlanmadan daha ileriye götürecek.
+İddialı tasarım, LED aydınlatmalar, yaşam alanı konforu ve kaliteli, kullanışlılık, motor, şanzıman, performans, güvenlik, yönlendirme kabiliyeti, kullanım kolaylığı
-Donanımlarla fiyat, Alışkanlık isteyen detaylar, bazı plastik malzemeler, arka görüş açısı, kullanımı zor olan temel kumanda elemanları
Teknik veriler Mercedes C180 AT
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 83x73.7 mm
Motor hacmi 1595 cc
Maksimum güç 156 HP-5300 d/d
Maksimum tork 250 Nm-1200-4000 d/d
Son hız 223 km/s
0-100 km/s hızlanma 8.5 sn
Şanzıman 7 ileri otomatik
Aktarma Arkadan itiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 205/60 R16
Tüketim (fab. ver.) 4.7/5.5/6.9 lt/100 km
Depo kapasitesi 48 lt
Bagaj hacmi 480 lt
Garantiler Mercedes C180 AT
Mekanik 2 yıl
Boya 2 yıl
Pas 2 yıl
Yol yardım 444 62 44
Periyodik bakım 15.000 km
Test verileri Mercedes C180 AT
Performans 0-50 km/s 4.0 sn
0-100 km/s 8.6 sn
0-130 km/s 13.7 sn
0-400 m 15.1 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 7.1 sn (D’de)
80-120 km/s 9.0 sn (D’de)
Ağırlık 1425 kg
Dönüş çapı 11.2 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.1 m
100-0 km/s sıcak 38.3 m
Gürültü 50 km/s 58 dB(A)
100 km/s 63 dB(A)
130 km/s 66 dB(A)
Tüketim 6.9 lt
Menzil 696 km
Donanımlar Mercedes C180 AT
Model Mercedes C180 AT
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Mercedes C180 AT
Uzunluk 4686
Genişlik 1810
Yükseklik 1442
Aks mesafesi 2840