Güncelleme Tarihi:
Honda'nın sedan modelde tüm aracı kamuflajlamaya gerek duymamasının nedeni, bir süredir satışta olan Amerikan versiyonunun neredeyse aynı olması. Hatchback'e gelince, araç Mart ayında Cenevre Motor Show'da gösterilen Civic Hatchback Prototip'ine göre daha az heyecan verici bir tasarıma sahip olduğu için detayları kamuflaj ile kapatılmış.
İki prototip arasında daha ilgi çekici olan ise motor kaputundan çıkan kablolar nedeniyle 5 kapılı hatchback. Buradan Honda'nın yeni geliştirdiği 3 silindirli 1.0 litre turboşarjlı motoruna son dakika değişiklikleri yaptığı sonucunu çıkarabiliriz. Güç değerleri şimdilik bilinmiyor ancak beklenti Autocar'ın prototiple yaptığı testler ışığında 127 beygir güç ve 200 Nm tork olması yönünde.
Küçük benzinli motora 6 ileri şanzıman eşlik ediyor ve bu ikili Civic'in Avrupa modelinin 3.6 l/100 km gibi etkileyici bir yakıt tüketimine sahip olmasını sağlıyor. Ekonomik aracın CO2 salınımı ise 99 g/km.
Eğer C segmenti bir aracı böyle küçük bir motorla almak istemiyorsanız, Honda'nın Amerika modelinde de kullandığı turboşarjlı 1.5 litrelik motorun 2017 model için hâlâ seçenekler arasında olduğunu duymak hoşunuza gidecektir. Buna ek olarak, çok fazla yol yapan sürücüler için turboşarjlı 1.6 litre i-DTEC dizel motorun güncellenmiş bir versiyonunun gelmesi de bekleniyor.
Her iki model de yüksek ihtimalle Ekim'in başında yapılacak Paris Motor Show'da tanıtılacak ve 2017'nin başında satışa sunulacak. Ayrıca hatchback versiyonun sadece Avrupa'ya özel olmadığını ve Honda'nın 5 kapılı olarak bu versiyonu Amerika'ya da götürmeyi planladığını da söyleyelim.