Hem yakışıklı hem de dizel otomatik

Güncelleme Tarihi:

Hem yakışıklı hem de dizel otomatik
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2013 12:29

Her ne kadar bu değişimi içime sindirememiş olsam bile bu yakışıklı bana dizel otomatik avantajını da sunuyor. Özellikle son dönemlerde yollarda sıklıkla görmeye alışkın olduğum ve moda olan bu sistemlere sahip olmasıyla.

Haberin Devamı

Daha önceden de yazmıştım yine yazıyorum… Bu aracın Hollywood filmlerini andıran reklamları hala hafızamda en canlı haliyle duruyor. Eminim sizlerin de aklında kalmıştır. İnanılmaz manzaralar, harika çekimler ve alışkın olduklarımdan çok farklı görünen bir otomobil karşıma çıkmıştı. Onu bir an önce kullanmak için sabırsızlanmıştım. Fakat sonrasında Leon bu tasarıma daha fazla dayanamadı ve yolların diğer tüm markalar tarafından benimsenen ortak kimliğine dönüş yaptı. Bu tasarımı kötü mü? Asla…

Bunu söylersem zaten bir inandırıcılığım kalmaz diye düşünüyorum. Hele hele üç kapılı versiyonuyla karşımda tam anlamıyla bir yakışıklı dururken. Neyse zaten benim demek istediğimi anlayan anlamıştır…

Bu değişim Avrupalı çizgilere daha iyi bir uyum sağlaması için yapıldı ve elbette satış politikası açısından baktığımda da son derece haklılar.

Haberin Devamı

Hem yakışıklı hem de dizel otomatik
Ona önden baktığım zaman iddialı far tasarımı ve keskin bakışları ile son derece maço tarzı ve bu tip bakışları olan bir otomobille karşılaştım. Yanlana doğru ilerleyen hatları da sportif bir dokuya sahip. Ama üç kapılı versiyonda da neredeyse tüm markaların yapmaya başladığı gibi İtalyan otomobillerinin tasarımlarını andıran bir görünüm karşıma çıkıyor. Sanki tüm Avrupalı otomobilleri İtalyan otomobilleri tasarlayanlar yapmaya başlamış gibi düşünüyorum. Bu durum bence Golf’de de Auris’de de geçerli. Arka taraflarından baktığım zaman bu modellerin yıllardır benimsedikleri, kendine ait hatlarından vazgeçerek bu tip bir tasarıma yöneldiklerini görüyorum. Neyse tasarım konusunda çok fazla söze gerek yok, bu otomobil radikal bir değişim geçirdi, yine çok iyi görünüyor ama artık yolların en farklı oyuncularından biri değil.

Yaşam alanına geçtiğimdeyse kolay kullanılan detayların ve neyi nerede arıyorsam hemen bulacağımı bildiğim bir otomobil karşıma çıkıyor. Neden mi? Çünkü o Golf izlerini yaşam alanında fazlasıyla taşıyor. Kolay kullanılan uygulamalar ve sürücünün hayatını kolaylaştıran bir yapısı var. Kompakt sınıfın en önemli oyuncularından biri olan Golf ile aynı alt yapıyı kullanan otomobilin yaşam alanında bu fazlasıyla hissediliyor. Elbette Leon’a özgü detayları da var ama benim ilk izlenimim bu şekilde.

Haberin Devamı

Hem yakışıklı hem de dizel otomatik

Teste 1.6 lt 105 HP güç üreten TDI dizel motor seçeneği ile konuk olan Leon SC, sportif görünen karakterini bu motor seçeneğiyle elbette yüksek bir seviyede karşılayamıyor. Ama son dönemlerin en hızlı yükselen beklentisi olan dizel otomatik seçeneğini kullanıyor olması onun için gerçekten de çok önemli bir artı. Çift kavramalı DSG şanzıman ile bu otomobilin dizel otomatikten daha fazlasını sunduğunu da düşünüyorum. Çünkü bu şanzıman rakipleri ne kadar önemli ataklar yapmış olsa bile hala adını en iyiler arasında tutuyor. Motorun ürettiği gücü son damlasına kadar kullandığınızı hissetmek bu şanzımanla çok kolay. Hızlanma karakteri elbette yüksek değil ama bu tip kombinasyonlar arasında iyi sayılır. Dizel motorun biraz daha yüksek güç üreten versiyonunu da sanıyorum yakın bir zaman içinde görmeye başlarız.

Haberin Devamı

Leon beklediğim gibi yere de son derece sağlam basıyor. Bu tip bir kullanım sırasında Golf’un beğendiğim sürüş karakterini direkt olarak bulmam bu otomobile de güven duymamı sağlıyor. Başarılı bir direksiyon simidi ile yapılan yönlendirmeler de oldukça keskin ve net. Süspansiyon sisteminin çalışma karakteriyse önce konfor odaklı gibi düşündürüyor ama hızlı sürüşler sırasında verdiği tepkiler son derece iyi. 58 bin 100 TL olan fiyat etiketiyse benim için son derece yüksek diye düşünürken, dizel otomatik Golf’ün fiyatının 70 bin 500 TL’den başladığını görmek kafamı fazlasıyla karıştırdı.

Hem yakışıklı hem de dizel otomatik

Haberin Devamı

Sonuç
Leon SC değişen ve Avrupalı çizgilere uyum sağlayan karakteri ile ilk etapta benim için bir hayal kırıklığı olsa da bu tasarımıyla da yakışıklı görünüyor. Üstelik bu yakışıklı ve maço görünümün altında son dönemlerin en çok aranan özelliklerinden ola dizel otomatik seçeneğini sunuyor. Kullanımı keyifli ve güvenli. Yaşam alanı kaliteli ve konforlu. Satın alınma isteği yüksek olan araçlardan.

+Yepyeni tasarım, keskin bakışlar, yaşam alanı tasarımı, kullanışlılık, sportif koltuklar, kışkırtıcı bazı detaylar, motor, performans, şanzıman, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, tüketim
-Arka tasarım formu, havalandırma ızgaraları, bazı yerlerdeki malzeme, fiyat, bazı görüş açıları, tasarım endişesi

Haberin Devamı

Teknik veriler Seat Leon 1.6 TDI DSG
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 79.5x84.5
Motor hacmi 1598 cc
Maksimum güç 105 HP-3000 d/d
Maksimum tork 250 Nm-1750-2750 d/d
Son hız 191 km/s
0-100 km/s hızlanma 10.6 sn
Şanzıman 7 ileri otomatik
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 195/65 R15
Tüketim (fab. ver.) 3.5/3.9/4.6 lt/100 km
Depo kapasitesi 50 lt
Bagaj hacmi 380 lt
Garantiler Seat Leon 1.6 TDI DSG
Mekanik 2 yıl
Boya 3 yıl
Pas 12 yıl
Yol yardım (0212) 335 04 04
Periyodik bakım 15 bin km
Fiyat 58.100 TL
Test verileri Seat Leon 1.6 TDI DSG
Performans 0-50 km/s 4.2 sn
0-100 km/s 10.8 sn
0-130 km/s 16.3 sn
0-400 m 16.8 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 7.5 sn (D’de)
80-120 km/s 8.4 sn (D’de)
Ağırlık 1211 kg
Dönüş çapı 10.9 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.1 m
100-0 km/s sıcak 38.3 m
Gürültü 50 km/s 59 dB(A)
100 km/s 64 dB(A)
130 km/s 68 dB(A)
Tüketim 5.8 lt
Menzil 862 km
Donanımlar Seat Leon 1.6 TDI DSG
Model Seat Leon 1.6 TDI DSG
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Seat Leon 1.6 TDI DSG
Uzunluk 4228
Genişlik 1810
Yükseklik 1446
Aks mesafesi 2601

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!