Güncelleme Tarihi:
Mercedes'in tüm yıl boyunca domine ettiği sezonun son yarışı, Abu Dhabi'de bulunan ve görsel olarak sezonun en çok göze batan pisti Yas Marina'da gerçekleştirildi.
Son yarışta gülen taraf yine Mercedes takımı oldu ve pilotları podyumdaki yerlerini yine kimseye kaptırmadılar. Duble yapan yani yarışı ilk iki sırada bitiren Mercedes pilotlarından Nico Rosberg son yarışlardaki kazanma grafiğini koruduğu için oldukça mutlu gözüktü. Yarışı ikinci sırada tamamlayan Şampiyon Lewis Hamilton ise daha çok anın tadını çıkartıyor gibi gözüktü.
2015 SEZONU
Aslına bakılırsa Mercedeslerin bir yarışı daha kazanmaları hiç kimseyi şaşırtmadı çünkü hali hazırda sezon boyunca rakiplerini geride bırakma konusunda hiç sorun yaşamamışlardı.
Özellikle Lewis Hamilton'un gerek aracanın kalitesi gerekse agresif sürüş tarzı sebebiyle sezon boyunca yapılan 10 yarışta damalalı bayrağı ilk gören pilot olup geri kalan yarışlarada sürekli podyumda kalması ile kendi takım arkadaşı dahil pistteki tüm rakiplerine büyük bir üstünlük kurduğu tartışılmaz bir gerçekti.
Öte yandan sezon boyunca Mercedesler'in peşinden bir an olsun ayrılmayan Ferrari pilotu Sebatian Vettel ancak iki kez damalı bayrağı ilk sırada gören pilot olabilirken geri kalan yarışlarlada podyumda sürekli üçüncü sırada kalmayı başararak ne kadar iyi bir pilot olduğunu herkese kanıtladı.
Bunun dışında sezonun dikkat çeken bir diğer ayrıntısı da Mclaren takımının oldukça kötü performansı ve pilotlarının bazen aşırıya kaçan açıklamaları oldu.
2016 SEZONUNDA BİZLERİ NELER BEKLİYOR
Sezonun bitmesi ile daha şimdiden 2016 yılında yapılacak kural değişiklikleri, takvime gelen yeni yarışlar, organizasyona katılan yeni takımlar ve Ferrari'nin Mercedesleri yakalayıp yakalayamayacağı gündemdeki yerini korurken resmi makamlardan yapılacak kural değişiklikleri ile ilgili net açıklamalar geldi.
Önceki sezonlara göre yapılacak kural değişikliklerinin azaldığı göze çarparken bu değişikliklerin içersinde en çok öne çıkan yenilikler Pirelli'nin yeni bir lastik türünü daha yarışlara dahil edecek olması.
Araçların motorlarından çıkan sesin arttırılması için eksoz sisteminin değişmesi ve önümüzdeki sene pist dışına çıkan pilotlara karşı daha sert bir tutumun sergileneceğini belirten bir dizi düzenlemenin yapılacağı konuları diğer birkaç ufak değişikliğin arasından öne çıkan konulardan oldu.
Öte yandan 2015 sezonunda maddi sorunlar yüzünden takvim dışı kalan yarışların Almanya ayağının 2016'da geri dönecek olması ve Avrupa Grand Prix adı altında ilk kez Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de yarış düzenlenecek olması da takvimdeki en büyük değişiklik olarak dikkatleri çekiyor.
Formula 1 camiasının 2016 yılı ile iligili yaptığı tartışmaların içersinde en çok üzerinde durulan konu ise yeni sezonda Ferrari araçlarının Mercedesleri geçebilecek kapasiteye erişip erişemeyeceği konusu olarak öne çıkıyor.
Her ne kadar 2015 yılında Ferrari pilotları sezonun büyük bir kısmını Mercedes pilotlarının gerisinde geçirmiş olsalar da iki takımın araçları arasındaki farkın ilk yarıştan itibaren sezon boyunca sürekli azaldığı dikkatlerden kaçmadı.
Ferrari'nin verilen kış arasında bu farkı sıfırlamak için elinden gelen her şeyi yapacağı paddokta konuşulan en popüler konu olarak yerini koruyor.
Ayrıca Mclaren takımının bu sezon gösterdiği düşük performansın değişip değişmeyeceği, Willams'ın büyük takımların arkasındaki yerini koruyup koruyamacağı da merak edilen diğer konular arasında.
Lotus F1 takımının motor üreticisi Renault tarafından satın alınıp takımın adının seneye Renault Racing olarak değiştirileceği hatta Renault mühendislerinin şimdiden Lotus tesislerinde çalışmaya başladığı dedikoduları da F1 camiasında konuşulan diğer önemli konu başlıkları olarak öne çıkıyor.