Güncelleme Tarihi:
Casus fotoğraflarından göründüğü kadarıyla Ford, zaten hızlı olan RS'nin daha hızlı bir versiyonuna yeşil ışık yaktı. Yalnızca 500 adet üretilen ikinci nesil Focus'un RS500 versiyonu gibi şimdiki jenerasyon RS'in yeni versiyonu da RS500 olarak adlandırılacak ve Focus yelpazesinin zirvesinde yer alacak. İkinci nesildeki RS500 normal RS'ye göre %15 güç, %4.5 tork artışı getirmişti ve daha fena mat siyah bir görünüm katmıştı.
Elimizdeki araca baktığımızda normal RS ile neredeyse aynı göründüğünü söyleyebiliriz. Fakat şimdiki 350 beygir ve 475 Nm torktan daha fazlasını verecek 2.3 litrelik EcoBoost motoru soğutmaya yardımcı olması adına kaputa bazı hava çıkışları eklendiği görülüyor.
Motor Mag, şirketin içinden aldığını iddia ettiği bilgilere dayanarak bir süre önce mega-hatch'in ağırlığı azaltmak için karbon fiber destekli plastik bir karosere, karbon fiber frenlere ve dövülmüş alüminyumdan süspansiyon parçalarına sahip olacağını söylemişti. Yine aracı hafifletmek için Ford bazı ses yalıtım malzemelerini sökerek daha 'çıplak' bir kabin sunmayı planlıyor.
Standart RS'in 1,599 kg olan ağırlığından ne kadarın azaltılacağı henüz net olarak bilinmiyor ancak söylentilere göre marka 100 kg'lık bir diyet hedefliyor. Yapılan tüm bu değişiklikler RS500'ün 'tarihin en çabuk ivmelenen hatchback otomobili' unvanını kazanmasına yardımcı olacak.
Ford'a yakın kaynaklardan gelen bu iddialı açıklamanın gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini göreceğiz. Ford Focus RS'nin normal versiyonu 0'dan 100'e 4.7 saniyede ulaşıyor ve 266 km/s maksimum sürate çıkabiliyor. Zaten etkileyici olan bu rakamların sınırlı sayıda üretilecek versiyonla daha da gelişeceğini düşünmek bile heyecan verici.
Özel üretim modelin ne zaman tanıtılacağına dair detaylar henüz bilinmiyor. Yüksek ihtimalle Ford, Focus IV'ün 2017'nin ikinci yarısında çıkacağı düşünüldüğünde RS500'ü önümüzdeki yılın ilk yarısında görücüye sunacak.