Güncelleme Tarihi:
BMW otomobillerinin bana göre en önemli özelliği kullanıcılara sundukları sürüş keyfi. BMW dendiği zaman siz ister bana katılın ister katılmayın benim aklıma gelen direkt olarak bu oluyor. Neden isterseniz katılmayabilirsiniz diyorum: Çünkü benimle aynı fikirde olmayan arkadaşlarım var. Onların tercihleri bir BMW yerine farklı markalar olabiliyor. Çünkü burada ön plana çıkan tercihler insanların araçlara bakışlarını değiştiriyor. Benim için sürüş keyfinin ön plana çıktığı durumlarda dediğim gibi durum aynen böyle.
Benim sürüş keyfi arayışımı daha iyi karşılamak için sanki BMW de buna yönelik çalışmalar yapıyor ve ürün gamına sürekli olarak yenilikleri katıyor. Bunlardan en sonuncusu X1 adı verilen model oldu. Bana göre bu aracın en baştan belirtilmesi gereken özelliği o tam anlamıyla bir şehir aracı. 4477 mm uzunluğunda, 1798 mm genişliğinde ve 1545 mm yüksekliğinde. Kompakt boyutlara sahip olmasına rağmen 2760 mm’lik dingil mesafesini de sunuyor. Bu boyutları sayesinde test süresince onu şehir içinde kullanmaktan hem büyük keyif aldım hem de kullanım açısından hiç sorun yaşamadım. 1570 kg ağırlığında yani 1.5 tondan da fazla olmasıysa motor kaputunun altında yatan ünite ile neler yapacağımı merak ettirmişti.
1.6 lt’lik dört silindirli makinenin kağıt üzerinde baktığımda verileri son derece iyi. 4700 d/d’de 143 HP güç ve 1400 d/d gibi son derece alt bir devir bandında 220 Nm tork üretiyor. Bu veriler ve bu boyutlar karşılığında iyi bir performans elbette bekliyordum. Daha ilk marşa basmamın ardından beklediğim ataklığı da zorlanmadan buldum. Özellikle onu ilk olarak hızlı otobanlarda kullanmayı tercih ettim. Burada son derece atak bir karaktere sahip olması beğenimi rahat kazanmasını sağladı. Elbette artık sıra onun ölçümlerle bunu ispatlamasındaydı.
Fabrika verilerine baktığım zaman 0-100 km/s hızlanması için ona 9.7 saniyenin yeterli olacağı yazıyordu. Son derece iyi çalışan otomatik şanzımanı, boyutları ve motorun performansını düşündüğümde ben de 10 saniye civarında bir hızlanma karakteri bekliyordum. Yaptığım testler sonrasında da beni yanıltmadı ve neredeyse her denememin ardından bu tip sonuçlara imza attı. Elbette 400 metre ölçümleri sırasındaysa aracın hızlanma isteğinin ne kadar sürdüğünü gördüm. Neredeyse nefesi hiç kesilmeyecekmiş gibi bir izlenim uyandırıyor.
Elbette bu araç yolların hızlı oyuncularından biri olmak için tasarlanmadı ve genel yol hız ortalamalarına baktığım zaman ben onu hızlı araçlar arasına almaya karar verdim. Esneklik değerleri konusunda da son derece iştahlı ve hiç vakit kaybetmeden gerekli değişiklikleri yapıyor. Şehir içindeyse kullanım keyfi onun başta da söylediğim gibi en önemli artılarından. Heybetli ağabeylerinin yerine ben şehir içinde bu tip bir aracı kullanmayı tercih ederim. Güvenli sürüş karakteri de elbette bir BMW’den beklediğim gibi iyiydi. Fakat asıl olarak bu araçta da sevdiğim sürüş karakterinin olması benim için artılar arasında yer almasını sağladı. Sürücü odaklı detaylar, direksiyon simidi, süspansiyon sisteminin ayarları, dinamik sürüş karakteri, iddialı şanzımanı, başarılı motoru gibi ön plana çıkan detayları ile bu aracın sunduğu sürüş keyfini de oldukça iyi buldum. Yaşam alanı genişliği, tasarımı gibi konulara bu araçta çok fazla değinmek istemedim. Zaten fotoğraflar onu anlatıyor. Yaşam alanı beklentilerini de rahatlıkla karşılayan bir karakteri var. Zaten bu dingil mesafesiyse bu son derece normal bir durum.
Sonuç
BMW sürüş keyfi yüksek araçlarının sayısını artırmaya devam ediyor. Bunun son örneklerinden biri X1 oldu. Özellikle şehir içinde kullanmaktan büyük keyif aldığım araç hızlı otoban kullanımlarında da atak karakteriyle beğenimi kazandı. Eğer siz de benim gibi sürüş keyfine önem veren kullanıcılardan biriyseniz bu otomobilin size sunduklarından çok büyük keyif alabilirsiniz.
+Tasarım, sürüş karakteri, sürücü öncelikli tasarım, direksiyon sistemi, koltuklar, motor, performans, şanzıman, süspansiyon sistemi, şehir içi kullanımı
-Yüksek hızda gürültü, bazı plastik malzeme, kokpitte parlak detaylar, geride kalan ekranlar, tüketim
Teknik veriler BMW X1 1.6i A/T
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde uzunlamasına
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 84.0x90.0 mm
Motor hacmi 1598 cc
Maksimum güç 143 HP-4700 d/d
Maksimum tork 220 Nm-1400 d/d
Son hız 200 km/s
0-100 km/s hızlanma 9.7 sn
Şanzıman 8 ileri otomatik
Aktarma Arkadan itiş
Frenler (ön/arka) BMW X1 1.6i A/T
Lastikler 205/55 R17
Tüketim (fab. ver.) 6.2/7.3/9.2 lt/100 km
Depo kapasitesi 63 lt
Bagaj hacmi 420 lt
Garantiler BMW X1 1.6i A/T
Mekanik 3 yıl
Boya 3 yıl
Pas 6 yıl
Yol yardım (0212) 337 43 33
Periyodik bakım 15 bin km
Fiyat 106.201 TL
Test verileri BMW X1 1.6i A/T
Performans 0-50 km/s 4.5 sn
0-100 km/s 9.9 sn
0-130 km/s 14.8 sn
0-400 m 16.1 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 7.8 sn (D’de)
80-120 km/s 9.1 sn (D’de)
Ağırlık 1570 kg
Dönüş çapı 11.3 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.9 m
100-0 km/s sıcak 39.2 m
Gürültü 50 km/s 58 dB(A)
100 km/s 63 dB(A)
130 km/s 69 dB(A)
Tüketim 8.3 lt
Menzil 759 km
Donanımlar BMW X1 1.6i A/T
Model BMW X1 1.6i A/T
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler BMW X1 1.6i A/T
Uzunluk 4477
Genişlik 1798
Yükseklik 1545
Aks mesafesi 2760