Aile otomobili mi arıyorsunuz?

Güncelleme Tarihi:

Aile otomobili mi arıyorsunuz
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 07, 2014 16:22

TEST Citroen C4 Picasso: Aile otomobili satın almak isteyenler bakışlarını rahatlıkla bu yöne doğru çevirebilir. Citroen C4 Picasso sunduğu özelliklerle beğeni kazanma konusunda hiç sıkıntı yaşamıyor.

Haberin Devamı

Aile otomobili mi arıyorsunuz
Citroen 1970-80’li yıllarda ürettiği aile otomobilleriyle ülkemizde de oldukça prestijli bir konumdaydı. O günün şartlarıyla yollarda çok fazla görülmese de güvenlik, konfor ve dayanıklılık konularındaki üstünlükleri ile satın alanların bir türlü vazgeçemediği bir markaydı. Daha sonra Peugeot ile kurulan ortaklıkla özgünlüğüne ara veren ve platform kardeşliği ile karizmasından çok şeyler götüren Citroen, C4 ile başlattığı ivmelenmeyi şimdi de Picasso ile sürdürüyor.

Öncüsünün biraz silik karakteri ve C4 ile ortak parça kullanılmasından ötürü özgünlükten yoksun iç mekanına karşılık yeni C4 Picasso tamamen yeni ve çok dikkat çekici bir otomobil olmuş. Tasarımında son derece radikal çizgilerin kullanıldığı Picasso’nun geniş ızgarası ile gündüz farları bütünlük içinde. Genellikle farların altında konumlandırılan gündüz farları bu araçta ters yüz edilerek yukarı konumlandırılmış. Daha alta konumlandırılan farlar ise tamponla bütünlük içinde. Profilden şişkin çamurlukları ve büyük camları ile güçlü görünümünü devam ettiren Picasso, arka kısmında ise öne kıyasla daha sade hatlara sahip. Küçük camlar ve onunla tezat oluşturan büyük stopları ile küçük HB’lere göndermeler yapan Picasso, tasarımıyla sınıfının en iyi görünen araçlarından biri.

Haberin Devamı

Aile otomobili mi arıyorsunuz

5 kişilik Picasso ve 7 kişilik Grand Picasso versiyonları bulunan Picasso’nun konuğumuz olan 5 kişilik seçeneği ile ağabeyinin iç mekanı arasında farklılık bulunmuyor. Son derece ferah bir yaşam alanı sunan Picasso’nun test aracındaki gibi panoramik cam tavanı sayesinde ferahlığı oldukça yüksek. 5 bağımsız koltuktan oluşan iç mekanda önde ve arkadaki baş ve diz mesafeleri geniş iken arka koltukların da hareketli yapısı MPV severlerin hoşuna gidecektir. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda görüş açıları ile beğeni toplayan Picasso, ortaya konumlandırılan tablet şeklindeki gösterge tablosu ve onun altındaki dokunmatik ekranıyla da göze hoş gelen bir araç. Bir MPV’nin değişkenliğini bir lüks sedanın yaşam alanı konforuyla birleştiren Picasso, iç mekanıyla alkışı hak ediyor. Üstelik aracın arkasındaki büyük yükleme alanı da uzun seyahatlerde oldukça fonksiyonel. İç mekanda can sıkan en büyük detaysa oldukça büyük yapısıyla beğeni toplayan ancak açılmayan cam tavan. Ferahlığı artırmasına rağmen açılmamasıyla klostrofobik bir ortam da yaratan cam tavan ince kumaşı nedeniyle iç mekanın ısınmasını da engelleyemiyor.

Haberin Devamı

Ülkemize 1.6 litrelik dizel motor ve 6 ileri ETG şanzımanla ithal edilen Picasso’nun güç ünitesi uzun bir süredir üretimde ve kendisini gerek dayanıklılık gerekse ekonomi olarak kanıtlamış durumda. Bir önceki nesilde sıklıkla eleştiri alan otomatikleştirilmiş şanzıman ise yeni araçta yerini ETG isimli yeni vites kutusuna bırakmış. Prensip olarak eski versiyonda olduğu gibi yine otomatikleştirilmiş bir vites kutusu olsa da yapılan değişikliklerle bambaşka bir kimliğe bürünen yeni şanzıman artık motorla çok daha uyumlu çalışıyor ve bu da konforu önemli ölçüde artırıyor. Ancak günümüzde neredeyse tüm üreticilerin çift kavramaya geçtiği düşünülürse Citroen’in hala eski teknolojide kalması bu araca yakışmıyor. Her ne kadar bir MPV olup bu nedenle de yerden yüksek tasarlansa da Picasso, izinden sapmamaya kararlı bir model. Direkt direksiyon sistemi ve orta sertlikteki süspansiyonlarına yardım eden 17 inçlik lastiklerinin etkisiyle izinden ayrılmayan Picasso, arka arkaya girilen virajlarda bile stabil yapısını bozmuyor ve karoseri çok fazla yatmıyor. Rijitliği yüksek ve güçlü şasisiyle güven veren Picasso’nun sadece arka süspansiyonun gürültülü çalışması konforu olumsuz etkiliyor. Fabrika verisi ortalama 4 litrelik yakıt tüketim değeri olan C4 Picasso çoğunlukla performanslı kullanımları tercih ettiğimiz uzun test sürüşümüzde 5 litreyi aşmayan tüketim değeriyle ne kadar ekonomik olduğunu bize kanıtladı. Yüklü durumda ve sıcaklığın zaman zaman 38 dereceleri bulduğu uzun sürüşümüz esnasında bile performanstan ödün vermeden düşük tüketim sonucuna imza atan araç 55 litrelik deposuyla 1000 km civarında menzile ulaşmayı başardı. Citroen C4 Picasso’nun satış fiyatı 81.800 TL’den başlıyor. Test aracındaki üst donanım tercih edildiğinde fiyat etiketi 87.100 TL’ye yükseliyor. Günümüzde bu fiyat karşılığında premium üreticilerin başlangıç modellerine sahip olmak mümkün. Elbette bu nedenle de kimi tüketiciler Citroen yerine premium markalara yöneliyorlar. Ancak hiçbir üreticinin aracı Picasso’nun sunduklarını sunamıyor. Konfordan ekonomiye, teknolojiden güven veren yapıya kadar pek çok başlıkta son derece iyi bir araç olduğunu ispatlayan Picasso, yüksek sayılabilecek fiyat etiketine karşılık kendisinin en az iki katı fiyatlı araçlarla rahatlıkla yarışabiliyor.

Haberin Devamı

Aile otomobili mi arıyorsunuz

Sonuç
Citroen C4 Picasso benim için beş koltuklu versiyonuyla daha ideal. Görünüm konusunda bence daha iyi görünüyor ve sürüş karakteri açısından da daha iyi sonuçlar aldım. Bu aracın sunduğu yenilikçi özellikleri düşününce kendimi onu kullanırken teknolojik bir evin içinde hissettiğimi bile söyleyebilirim. Seçenek konusunda önemli eksikliği bulunan araç sadece 1.6 lt dizel motor ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla satın alınabiliyor. Çok iyi bir kombinasyon ama farklı alternatiflerde olmalı.

Artılar
Tasarım, konfor, iç mekan genişliği, teknoloji, tüketim
Eksiler
Gürültülü süspansiyon, şanzıman teknolojisi, açılmayan cam tavan

Haberin Devamı


Teknik veriler Citroen C4 Picasso 5
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 75.0x88.3 mm
Motor hacmi 1560 cc
Maksimum güç 115 HP-3600 d/d
Maksimum tork 270 Nm-1750 d/d
Son hız 189 km/s
0-100 km/s hızlanma 12.3 sn
Şanzıman Otomatikleştirilmiş 6 ileri
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 205/60 R16
Tüketim (fab. ver.) 3.7/4.0/4.4 lt/100 km
Depo kapasitesi 55 lt
Bagaj hacmi 537 lt
Garantiler Citroen C4 Picasso 5
Mekanik 2 yıl
Boya 3 yıl
Pas 12 yıl
Yol yardım (0212) 359 63 63
Periyodik bakım 15 bin km
Fiyat 72.929 TL
Test verileri Citroen C4 Picasso 5
Performans 0-50 km/s 4.2 sn
0-100 km/s 12.6 sn
0-130 km/s 16.9 sn
0-400 m 17.9 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 8.5 sn (D’de)
80-120 km/s 13.0 sn (D’de)
Ağırlık 1295kg
Dönüş çapı 10.8 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 39.5 m
100-0 km/s sıcak 39.8 m
Gürültü 50 km/s 59 db(A)
100 km/s 63 db(A)
130 km/s 68 db(A)
Tüketim 6.0 lt
Menzil 916 km
Donanımlar Citroen C4 Picasso
Model Citroen C4 Picasso
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S/S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Citroen C4 Picasso
Uzunluk 4428
Genişlik 1826
Yükseklik 1625
Aks mesafesi 2785

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!