Oto teybi çalındı, sigorta işi karıştı

Güncelleme Tarihi:

Oto teybi çalındı, sigorta işi karıştı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2002 00:00

SONY ile yaptığı anlaşmanın iptal edilmesini gerekçe gösteren İsviçre Sigorta, Honda Civic otomobillerin müzik sistemleriyle ilgili hırsızlık sigorta poliçelerini tazmin etme yoluna gitmiyor. 2003 yılına kadar geçerli olan bu poliçelerle ilgili olarak Sony ve Honda da sorumluluk almıyor.2003 yılına kadar ‘‘hırsızlığa karşı sigortalı’’ diye Honda Civic otomobillerle birlikte satılan Sony marka oto müzik sistemlerinin aslında sigortalı olmadığı ortaya çıktı. Bu da, Sony ile İsviçre Sigorta arasından yapılan anlaşmanın iptal edilmesinden kaynaklanıyor. İki firma arasındaki bu anlaşma iptal edildiği için İsviçre Sigorta şimdi, zararı tazmin etme yoluna gitmiyor. Tüketici Yasası'na rağmen, Sony ve Honda da, sorumluluk almaktan kaçınıyor.Honda'nın Gebze'deki fabrikasında üretilen Civic otomobillerde Sony marka müzik sistemleri kullanılıyor. Sony ve İsviçre Sigorta arasında yapılan anlaşma sonucunda 2001 yılının başından itibaren Honda otomobillere takılan bu müzik sistemleri, müşterilere ‘‘hırsızlık sigorta poliçesi’’yle birlikte teslim edilmeye başlandı. Ancak, Sony ile İsviçre Sigorta arasında yapılan bu anlaşma, daha sonra iptal edildi. Anlaşmanın iptal edilmesine karşın, bazı cihazların hırsızlık sigorta poliçeleri çıkarılmadı.Bunun sonucunda da cihazlar, anlaşma iptal edilmesine rağmen, sigorta poliçeleriyle birlikte teslim edilmeye devam edildi. Bu da, Mustafa Öztorun gibi adına sigorta poliçesi düzenlenen Honda müşterilerinde sorun yarattı.SİGORTALI SANIYORLAROkuyucularımızdan Mustafa Öztorun, geçtiğimiz Ağustos ayında Anadolu Honda'nın Yazeks Otomotiv adlı bayisinden üzerinde Sony müzik sistemi bulunan Honda Civic aldı. Araçtaki müzik sistemi için Sony'nin verdiği belgede, cihazın Ocak 2003 tarihine kadar çalınmaya karşı ücretsiz sigortalı olduğu yer alıyordu.Geçtiğimiz ay araçtaki teybin arka kısmı çalındı. Bunun üzerine polis tutanağı ve gerekli dokümanlarla birlikte Sony, Anadolu Honda Otomotiv'e başvuran Öztorun, İsviçre Sigorta'yla yapılan sözleşmenin iptal edilmesi nedeniyle zararının karşılanamayacağını öğrendi.Arkadaşımız Yeliz Küçük, Honda Türkiye yetkililerinden Emre Vural'la görüştü. Vural, ‘‘Sony Eurasia Pazarlama firması, İsviçre Sigorta ile ortaklaşa bir çalışma gerçekleştirerek, araçlarımızda da kullanılan bazı Sony marka ürünlere garanti hizmetinin yanı sıra ‘ücretsiz hırsızlık sigortası' uygulamasında da bulundu. Ancak Sony Eurasia, bu uygulamaya bir süre sonra son verdi. Hem bu hırsızlık sigortasının uygulamaya konması hem de uygulamadan kaldırılma keyfiyeti, firmamızın tasarrufunda ve inisiyatifinde gelişmedi. Bu nedenle, firmamızın cihazların sigortasıyla ilgili şikayetlerde taraf olmadığı düşüncesindeyiz. Bu tip kayıpların telafisinde Sony Eurasia Pazarlama şirketine başvurulması gerekiyor’’ dedi.POLİÇE VAR, AMASorunun Sony ile İsviçre Sigorta arasında imzalanan anlaşmanın zamanından önce iptal edilmesinden kaynaklandığına da dikkat çeken Vural, ‘‘Sony, kampanyanın sona erdiğini bize 15 Şubat tarihinde bildirdi. Biz de o tarihten itibaren üretilen araçlarda bu sigorta belgelerini çıkardık. Ancak, daha önce fabrikadan çıkmış, stokta ya da bayilerde bekletilen araçlar, bu belgelerle gitti. Bu nedenle daha sonra satılan bazı araçlarda sigorta belgeleri bulunabiliyor’’ dedi.Sony Eurasia Pazarlama yetkililerinden Pınar Ataylan ise kampanyanın bitimiyle ilgili bilginin şubat ayında Sony oto teybi satışı yapan tüm bayilerinin yanı sıra Honda Otomotiv’e de yazılı olarak iletildiğine dikkat çekti. Ataylan, ‘‘Bu tarihten itibaren yapılacak satışlarda tüketicilerle daha sonra herhangi bir anlaşmazlık yaşanmaması için gerekli uyarılarda bulunuldu. Sona eren kampanya ile ilgili tüm broşür ve belgelerin çıkarılması istendi. Bu nedenle, tüm sorumluluk, yazılı bilgilendirmeye rağmen satışı gerçekleştiren bayiye ait’’ dedi.İsviçre Sigorta yetkililerinden Mehmet Aydın ise Sony ile olan anlaşmalarının 28 Şubat tarihinde iptal edildiğini belirterek, ‘‘28 Şubat tarihinden önce alınan teypler 1 yıl sigortalıydı. Bu tarihten sonra alınanlar ise sigorta dahilinde değil ve bu konuda sorumluluğumuz bulunmuyor’’ dedi.Palm'de Türkçe karakter çözüldüGEÇEN hafta Hürriyet'in Tüketici Köşesi'nde yayınlanan ‘‘Alfabeye teknoloji tehdidi’’ tartışmasına cep bilgisayarı Palm de katıldı. Palm cep bilgisayarlarının Türkiye temsilcisi Robotics'in Genel Müdürü Turgut Kulaç Palm'de Türkçe karakterlere geçildiğine dikkat çekerek ‘‘Ürünlerimizde gerek Türkçe karakter gerekse Türkçe mönü bulunmaktadır. Ayrıca sanal klavyenin yanı sıra grafitti (el yazısı) ile kullanımda da Türkçe karakterler bulunuyor’’ dedi.Tüketicinin hakem sınırları yükseldiTÜKETİCİNİN Korunması Hakkında Kanun'un Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği'nde yeralan parasal sınırlar, 1 Ocak 2003'ten geçerli olmak üzere yüzde 36.1 oranında artış gördü.Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın dünkü Resmi Gazete'de yayımlanan tebliği ile parasal sınırlar, kanunda öngörüldüğü şekilde ekim ayı sonundaki Toptan Eşya Fiyatındaki artış çerçevesinde yüzde 36.1 oranında yükseltildi.Buna göre, 2003 yılında kapıdan satışlar için öngörülen parasal sınır 53 milyon 79 bin lira, tüketici sorunları hakem heyeti kararı olmaksızın tüketici mahkemelerine başvuru için öngörülen parasal sınırda 292 milyon 40 bin 658 lira oldu.Düzenleme ile büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin parasal sınır ise 1 milyar 225 milyon liraya çıktı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!