Güncelleme Tarihi:
Otelcilik, restoran, akaryakıt istasyonları, bankalar, sağlık ve perakende sektörlerindeki 227 noktadan alınan gerçek müşteri geri bildirim verileri sonucu, tüketicinin en memnun kaldığı sektör, içerisinde laboratuarların da dahil olduğu özel sağlık sektörü oldu.
EN YÜKSEK MEMNUNİYET PERAKENDEDE
Müşteri memnuniyetinin en yüksek olduğu ve geri bildirimlere en hızlı dönüş yapan sektör sağlık iken, müşteri memnuniyetinin en düşük olduğu sektörün perakende olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya göre müşteri geri bildirimlerine en yavaş dönüş yapan sektör otelcilik.
Araştırmada analiz edilen geri bildirim verisiyle detaylandırılmış sektör bazlı değerlendirmeler şu şekilde sıralandı:
*Perakende müşterilerinin 2016’daki yüzde 62 memnuniyet oranı sebebiyle perakende, müşteri memnuniyeti oranı en düşük sektör oldu. Bu sonucun altında yatan en büyük sebep ise geri bildirimlerde belirtilenlere göre ürün fiyatları iken ikinci en büyük sebep uzun kasa önünde bekleme süreleri.
YEMEK KALİTESİ CAN SIKICI
*Restoran sektörünün genel müşteri memnuniyeti performansı yüzde 69,2 oldu. Restoran müşterilerinin en çok memnun oldukları nokta, restoranların sosyal sorumluluğu. Ancak yemeklerin kalitesi insanların canını sıkan en büyük sorun. Ayrıca, restoran yöneticilerinin restoran çalışanlarıyla olumsuz ilişkileri de anketlerde sık bildirilen bir problem.
*Finans sektöründe ise memnuniyet oranı yüzde 83,3 oldu. Banka ve diğer finansal kuruluşların müşterilerinin en çok beğendiği nokta ürün ve kampanyalar. Fakat müşterilerin, bu beğenilen ürün ve kampanyalar hakkında zamanlı bir şekilde bilgilendirilmemeleri deneyimlerini olumsuz etkiliyor.
*Akaryakıt istasyonları söz konusu olduğunda müşteri memnuniyeti yüzde 87,5 oranında. Güler yüzlü hizmet ekibi ve camların temizlenmesi akaryakıt istasyonu ziyaretçilerini en çok memnun eden unsurlar iken ziyaretçiler tuvalet temizliği konusunda şikayetçi.
ÖZEL HASTANELERDE MEMNUNİYET YÜKSEK
*Otelcilik sektöründe yüzde 89,3’ü bulan müşteri memnuniyetinin en büyük kaynağı otellerin misafirlerini karşılamaya verdikleri önem ve özen. Otel misafirlerinin en çok şikayet ettikleri noktalar ise ısıtma sistemindeki problemler ve otelin sunduğu internet hizmetinin yavaşlığı gibi teknik sorunlar.
*En yüksek müşteri memnuniyeti oranı sağlık sektöründe gözlemlendi. Özel sağlık hizmetlerinden faydalananların yüzde 93,7’si aldığı hizmetten memnun kaldı. Hastaya ilk müdahale en beğenilen yön iken hastanın karşılanma prosedürleri en çok can sıkan noktaydı.