Güncelleme Tarihi:
Osmanlı'nın yıllarca Avrupa'yı yönettiğini hatırlatan Europay International Başkanı Louis Noel Joly, ‘‘Özellikle yönetim konusunda dünyaya yol göstermiş olan Osmanlı'nın torunları, nasıl oluyor da enflasyon gibi sorunları aşamıyor?’’ dedi.
Türkiye'nin başta enflasyon olmak üzere bazı yapısal sorunlarını uzun zamandır çözememesine şaşırdığını belirten Europay International Başkanı Louis Noel Joly, ‘‘Özellikle yönetim konusunda dünyaya yol göstermiş olan Osmanlı'nın torunları, nasıl oluyor da bu sorunları aşamıyor?’’ dedi.
Türkiye'ye bakıldığında iki değişik yapıyla karşılaşıldığını vurgulayan Joly, ‘‘Çok hareketli, yeniliklere, rekabete ve teknolojik gelişmelere açık bir nüfusa sahip dinamik bir yapı var. Biz böyle bir ekonomi ile çalışmak istiyoruz. Bunun yanında bir takım yapısal sorunların çözülemediği, örneğin yüzde 100'lük bir enflasyonun olduğu bir ülke’’ dedi. Bu yapısal sorunların çözülememesini böylesine dinamik bir ülke ve ekonomi için hayret verici olarak değerlendiren Joly, her konuda çok pratik çözümler üreten bir ülkenin, bu sorunları nasıl çözümleyemediğini anlamanın çok zor olduğunu söyledi. Joly şöyle konuştu:
TÜRKİYE AVRUPALI
‘‘Biz Türkiye'yi dost bir ülke olmanın yanında ortak olarak görüyoruz. Biz de dolayısıyla Türkiye'nin Avrupa entegrasyonuna daha fazla girmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Türk bankalarıyla çalışmak istiyoruz. Yapısal sorunların çözüleceğine inanıyoruz. Ona inanmasak zaten burada olmayız. Çünkü dışarıdan makro göstergelere baktığınızda girilmemesi gereken bir ekonomi. Ancak içerdeki dinamikleri gördüğünüzde, işadamlarıyla, bankacılarla görüştüğünüzde nasıl bu makro sorunların çözülemediğine şaşırıyorsunuz.’’
HATA YAPTIK
Merkezi Brüksel’de bulunan Europay’ın Fransız Başkanı Joly, rakiplerinden daha geride oldukları ülkelere ağırlık vereceklerini vurguladı. Joly, ‘‘Avrupa'da Visa'nın 120 milyon, bizim de 175 milyon civarında kartımız var’’ dedi. Geriden geldikleri ülkeler arasında Portekiz, İspanya ve Türkiye'yi gösteren Joly, bu konuda stratejik planlama hatası yapıldığını söyledi. Joly şöyle konuştu: ‘‘Kart organizasyonunda özellikle de bundan 10 yıl önce, Alman, İngiliz ve Fransızlar'ın güçleri vardı. Onlar da İspanya, Türkiye gibi ülkeleri yazın tatil yapılacak ülkeler olarak görüyorlardı. Dolayısıyla bu ülkelerde kart pazarının çok zor gelişeceğine inanılıyordu. Böyle bir stratejik planlama hatası yapıldı. 5 yıl önce bu hatayı farkedip bu pazarlara girdik. 5 yıl içinde Türkiye'de pazar payımızı yüzde 9'dan yüzde 34'e çıkarttık. Yaklaşık 95 bin karttan, 1997 yılı sonu itibariyle 5.3 milyon karta geldik.’’