Güncelleme Tarihi:
Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD) tarafından düzenlenen “Bahara Merhaba ve Sektörel Kucaklaşma” yemeğinde Osmanbey'in geleceği ele alındı. Etkinlikte konuşan OTİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan, Osmanbey'in sokaklarının yenilendiğini, Osmanbey logosunun tescillendiğini belirterek, Osmanbey'in marka haline getirilmesindeki çalışmalarını anlattı.
Osmanbey'in 1970'li yıllarda kurulmaya başlayan moda merkezi kökeninin Sultanhamamlı tüccarlara dayandığını belirten Orhan “Bazı tüccarlar, kendilerini moda olarak daha farklı, daha kaliteli olarak gören bir grup, Sultanhamam'dan Osmanbey'e geliyor ve çalışmaya başlıyor” dedi.
Kısa bir süre sonra kendine has
modelleriyle Osmanbey'in bir marka haline geldiğini, 1970'li yıllarda iç piyasada “Osmanbey'in malı” diye bir marka oluştuğunu söyleyen Orhan, 1980'li yıllarda Araplar'ın Osmanbey'i keşfettiğini, 1990'lı yıllarda Sovyetler Birliği, Doğu Avrupa ve Kafkasya'ya doğru genişlemenin meydana geldiğini ifade etti.
4 binden fazla firmayla 85 ülkeye ihracat
2000'li yıllarda Kuzey Afrika'nın Osmanbey'e gelmeye başladığını, 2010 yılına doğru bütün kıta Afrika'nın Osmanbey'e geldiğini anlatan Orhan, “Osmanbey 85'den fazla ülkeye, uçuş süresi 3-5 saat olan etrafındaki bütün ülkelere mal gönderiyor.
Bir moda merkezi gibi çalışıyor. 4 binden fazla firma var” diye konuştu. Osmanbey'in kendi dizaynının, kendi modasının olduğunu, ürünleri kendi müşterilerine kendi etiketleriyle sattıklarını vurgulayan Orhan, bu yönüyle Osmanbey'in diğer bölgelerden ayrıldığını belirtti. Osmanbey'in erkek, bayan, çocuk giyimi, aksesuar, yardımcı ürünler ve tekstil ürünleriyle birlikte entegre bir moda merkezi haline geldiğini dile getiren, günde 5 binden fazla yabancının Osmanbey'a geldiğini, satışlarının yüzde 85'inin yurt dışına olduğu vurgulayan Orhan, “Türkiye'deki resmi tekstil ihracatının yarısı kadarı Osmanbey, Laleli, Merter, Bayrampaşa, Zeytinburnu bölgeleri tarafından sağlanıyor” dedi.
Ürünlerimiz yurt dışında marka
Sektörün KOBİ ağırlığında olduğunu belirten Orhan, “Şirketlerin hepsinin marka olması açıkçası zor. Biz Osmanbey'i bölge olarak marka yapmak istiyoruz. Bu konuda Osmanbey'in civar ülkelerde ağırlığı var, prestijli bir piyasa Osmanbey” diye konuştu.
Osmanbey adının tescil ettirildiğini, herkesin kullanamayacağını, eskiden olduğu gibi “Osmanbey malı” imajını yeniden uyandırdıklarını belirten Ali Ulvi Orhan, “Bizim bazı markalarımız Türkiye'de marka değil ama yurt dışında marka. Rusya'da, Arap ülkelerinde, komşu coğrafyalarında tanınıyorlar. Osmanbey'den çıkmış bir sürü ulusal marka var” dedi.
“2023'te Avrupa moda merkezlerini sollayacağız”
Türkiye'nin markalarının Çin'e yakında Hindistan'a mal satacaklarını düşündüklerini belirten Orhan, Urumçi'ye çok mal satıldığını ve Türk malının Avupa malı gibi görüldüğünü söyledi.
2023 yılı vizyonuna ilişkin Ali Ulvi Orhan şunları kaydetti:
“Nasıl şu anda Milano, Paris varsa, Türkiye'de biz Osmanbey olarak görüyoruz. Osmanbey'in Avrupa'nın bu moda merkezlerini sollayacağını düşünüyorum. Hazır giyim anlamında söylüyorum.”
Toplantıda nisan ayında Vitrin Tasarım Yarışması'nda dereceye girenlere de plaket verildi.