Orta-sınıf krize karşı market hırsızlığına yöneldi

Güncelleme Tarihi:

Orta-sınıf krize karşı market hırsızlığına yöneldi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2009 01:46

Haberin Devamı

MARKET hırsızlığı 2009’da yükselişe geçti. Perakende Araştırma Merkezi tarafından 41 ülkede ve 1069 perakende grubu üzerinde yapılan araştırma kozmetik ürünleri, deodorant, sigara, içki, traş bıçağı, peynir, CD ve DVD’lerin en çok çalınan mallar olduğunu ortaya çıkardı. Sonuçlar 2008-2009 yılında market hırsızlığının yüzde 5,9 artış gösterdiğini ortaya koydu. Singapur, Portekiz ve Avusturya dışındaki tüm ülkelerde oranın arttığına dikkat çekilirken en yüksek artışın yüzde 8 ile ABD’de yaşandığı söylendi. Avrupa’daki oran yüzde 4,7 açıklanırken bunun 32,28 milyar Euro kayıp anlamına geldiği açıklandı. Sonuçları değerlendiren Checkpoint Systems uzmanları “orta-sınıf” hırsızlarının arttığını belirtirken insanların yaşam standartlarını yakalamak için hırsızlığa yöneldiği yorumu yapıldı. En fazla hırsızlık olayı yaşanan ülkeler ABD, Japonya, İngiltere, Almanya ve Fransa olarak açıklandı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!