Operatör de ayıp ‘cep’ten sorumlu

Güncelleme Tarihi:

Operatör de ayıp ‘cep’ten sorumlu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2013 00:00

BTK, Hürriyet’in ‘Mezarda taahhüt’ haberi sonrasında harekete geçip hem bu sorunu çözdü hem de ayıplı cihazlara ilişkin 1 Nisan’da yürürlüğe girecek yeni bir karara imza attı. Bu karara göre taahhütlü cihazlarda çıkan bozukluk ve hata gibi ayıplardan operatörler de sorumlu olacak.

Haberin Devamı

BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, taahhütlü olarak satılan cihazlarda çıkan bozukluk ve hata gibi ayıplardan satış işlemini yapan sabit ve mobil operatörlerin de sorumlu olacağını söyledi. 1 Nisan itibariyle yürürülüğe girecek kurul kararını hatırlatan Acarer, tüketicilerin yaygın olarak tercih ettiği taahhütlü kampanyalar karşısında hem cihaz hem de erken sonlandırmada korunacağını söyledi. Kararla birlikte örneğin taahhütlü cep telefonu alan tüketicinin cihazının bozuk olması durumunda satışı yapan operöter de sorumlu olacak.  Hürriyet Gazetesi Tüketici Köşesi yazarı Erkan Çelebi’nin, 31 Aralık’ta yazdığı ‘Mezarda taahüt’  haberi büyük ses getirdi. Acarer, “Zaman zaman aboneler, taahhüt bitiş tarihinin hatırlanamaması, taahhüt iptal bedeli hakkında bilgilendirilmemiş olunması gibi sebeplerle yüksek iptal bedelleriyle karşılaşabiliyor ve mağdur olabiliyor. Artık aboneler, taahhütlerini sonlandırdıkları ay itibariyle almış oldukları indirimlerin toplam bedelleri, kalan ayların toplam bedelleri seçeneklerinden hangisi kendileri açısından daha avantajlı ise yalnızca bu tutardan  sorumlu tutulacak” dedi.

Haberin Devamı

Abone bilgi  alacak

Zaman zaman abonelerin taahhüt bitiş tarihini hatırlayamaması ve iptal bedeli hakkında bilgilendirilmemiş olması gibi sebeplerle yüksek cezalarla karşılaşarak mağdur duruma düşebildiğine dikkat çeken Tayfun Acarer, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Abonelere, gönderilen faturalarda, taahhüdün ne zaman biteceği ve ne kadarının tamamlandığı hakkında bilgi verilecek. Bu sayede abonelerin, taahhütlerinin bitiş tarihi hakkında her ay bilgilendirilmeleri sağlanarak ‘yanlışlıkla’ taahhüdünü bozup mağdur duruma düşmelerinin önüne geçilecek.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!