Güncelleme Tarihi:
Fransızların moda tutkusunu sanıyorum bilmeyen yoktur. Ayrıca dünya modasına da yön verirler ve buna otomobil modası da dahil. Gerçekten de PSA Grubu (Peugeot, Citroen ve DS) ile Renault’nun tasarım konusunda son dönemlerde attıkları önemli adımları fark etmemek imkansız. Renk seçimleri ve tasarım anlayışları konusunda özellikle bazı modellerinde diğer tüm ürünlerden farklılaşarak önemli bir iş yapıyorlar. Sıradan çizgilerden sıkılanlar için Fransızların yaptığı bu değişimi ben de severek takip ediyorum.
Peugeot da son dönemlerde bu yönde yaptığı değişimlerle ön plana çıkan bir marka. Çok yakında yollarda görmeye başlayacağımız yeni 208 ile karşılaştığınızda ne demek istediğimi aslında daha iyi anlayacaksınız. 3 boyutlu farklı renk seçeneklerini kullanan bu model, küçük sınıfta bir araç arayanlar için en önemli seçeneklerden biri olacak gibi görünüyor.
Neyse, konuma dönecek olursam bu kez moda ikonu olarak gördüğüm modellerden biri olan Peugeot 2008’i test ettim. Daha önce de konuğum olan bu araç bu kez dizel-manuel versiyonu ile teste konuk oldu.
2008, kesinlikle zarif görünen bir araç. Krom kaplı panjuru ve sis farlarının olduğu bölümde kullanılan bumerang formlu detaylar hemen dikkat çekiyor. Farların yapısı da zarif görünümü desteklerken, tavan üstü barları güven duygusunu ön plana çıkarıyor. Arkaya doğru hafif bir şekilde yükselen omuz çizgisi ise dinamik bir etki bırakıyor.
Söz konusu yaşam alanı olduğunda ona neden “moda ikonu” dediğimi daha da iyi bir şekilde ortaya koyuyor. Kokpit boyunca dolaşan karbon görünümlü ve yumuşak dokunma hissi veren detaylar, hemen beğenimi kazanıyor. Neredeyse tamamında kullanılan başarılı plastik malzeme sayesinde yaşam alanı göze hitap etmeyi başarıyor. Koltukların genel anlamda başarılı bir yapıya sahip. Ayrıca iddialı dikişler ve başarılı desenlerle son derece iyi de görünüyorlar. Koltuklarda kullanılan dikişleri özellikle çok sevdim. İç mekanda aydınlık renklerin kullanılmış olması ve başarılı görüş açıları sayesinde ferahlık hissi de oldukça yüksek.
Direksiyon simidinin küçük yapısını her zaman olduğu gibi burada da beğendim. Simidin yapısı çok iyi ayarlanmış ve kullanım sırasında tüm detaylara hakim olmanızı sağlıyor. 208’den sonra yaptığım testte ise bu durum beni biraz etkiledi: Bu farklı test otomobilinin direksiyonu bana son derece büyükmüş gibi geldi. Ancak tabi ki bu durum bana özel. Neticede onun sahibi olacağınız için direksiyon değişikliği gibi bir sorununuz da olmayacak. Gösterge panelinin iyi tasarımı ve büyük ekranın rahat kullanımıyla bu tasarım sınıfı çok rahat geçti. Manuel olmasıyla birlikte gelen vites kolu ve vites körüğü tasarım sorunuysa neredeyse tüm araçların ortak sorunu. Bunun yerine kesinlikle daha iyisi olmalıydı. Bu araçta kullanılan el fren koluylaysa sanıyorum hiçbir zaman barışamayacağım.
Motor kaputunun altında yatan tanıdık 1.6 lt e-HDi dizel ünite başarısını bundan önce defalarca ispatlamıştı. 4000 d/d’de 92 HP güç ve 1750 d/d’de 230 Nm tork üreten dizel motor, start-stop sisteminin getirdiği artıyla ekonomik tüketim sonuçlarına imza atıyor. Şanzıman da 5 yerine 6 ileri oranlı olsaydı, tüketim rakamları daha iyi çıkabilirdi. Keşke 6 ileri oranlı olsaymış diye düşündüğüm 5 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri konusunda bir sıkıntı yaşamadım. Ama 5’inci vitesin hemen arkasında geri vitesin yer alması beni her zaman rahatsız eden bir uygulama. Hele hele 6 ileri oranlı manuel şanzımanların neredeyse standartlaştığı bugünlerde. Ekonomik tüketim verileriyle beğendiğim bu kombinasyonun performans konusunda da yeterli olduğunu bilmenizi istiyorum: 0-100 km/s hızlanma sonuçlarına bakıldığında 2008 seçenekleri arasında en iyi sonuçlara imza atan modeller arasında yer alıyor. Onu geçebilen sadece 120 HP güç üreten 1.6 lt’lik benzinli versiyon oluyor ama oradaki fark da sadece 0.3 saniye.
Süspansiyon sistemi konfor odaklı ayarlara sahip. Aracın başarılı yalıtım sayesinde sessiz kalabilen kabini, rahat ve keyifli sürüşlere imkan tanıyor. Yönlendirme kabiliyeti de fena değil: Kısa aralıklarla yaptığım viraj testleri sırasında bana sıkıntı yaşatmadı. 2008, biraz yüksek yapılı araçlar arasında da sürüş güvenliği açısından sınıfı geçen bir araç oldu.
Sonuç
Peugeot 2008 moda konusunda usta olan Fransızların elinden çıktığını her özelliğiyle belli ediyor. Göze hitap eden detayları oldukça başarılı ve zarafet her zaman ön planda. Yaşam alanı genişliği onu başarılı aile otomobillerinden biri yaparken, yükleme alanları da oldukça iyi. Dizel motor - manuel şanzıman birlikteliği performans ve ekonomik tüketim beklentilerini hiç zorlanmadan karşılıyor.
+Tasarım, yaşam alanı, kullanışlılık, motor, şanzıman, başlangıç fiyatı, donanım listesi, elektronik yardımcılar, sürüş karakteri, arazide başarılı yapısı, koltuklar, direksiyon simidi
-El fren kolu tasarımı, ekran tasarımı, arkadaki diz mesafesi, eleştirilen direksiyon simidi, klima kumandaları, vites kolu ve körüğü
Teknik veriler Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 77x85.5 mm
Motor hacmi 1560 cc
Maksimum güç 92 HP-4000 d/d
Maksimum tork 230 Nm-1750 d/d
Son hız 181 km/s
0-100 km/s hızlanma 11.5 sn
Şanzıman 5 ileri manuel
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 205/50 R17
Tüketim (fab. ver.) 3.6/4.0/4.7 lt
Depo kapasitesi 50 lt
Bagaj hacmi 350 lt
Garantiler Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Mekanik 2 yıl/100 bin km
Boya 3 yıl
Pas 12 yıl
Yol yardım 0212 292 26 26
Periyodik bakım 15 bin km
Donanımlar Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S/S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Test verileri Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Performans 0-50 km/s 4.6 sn
0-100 km/s 11.8 sn
0-130 km/s 17.6 sn
0-400 m 19.0 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 10.3 sn (4. vites)
80-120 km/s 18.1 sn (5. vites)
Ağırlık 1160 kg
Dönüş çapı 11.2 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.7 m
100-0 km/s sıcak 39.0 m
Gürültü 50 km/s 58 dB(A)
100 km/s 64 dB(A)
130 km/s 67 dB(A)
Tüketim 5.5 lt
Menzil 909 km
Ölçüler Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Uzunluk 4159
Genişlik 1829
Yükseklik 1556
Aks mesafesi 2537