Güncelleme Tarihi:
Pandemi döneminde tüm dünya eve kapanırken çalışanların büyük bölümü de işlerini büyük ölçüde uzaktan çalışma modeli ile sürdürdü. Karantina döneminin ardından yaşanan normalleşme sürecinde de çoğu şirket bu alışkanlığı devam ettiriyor. Bu süreçte şirketlerin toplantılarını online ortamda yapmaya başlaması özellikle video konferans uygulamalarına olan talebi de önemli ölçüde arttırdı. Ancak bu uygulamaların veri güvenliğini sağlamak noktasındaki tutumları tüm dünyada tartışma konusu oldu.
GÜVENLİ BİR PLATFORM
Bu konuda harekete geçen Turkcell geliştirdiği ‘BiP Meet’ uygulaması ile pazarda bir alternatif olarak öne çıkmayı hedefliyor. Turkcell mühendislerinin yoğun çalışma ile güvenli bir uygulama geliştirdiğini söyleyen Turkcell Dijital Servisler ve Çözümlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ataç Tansuğ, “Biz bir GSM operatörü olmanın yanında sürekli olarak dijital servis ve platformlar geliştiren büyük bir teknoloji şirketiyiz. Son dönemde geliştirdiğimiz tüm servisler hızla büyüyüp kendi başlarına ayrı bir şirket oldu. Şimdi de BiP Meet uygulaması ile vatandaşlarımızın güvenli bir video konferans uygulamasını kullanmasını sağlayacağız” diye konuştu.
100 KATILIMCILI TOPLANTI
Uygulama ile kullanıcıların hızla ve güvenli şekilde uzaktan toplantılar düzenleyebildiğini söyleyen Tansuğ, “Aslında uygulama ile ilgili geliştirmelerimiz sürekli devam ediyor. Küresel ölçekli rakiplerimizde olan her özelliği daha da geliştirerek uygulamaya eklemeye çalışıyoruz. Şu anda sisteme 350’ye kadar katılımcı sorunsuz şekilde girip toplantıya canlı olarak bağlanabiliyor ama biz şimdilik bunu 100 kullanıcı ile sınırlandırdık. Yıl sonuna kadar uygulamayı 250-300 bin kişinin tecrübe etmesini bekliyoruz. Asıl hedefimiz önümüzdeki iki yıl içerisinde ciddi bir büyüme yakalamak” şeklinde konuştu.
HEDEF DİJİTAL İHRACAT
Turkcell olarak amaçlarının bu uygulamaları dünyadaki diğer pazarlara ihraç etmek olduğunu söyleyen Ataç Tansuğ, “Şu anda kadar geliştirdiğimiz çok sayıda dijital servisi başka ülkelerde faaliyet gösteren GSM operatörlerine sattık. Uygulamalarımız bazı ülkelerde o GSM şirketinin kendi özgün ismiyle bazılarında ise bizim kendi ismimizle hizmet vermeye devam ediyor. Ancak bizim rakiplerimize göre sunduğumuz en önemli hizmet veri güvenliği. Bizim hizmetlerimizi satın olan şirketler verilerini hizmet verdiği Pazar bünyesinde tutabiliyor. Her ülkenin verisi kendinde kalmış oluyor” ifadelerini kullandı.
FİBER ALTYAPI ELEŞTİRİSİ
Türkiye’nin internet altyapısı konusunda fiber meselesine daha fazla önem vermesi gerektiğini belirten Ataç Tansuğ, “Uzun süredir bu konuda pek aşama kaydettiğimizi söyleyemem. Bir dönem fiber hatlar için yapılan kazılar uzun süredir yapılmıyor. Özellikle baz istasyonları noktasında bir ihtiyaç bulunmasına rağmen bu süreç sağlıklı işlemiyor. Burada tüketicinin taleplerine cevap vermek gerekiyor. Biz de farklı uygulamaları devreye alıyoruz ama oradaki diğer mobil kullanıcıların daha sağlıklı hizmet alabilmesi için hizmet sınırlı oluyor” dedi.