Onduline Avrasya, Ortadoğu ve Kafkasya fabrikalarını da Türkiye’de kurmayı planlıyor

Güncelleme Tarihi:

Onduline Avrasya, Ortadoğu ve Kafkasya fabrikalarını da Türkiye’de kurmayı planlıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2011 00:00

Fransız sermayeli çatı kaplama ve yalıtım sistemi üreticisi Onduline Avrasya, İstanbul’dan yönettiği 25 ülkede büyüme planlarını yine Türkiye üzerinden yapıyor. Türkiye’de Türkiye ekonomisi kadar büyümeyi planladıklarını, asıl büyümeyi çevre ülkelerde göstereceklerini belirten CEO Burhan Karahan, Ortadoğu ve Kafkaslar için bu bölgelere yakın illerde üretim düşündüklerini açıkladı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de 1976 yılından bu yana çatı kaplama ve yalıtım sistemleri üretimi yapan Fransız sermayeli Onduline Avrasya, bölgede büyüme planlarını Türkiye’den yapıyor. İstanbul’daki merkezinden Türkiye dışında Orta Asya, Pakistan ve Orta Doğu’da 24 ülkeden oluşan bölgenin ve Onduline Group’un da stratejik yönetiminden sorumlu olan Onduline Avrasya CEO’su ve Genel Müdürü Burhan Karahan, yeni fabrikalar için de Türkiye’yi düşündüklerini açıkladı. Türkiye gibi diğer ülkelerde de hem pazarı büyütmeyi hem de liderliği hedeflediklerini belirten Karahan, bunun için hedef pazarlara yakın illerde fabrika kurma planı üzerinde durduklarını söyledi. Geleneksel Onduline Avrasya Bayi Toplantısı nedeniyle Küba’da bir araya geldiğimiz Burhan Karahan, TÜrkiye ve bölgedeki büyüme planlarına ilişkin şunları söyledi:
Türkiye huzur adası gibi
Türkiye’de bundan sonra Türkiye ekonomisi ne kadar büyürse biz de o kadar büyümeyi öngörüyoruz. Yüzde 20’lik pazar payımız ile lideriz. Toplam 43 milyon adetlik levha satışının 8.5 milyon adeti Türkiye’de satılıyor, bu da toplam satışların nerdeyse yüzde 20’si demek. Zaten Türkiye’de jenerik markayız, oluklu levha yerine Onduline deniyor. Geçen yıl Onduline Avrasya olarak toplamda yüzde 10 büyüdük, Türkiye’de yüzde 15. Onduline Avrasya olarak 2011-2012 de de 11-12 büyümemiz lazım. Şu anda en büyük bölge iklimsel nedenlerle de Rusya-Ukrayna bölgesi, 160 milyon Euro’luk pazar. Ama en çok gelişme beklenen bölge Onduline Avrasya bölgesi. Biz de bölgeye fokus olduk.
Onduline Avrasya’nın cirosu geçen yıl 100 milyon Euro’yu aştı. Bunun 70 milyon Euro’su Türkiye, geri kalanı ihracattan elde edildi. Türkiye Onduline Avrasya’nın en önemli pazarı. Zaten bu şirket Türkiye için kuruldu, daha sonra görüldü ki Türkiye’yi civardaki ülkelerden ayıramıyorsunuz, o nedenle Avrasya adını aldı. Birçok ülkeyi Türkiye’den ayırmanız mümkün değil, her şey Türkiye üzerinden ulaşıyor.
3 fabrika kurmak gerekecek
Ancak bizim bölgemizde de şirket satın almak mümkün değil, çünkü kurumsallaşma yok, ortam karışık. Orta Asya’da üretim için Kazakistan’ı düşündük, Kazakistan’da eninde sonunda üretime geçeceğiz. Fabrika açılması için yılda 1.5-2 milyon adet panel satılması lazım. Şu anda 500-600 bin panelde. Orta Doğu’da da bir fabrikamız olsun istiyoruz. Gaziantep’te bir fabrika kuralım dedik. Batman’da olabilir. Kafkaslar için de Trabzon, Hopa ve Rize’yi düşünüyoruz. Şimdilik Türkiye’deki mevcut fabrikadan idare edebiliyoruz, 3 fabrika kurmamız gerekecek.

Haberin Devamı

Onduline Avrasya yönetimi bereleriyle sahneye çıktı

Haberin Devamı

GEZİ boyunca her sabah ince belli bardakta çay servisine kadar pek çok ayrıntıyı atlamayan Onduline Avrasya yönetimi, gala gecesinde de sahneye çıkarak bayilere sürpriz yaptı. Başlarında bereleriyle ‘Commandante Che Guevara’ diye bilinen Hasta Siempre adlı şarkıyı söyleyen CEO Burhan Karahan ve Onduline Avrasya yöneticileri büyük alkış topladı.

Ticarette bir aylık durmalar önemli değil

BÖLGEDEKİ son olayların Onduline Avrasya’yı da etkilediğini, ancak bu etkinin uzun değil orta vadeli olacağını
söyleyen Burhan Karahan, şu değerlendirmeyi yaptı: “Çünkü biz ticaret yapıyoruz olaylar biraz durulunca ticaret devam edecektir. Öyle bir haftalık, bir aylık durmalar çokta önemli değil bence, ne bizim için ne de Türkiye’nin
ticareti için. O bölgede bu yıl için 20 milyon Euro gibi bir ciro hedefliyoruz. Ama bu durumda ciro 10-12 milyon Euro’da kalacak. Biz bir de alışığız çünkü bizim ilgilendiğimiz coğrafyada bir sabah kalkarsınız bir olay olmuş, işler güçler durmuş. Daha önce Kırgızistan’da, Gürcistan’da, Lübnan’da, Türkmenistan’da işlerimizin durmasına neden olan olaylar yaşadık ama sonra işler normale girdi.”

Haberin Devamı

600 bin Euro’luk bayi gezilerini Fransızlara hâlâ anlatamıyoruz

ONDULINE Avrasya, 1994’ten beri düzenlediği gezilerle bayilerini dünyanın değişik ülkelerine götürüyor. Onduline Avrasya, bu yıl da 200 civarında bayi ve 30 genel merkez çalışanı ile Küba’ya gezi düzenlerken, daha şimdiden önümüzdeki yıl nereye gidileceği de konuşulmaya başladı. Bu gezilerin Onduline Avrasya’ya 550-600 bin Euro’ya mal olduğunu söyleyen Burhan Karahan, Türkiye’ye özgü bu duruma Fransızlar’ın ne dediğini şöyle aktardı: “Bu teşvik gezilerini sektörde İzocam (Koç) icat etti, biz geliştirdik, böyle 200 kişilik gezi kimse de yok. Bunu Fransızlar’a hâlâ anlatamadık, bizdeki grup psikolojisini anlayamıyor. Diyorlar ki, bayileriniz isterlerse istedikleri acenteden en iyi hizmeti alarak, istedikleri ülkeye gidebilirler. Evet gidebilirler ama bu iş asker arkadaşlığına döndü. Bu gezileri yapmasaydınız 5 milyon Euronuz cebinizde kalırdı diyorlar ama belki de kalmazdı. Bayilerimiz bu gezilere katılmak için belli kotaları tutturmaya çalışıyor ve o kadar memnun ayrılıyorlar ki her gezi sonrası da siparişlerimiz artıyor.”

Haberin Devamı

Rakamlarla Türkiye’de çatı sektörü

Üretici–ithalatçı–distribütör firma: 450-500
Çatı ürünleri satışı,
çatı imalatı yapan firma: 5 bin
Sektördeki istihdam: 140–150 bin kişi
Eğimli çatı kaplamaları: 95.604.000 metrekare
Teras çatı kaplamaları: 22.834.950 metrekare
Toplam üretim: 118.438.950 metrekare 
Toplam kapasite: 250.000.000 metrekare

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!