Güncelleme Tarihi:
HAVACILIK sektöründe dünyanın en büyük göçü olarak tanımlanan Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na taşınma dün gece başladı. Her detayın en ince ayrıntısına kadar aylar boyunca hesaplandığı projede taşınma işlemini Arkas Lojistik gerçekleştiriyor. 33 futbol sahası büyüklüğünde alan kaplayan, 10 binin üzerinde ekipmanı 45 saatte taşıyacaklarını söyleyen Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, projenin önceliğinin hız ve güvenlik olduğunu vurguluyor.
24 KAMERA İZLİYOR
Yalnızca Türkiye’nin değil, dünyanın da merakla takip ettiği İstanbul Havalimanı taşıma projesinde görünmeyenin ötesinde, hummalı bir çalışma olduğunu belirten Onur Göçmez, şöyle konuştu: “8 aydan fazla süren hazırlıklarla, tüm detayların ince ince ayrıntısına kadar gözden geçirildiği deneme taşımalarının yapıldığı, eğitimlerin verildiği, yeni ve farklı taşıma çözümlerinin üretildiği proje tam bir lojistik mühendisliği örneği. Atatürk Havalimanı’da kurulan 8 ana yükleme istasyonu ve İstanbul Havalimanı’nda kurulan 8 ana boşaltma istasyonu ile taşımayı gerçekleştirecek Arkas Lojistik, iki havalimanında birer adet güzergah üzerinde ise üç adet olmak üzere 5 acil durum ekibiyle ihtiyaç anında müdahale gerçekleştirecek. Gelen tüm verilerin değerlendirildiği bu merkezler sayesinde proje adım adım takip edilerek kusursuz bir şekilde taşınmanın gerçekleşmesi sağlanacak. Büyük taşınma süresince yükleme ve boşaltma alanları toplamda 24 adet kamera ile izleniyor.”
3 AYAKLI OPERASYON
Onur Göçmez, projede bulunmaktan gurur duyduklarını belirterek, şöyle devam etti: “Hız ve güvenliğin önde olduğu bu taşımada proje için oluşturulan özel takip sistemleri, trafik kontrol odaları, araç sürücü takip sistemleri, online yük hareketleri, barkodlama sistemleri, bu taşıma için kullanılan özel ekipmanlar ve özel proje eğitimleri ile işimizi en kısa zamanda ve ilk seferde doğru yapacağız. İşimiz sadece yükün A noktasından B noktasına taşınması değil, lojistik mühendisliği. Havacılık sektöründe dünyanın tek seferde en büyük taşıması olan bu projede, her adımı en ince ayrıntısına kadar hesapladık, modelledik ve uyguladık. Deneme taşımaları ile sürekli kendimizi geliştirerek farklı çözümler ürettik. Araç ve ekipman çeşitliliğimizi kullanarak konteyner, tenteli, sal kasa gibi araçlarla farklı taşımaları yapabiliyoruz. Lowbed araçlarımızla ise en ağır yükleri taşıyoruz. Lowbed taşımaları için 30 tonun üzerindeki ekipmanları yerden kaldırıp lowbed’in üstüne koyarken zaman kazanmak için özel rampalar yaptık. Araç rampaya giriyor, yola devam eder gibi lowbedin üzerine çıkıyor. Bu da bize operasyonda hız kazandırıyor. Operasyon, araçların, yüklerin ve trafiğin online takibi olarak üç ayaklı. Bu üçünü birleştirebildiğiniz zaman riski yönetebiliyorsunuz.”
KONTROL NOKTALARI
45 saat sürecek taşıma boyunca iki havalimanında ve güzergahta kontrol noktaları oluşturduklarını da anlatan Onur Göçmez, “Varış ve çıkış noktalarına kurulan stok sahalarıyla ve kendi iş makinelerimizle sefer sayılarını çok hızlandırdık. Taşımayı önümüzdeki iki günde, 45 saat içinde gerçekleştirip, 44 ton ağırlığındaki uçak çekme aparatlarından çok hassas aletlere kadar, 10 bin parçadan fazla olan 5 binden fazla TIR’lık yükü eksiksiz, hatasız ve hızlı şekilde İstanbul Havalimanı’na ulaştıracağız Bunun gibi büyük proje ve çalışmalarda yer alarak lojistiğin Arkas’ındaki güç olmaya devam edeceğiz” dedi.
RAKAMLARLA BÜYÜK GÖÇ
Taşınacak ekipman sayısı: 10.459 adet
Kullanılacak araç ekipman sayısı: 1557 adet
Projede görev alacak personel sayısı: 1.805 adet
Yüklerin bulunacağı araçların arka arkaya koyduğumuzdaki uzunluğu: 80 km.
Taşınacak ekipmanların kapladığı alan: 242 dönüm yani 33 futbol sahası
Taşınacak ekipmanların toplam ağırlığı: 47.360.000 kg. (47.360 Ton)
Taşınacak ekipmanların toplam uzunluğu: 121 Km.
Taşınacak araçların kat edeceği toplam kilometre: 400.000 km.
Taşınacak araçların kat edeceği mesafe: 10 dünya turuna eşdeğer