Önce mektup sonra ziyaret

Güncelleme Tarihi:

Önce mektup sonra ziyaret
Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2015 01:10

Volkswagen’in bünyesine girdikten sonra tüm dünyada hızla büyüyen Çek otomotiv üreticisi Skoda’nın en gözde pazarı Türkiye oldu. 2014’te Türkiye’de 20 yılın satış rekorunu kıran Skoda, geçtiğimiz ay önce Türkiye’deki yeni yönetime teşekkür mektubu gönderdi. Bunu yeterli bulmayan Skoda Dünya Başkanı Winfried Vahland, bu hafta İstanbul’a gelerek bizzat yönetimi tebrik edip, pazara ilişkin incelemelerde bulunacak.

Haberin Devamı

DARALAN Türk otomotiv pazarında yüzde 13.2 büyüyerek 2014’ü yaklaşık 15 bin adetlik rekor satışla kapatan Yüce Auto’ya önce Skoda yönetiminden tebrik mektubu geldi. Bunu yeterli bulmayan Dünya Başkanı Profesör Winfried Vahland, bu hafta bizzat İstanbul’a gelerek yönetimi tebrik edecek. 2014’ün Skoda için Türkiye’de son 20 yılın en başarılı yılı olduğunun vurgulandığı mektup geçtiğimiz ay markanın en yetkili isimlerinden biri olan Skoda Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Werner Eichhorn’dan gelmişti.

BİZZAT GÖRMEK İSTEDİ

Satışlarını 2015 yılında 16 bin adedin üzerine çıkartarak 2014 yılı rekorunu egale etmeyi hedefleyen Yüce Auto’ya metkubun ardından bir sürpriz de Skoda Dünya Başkanı Profesör Winfried Vahland’dan geldi. Vahland, yönetim ekibiyle birlikte çarşamba günü İstanbul’a gelerek, Yüce Auto’yu ve yönetimini bizzat birinci elden kutlayacak. Vahland’ın İstanbul’da iki gün kalacağını kaydeden Yüce Auto Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Dünya Başkanı Vahland’ın ziyaret amacı dünyada büyüme gösterip gelecek vadeden yani onlar açısından potansiyel olan Türkiye pazarını bizzat görmek. Özellikle yeniden yapılanma konusunda çok iyi giden bayilik teşkilatını görüp, kalite konusunda Avrupa’da fark yaratan bir ülkeyi ve yeni yönetimini daha iyi tanımak istiyor” açıklamasını yaptı.
Tolga Senyücel, 2015 yılında yeni Fabia ve yeni Superb ile birlikte başarılarını devam ettireceklerini belirterek, “Amacımız 2 yeni modelle birlikte pazar payını yüzde 3’e yükseltmek. Bu da en az 16 bin 500 adetlik satış anlamına geliyor. Pazarın durumuna bağlı olarak 20 bin adetlik 2016 hedefini bu yıl da kırabiliriz” dedi.

Haberin Devamı

Avrupa’da hedef‘Superb’ liderlik

SKODA’nın Türkiye distribütörü Yüce Auto, 2001 yılında piyasaya çıktığından bu yana iki nesliyle 700 bin adedin üzerinde satışa imza atan Superb’in üçüncü neslinyle Avrupa’da liderliği hedefliyor. 2014’te Superb’in ikinci büyük pazarı olan Türkiye, yeni Superb ile birlikte 2015’te bu hedefine ulaşacak. Yeni Superb‘in her açıdan sınıfında fark yaratacak bir otomobil olduğuna dikkat çeken Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Ağustos ayında Türkiye pazarında satışına başlayacağımız Yeni Superb, bizim için her açıdan önemli bir model olacak. D segmentinde yer alan Superb Sedan’ın geçen yıl Avrupa’daki ikinci büyük pazarıydık. Bu yıl ise hedefimiz liderlik” dedi.

YENİ SHOWROOM

2014 yılında Türkiye’de satılan her 4 Skoda’dan birinin Superb olduğunu da hatırlatan Senyücel, “Yeni Superb ile birlikte hedeflerimizi daha yukarıya çektik ve bu modelin Avrupa’daki en büyük pazarı olmak istiyoruz. 2015‘te 4 bin 500 adet Superb satışı gerçekleştirmeyi planlıyoruz. 2016’daysa bunu 5 bin 500 adet ve üzerine çıkarma hedefindeyiz“ diye konuştu. Senyücel, ilk etapta 125 ve 150 beygirlik 1.4 litre TSI benzinli motorlarla getirilecek olan yeni nesil Superb’in 1.6 litre dizel motor ve DSG otomatik vites seçeneğine sahip motor seçeneğinin ise ekim ayından itibaren satışta olacağına dikkat çekti. Skoda yetkili satıcılarının showroom konseptlerinin yenilendiğini de hatırlatan Senyücel, “Dolayısıyla yeni Superb’i de, öncelikle konsepti yenilenen showroomlarımızda satışa sunacağız“ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!