Önce illüstrasyonlara epey direndik, ama reklama vurulduk yüzde 53 büyüdük

Güncelleme Tarihi:

Önce illüstrasyonlara epey direndik, ama reklama vurulduk yüzde 53 büyüdük
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2010 00:00

Tatilsepeti.com’un, Alice BBDO ile hazırladığı “Hepimiz tatil için çalışıyoruz” ilanı, Turizm&Seyahat dalında Kırmızı’yı aldı. Tatilsepeti.com ortağı Suat Gücel, Alice BBDO ile önce marka konumlandırması yaptıklarını belirterek, “Slogana ilk sunumda vurulduk ama sıradışı illüstrasyonlara çok direnç gösterdik. İlanlarımız gündem yarattı. 2009’da yüzde 53 büyüdük” dedi.

Haberin Devamı

KIRMIZI Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde, Turizm&Seyahat ilanları arasındaki Başarı Belgesi’ni ve Kırmızı’yı alan Tatilsepeti.com’un yönetici ortağı Suat Gücel, 2009 başından beri Alice BBDO ile çalıştıklarını belirtti. Birlikte yaptıkları ilk işin marka konumlandırması olduğunu söyleyen Suat Gücel, “İlk sunumda ‘Hepimiz tatil için çalışıyoruz’ sloganına vurulduk” dedi. Kırmızı’yı getiren reklam kampanyasını düzenleyen Alice BBDO ekibi ve Tatilsepeti.com Yönetici Ortağı Suat Gücel ile ödülü getiren süreci ve tatilsepeti.com’un markalaşma sürecini konuştuk.
Kampanya başladıktan sonra tüketiciden gelen geri dönüşleri ‘İnanılmazdı’ sözleriyle değerlendiren Suat Gücel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz aslında 2009’da bu slogan ve reklam kampanyası ile tatilsepeti.com olduk. Markanın sempatisi yükseldi. Slogan çok vurucuydu evet ama bunun nasıl sunulduğu da bir bütün oluşturdu. Ajansla çalışmanın farkını 2009’da anladık. Açıkçası iyi yürüyen bir firmaydık ama artık daha kurumsal daha oturmuş, gelecekte de var olacağı daha aşikar ne yaptığını bilen bir firma haline geldik.”
Yüzde 53 büyüdük
2009’da kriz nedeniyle pazar büyümemesine karşın tatilsepeti.com’un yüzde 53’ten fazla büyüdüğünü söyleyen Suat Gücel, şöyle konuştu: “Kriz çıkınca biz artık akıllı, doğru olanın, farklı olanın iş yapacağı bir dönem başladı dedik ve krizde reklam verdik. Markamıza yatırım yaptık. Turizm sektörünün reklama bakışı standarttır. Onlar neden güneş, deniz kullanmadın diye sordular. Ama biz 2009’da sektörde de farklılaştık. Pazar payımızı artırıp, yüzde 53’ten fazla büyüdük.”
Yağdanlıklı illüstrasyon direnci
Özellikle patronun arkasında yürüyen yağdanlık şeklindeki robotların yanındaki çalışan figürünün yer aldığı illüstrasyonların çok sıradışı olduğunu vurgulayan Gücel, şunları dile getirdi: “Ajansımıza güvendik ama çok da direnç gösterdik. İllüstrasyonlara ben çok direnç gösterdim. Ama 6-7 kişilik kreatif ekip bizim dirençlerimize karşılık sanki onlar tatilsepeti’nin sahibiymiş ve karar yetkileri varmışçasına ‘Budur’ dediler. Biz oralarda durduk.”
Çalışan anladı, patron sorguladı
Gücel, yağdanlıklı çalışanların yer aldığı çok tartışılan reklamların çalışanlarla ilişki kurduğunu da belirtirken, “Bizim hedef kitlemizde çalışanlar ve yöneticiler var. Ama çok enteresan birşey var ki benim tanıdığım patron olan insanlar bu reklamları sorguladı. Çünkü düşünsenize patron önden yürüyor arkada yalakaları var. Çalışanlar o dünyayı yakaladı ama yöneticiler sorguladı” dedi.

Haberin Devamı

Miyop pazarlama yapısı marka imajına zarar verir

Haberin Devamı

KRİZDE çoğu marka sahibinin markasının bugüne kadar yarattığı imajın kredisinden yiyip çok ciddi bir miyop ve aç gözlü pazarlama yapısına kapıldığını vurgulayan Alice BBDO Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Sicimoğlu, kısa vadeli taktiksel ve promosyona yönelik işlerin marka imajına zarar verdiğini belirtti. Haluk Sicimoğlu, Tatilsepeti.com’un ise krizde bir marka yarattığını belirtirken, “Cesur reklamlarla tatilsepeti’nde olası rakiplerden çok çok öne çıktık. Evet sorgulanacak reklamlardı belki ama ortaya çıkan iş tatilsepeti markasını ileriye götürdü” dedi.

Mey İçki: Yaratıcılık arttıkça tüketiciye ulaşmak kolaylaşacak

 KIRIMIZI Ödüleri’ne destek veren firmalardan Mey İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel, tüketiciye ulaşırken yaratıcı kampanyalarla doğru mecralarda olmanın şart olduğunu belirtirken, “Yaratıcılık arttığı sürece tüketicilerimize ulaşmanın çok daha kolaylaşacağı düşüncesindeyiz” dedi. Hazırladıkları kampanyalarda günceli yakalamanın en önemli öncelikleri arasında yer aldığını söyleyen Çiçekten Becel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Günceli insanlara ulaştıran en onemli mecra da gazete. Bu mecrada yaratıcılığı destekleyen Kırmızı Ödülleri’nin hem biz hem de diğer reklamverenler için çok önemli bir başarı unsuru olduğunu düşünüyoruz.”

Haberin Devamı

Pura, Reklamverenler’in başkanı oldu

REKLAMVERENLER Derneği Başkanlığına Ahmet Pura seçildi. Pura, halen Colgate Palmolive Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi, Kozmetik ve Tuvalet Müstahzarları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi, TOBB Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği kontenjanından T.C Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Üyesi olarak görev yapıyor. Ahmet Pura başkanlığında 2012 yılına kadar görev yapacak Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu’nda yeralan bazı üyeler şöyle:
? Hakan Turalı (BSH Ev Aletleri9 Hakan Gören (Koç Holding), Zeynep Kutlay (Procter&Gamble), Ayşen Akalın (Eczacıbaşı Holding), Asaf Ardak (Oyak), Bahadır Demir (Mey İçki), Burç Üstün (Evyap), Caner Tunaman (Reckitt Benckiser), Deniz Aktürk Erdem (Pepsi), Emre Üçöz (Ülker), Erdem Koçak (Türk Henkel), Ergun Ermutlu (Sütaş), Gizem Keçeci (Vodafone), İsmail Bayazıt (Türk Telekom).

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!