Asım GÜNEŞ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2009 00:00
Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF-Türkiye) ve Unilever, suyun doğru kullanımına yönelik farkındalık yaratmak üzere, stratejik bir ortaklığa imza attı.
Üç yıl sürecek stratejik işbirliğinin ilk projesi olan ’Sudaki Ayak İzim’, Unilever’in Omo markasıyla hayata geçirildi. Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, "Türkiye’de çevreye daha duyarlı bir üretim için 7 fabrikamızda yaptığımız çevre yatırımlarının toplamı 4.6 milyon liraya ulaştı" dedi. Doğal Hayatı Koruma Vakfı Başkanı Akın Öngör, sürdürülebilir bir dünya için sürdürülebilirliği ilke edinen şirketlere ve bilinçli tüketicilere ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. Doğal Hayatı Koruma Vakfı Genel Müdürü Filiz Demirayak, ’Sudaki Ayak İzi’nin, tüketilen her mal ve hizmete girdi olarak kullanılan suyun miktarını belirlemek açısından çok önemli bir gösterge olduğunu belirtti. Demirayak, bir dilim ekmek için 40 litre, bir kilogram şeker için 1500 litre, bir hamburger için 2 bin 500 litre su ayak izi bulunduğunu anlattı. Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakımdan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun, bir kez ön yıkama yapmanın, ortalama sudaki ayak izinin 104 litre olduğuna dikkat çekerek, "Türkiye’de ön yıkama yapanlar bir yıl boyunca ön yıkama yapmadığı takdirde, sudaki ayak izimizi, bir Uluabat Gölü kadar azaltabiliriz" dedi.
Sudaki Ayak İzim Projesi
DOĞAL Hayatı Koruma Vakfı (WWF-Türkiye) ve Unilever, suyun doğru kullanımına yönelik farkındalık yaratmak üzere yaptığı stratejik ortaklık, 3 yıllık dönemi kapsıyor. ’Sudaki ayak izi’ kavramı, tüm üretim ve tüketim süreçlerinde kullanılan toplam su miktarını ifade ediyor.