Güncelleme Tarihi:
Johnson şirketlere, olimpiyatlara sponsor olmadığı halde, organizasyonu çağrıştıran ‘olimpipat’, ‘Londra 2012’, ‘madalya’, ‘altın’ gibi kelimeleri tanıtım faaliyetlerinde kullanmamaları çağrısında bulundu. Olimpiyatlarla ilgili marka çılgınlığının önüne geçilmesi gerektiğini belirten Johnson, Olimpiyat Komitesi bünyesinde 280 özel uzman sponsorları korumak üzere şehirde denetleme faaliyeti yürüteceklerini söyledi. Olimpiyat ‘köyü’ olarak adlandırılan olimpiyat oyunlarının yapıldığı bölgedeki açıkhava ticaretinin de kurallara bağlandığını belirten Johnson, buradaki kontrollerin de farklı bir ekip tarafından yürütüleceği bilgisini verdi.
Görüntülemek yasak
Johnson amaçlarının Adidas, Coca-Cola gibi uluslararası şirketlerin haklarını korumak olduğunu vurguladı. Johnson, bilet sahiplerinin Nike tişört veya ayakkabı giymelerine ya da Pepsi Cola içmelerine izin verileceğini ancak bu ürünleri taşıyanların televizyonlarda görüntülerinin yasak olduğunun altını çizdi.
Prensin ailesine de uyarı
CAMBRIGDE Düşesi Prens William’ın eşi Kate Middleton’ın aile şirketi de uyarılanlar arasında yer aldı. Middleton’ın parti malzemeleri sattığı aile şirketinin web sitesinde yaptığı tanıtımda olimpiyatlara yapılan göndermeye de yasak getirildi.