Olimpiyat sponsorlarına özel ‘marka’ koruması

Güncelleme Tarihi:

Olimpiyat sponsorlarına özel ‘marka’ koruması
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 22, 2012 00:00

Önümüzdeki hafta olimpiyatlara ikinci defa evsahipliği yapmaya hazırlanan Londra’nın Belediye Başkanı Boris Johnson, 1 milyar 135 milyon dolar (720 milyon sterlin) olimpiyatlara sponsor olan şirketleri korumak üzere, şehirde marka polisliği yapacak görevlilerin bulunacağını açıkladı.

Haberin Devamı

Johnson şirketlere,  olimpiyatlara sponsor olmadığı halde, organizasyonu çağrıştıran ‘olimpipat’, ‘Londra 2012’, ‘madalya’, ‘altın’ gibi kelimeleri tanıtım faaliyetlerinde kullanmamaları çağrısında bulundu. Olimpiyatlarla ilgili marka çılgınlığının önüne geçilmesi gerektiğini belirten Johnson, Olimpiyat Komitesi bünyesinde 280 özel uzman sponsorları korumak üzere şehirde denetleme faaliyeti yürüteceklerini söyledi. Olimpiyat ‘köyü’ olarak adlandırılan olimpiyat oyunlarının yapıldığı bölgedeki açıkhava ticaretinin de kurallara bağlandığını belirten Johnson, buradaki kontrollerin de farklı bir ekip tarafından yürütüleceği bilgisini verdi.

Görüntülemek yasak

Johnson amaçlarının Adidas, Coca-Cola gibi uluslararası şirketlerin haklarını korumak olduğunu vurguladı. Johnson, bilet sahiplerinin Nike tişört veya ayakkabı giymelerine ya da Pepsi Cola içmelerine izin verileceğini ancak bu ürünleri taşıyanların televizyonlarda görüntülerinin yasak olduğunun altını çizdi.

Haberin Devamı

Prensin ailesine de uyarı

CAMBRIGDE Düşesi Prens William’ın eşi Kate Middleton’ın aile şirketi de uyarılanlar arasında yer aldı. Middleton’ın parti malzemeleri sattığı aile şirketinin web sitesinde yaptığı tanıtımda olimpiyatlara yapılan göndermeye de yasak getirildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!