<B> Hanife BAŞ</B>
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2003 14:34
Ford Otosan, 'Ford Satış Okulu' ile yedi yıldır yetkili satıcılarında çalışan satış elemanlarını eğitiyor. Şirket, okul sayesinde satış elemanlarını geliştirerek müşteri sadakatini ve memnuniyetini sağlamayı amaçlıyor. 2002 yılında Türkiye'nin en çok satış yapan otomotiv markası olan Ford, bu başarısını 'satış okulu'na borçlu.
Ford, 'Satış Okulu' sayesinde 2002'de Türkiye'de en çok satış yapan otomotiv markası oldu. 'Ford Satış Okulu', 1995'te Ford Otosan'ın yetkili satıcıları ve bayilerinin iş süreçlerini geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla kuruldu.
2002 yılı mezunlarını veren Ford Satış Okulu'nda şu ana kadar 200 kişi eğitim gördü. Okula, Ford yetkili satıcılarında çalışan satış personeli katılabiliyor. Katılımcılara dokuz hafta süren yoğun bir eğitim veriliyor. Eğitimler, bronz, gümüş ve
altın olmak üzere üç seviyeden oluşuyor. Bütün bayilerde çalışan satış elemanlarının bronz seviyeyi tamamlaması zorunlu. Diğer seviyelere bronz seviyede üstün başarı gösterenlerden, 'isteyenler' devam edebiliyor.
Ford Otosan Yedek Parça Servisten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Şatıroğlu, yetkili bayilerindeki otomotiv satıcılarını en son satış ve pazarlama bilgi ve uygulamalarıyla donatmayı amaçladıklarını dile getiriyor.
2002 yılında Türkiye otomotiv sektöründe 24 bin 175 satış rakamıyla en çok satış yapan otomotiv markası olmalarında Ford Satış Okulu'nun önemli katkısı bulunduğunun altını çiziyor.
Ford'un Türkiye genelinde 71 bayisi bulunuyor. Ford Satış Okulu'nda, bayilerde çalışan satış elemanlarına, satış ve iletişim becerileri, potansiyel müşteri yaratma, planlama, aktif satış gibi konularda eğitimler veriliyor. Şatıroğlu, satış becerileri dışında, ürüne ait teknik eğitimlerin de katılımcılara aktarıldığını belirtiyor. Eğitimlerini değişen pazar şartları ve teknoloji paralelinde de her yıl geliştirdiklerini söylüyor.
Ford Otosan Satış Eğitim Ekip Lideri Soley Sezgin Akten, okul için gerekli know how'u (bilgi) Ford merkezinden aldıklarını ve bu bilgileri Türkiye koşullarına uyarladıklarını söylüyor. Ayrıca eğitimlerde, eğitim şirketi İ.d.e.a.'dan da destek almışlar.
Ford'da yetkili satış, servis, yedek parça bölümlerinde çalışan ve müşteriyle sürekli temas halinde olan 12 anahtar pozisyon için belirlenmiş bir örgün eğitim programı bulunuyor. Ford Otosan'ın satış eğitim programlarının yüzde 50'sini ise, Ford Satış Okulu oluşturuyor.
SATIŞ YETENEKLERİAkten, hızla değişen rekabet ortamında, şirket kültürü ile eğitilmiş yetenekli personel ile stratejik farklılık yaratmayı hedeflediklerini dile getiriyor. Okulun, yetkili satıcılara kazandırdıkları konusunda da şu bilgileri veriyor:
‘‘Ford Satış Okulu, konusunda uzman, çağın en son satış ve pazarlama bilgi ve uygulamalarıyla donatılmış insan kaynağı yetiştiriyor. Yetkili satıcılarımız işlerini devam ettirecek yeni kuşak aile üyelerini de, bu eğitim programına gönderiyorlar. Okulda katılımcılara, çalışma hayatlarına başladıklarında gerekli olacak en son bilgiler ve uygulamalar veriliyor. Var olan satış yetenekleri geliştiriliyor.‘‘
Dokuz haftalık yoğun eğitimlerde bir sonraki aşamaya geçebilmek için yüzde 85 başarı göstermek gerekiyor. Ford Otosan Eğitim Müdürü Mertkan Akay, Türkiye çapında yetkili satıcılarında 250 satış personeli bulunduğunu belirterek, bunların yüzde 85'inin 'bronz' seviye, yüzde 50'sinin de 'altın' seviye mezunu olduklarını ifade ediyor:
‘‘Ford Satış Okulu, Ford Otosan yetkili satıcı ağına pek çok eleman yetiştirdi. Bunlar içerisinde satış müdürlüğüne ve daha üst görevlere gelenler oldu. Okulla, müşteri beklentilerini doğru algılamak, müşteri mutluluğunu sağlamak ve müşteri sadakatini yaratmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda bu eğitimle tüm otomotiv sektörüne hizmet veriyoruz. Bizim yetiştirdiğimiz insanlar diğer şirketlerde de çalışıyor.‘‘
Bronz, gümüş, altın eğitimFord Otosan'ın, yetkili satıcılarında çalışan satış elemanlarına yönelik satış okulunda bronz, gümüş ve altın seviyeler bulunuyor. Bronz seviye bütün satış elemanları için zorunlu. Dokuz ay yoğun bir eğitimden sonra, bu seviyeyi başarıyla bitirenlerden, isteyenler gümüş seviyeye devam edebiliyor. Bir üst seviyeye geçebilmek için sınavlarda yüzde 85 başarı göstermek gerekiyor. Ford Otosan'ın Türkiye çapındaki yetkili satıcılarında 250 satış personeli bulunuyor. Bunların yüzde 85'i Ford Satış Okulu bronz seviye mezunu. Yüzde 50'si ise altın seviyeden mezun. Satış okulunda katılımcıların, müşteri odaklı yaklaşım, potansiyel müşteri yaratma teknikleri, satış becerileri, aktif satış teknikleri, otomotiv teknolojisi gibi konulardaki becerileri geliştiriliyor.