OGS, iki yılda hurdaya çıktı

Güncelleme Tarihi:

OGS, iki yılda hurdaya çıktı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 09, 2001 00:00

OTOYOL ve köprülerdeki Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) cihazlarının ömrü, 2 yıllık garanti süresi dolar dolmaz bitti. Haziran ayından bu yana arızalan cihaz sayısı 2 bine ulaştı. Arızalı cihazlar yüzünden araç sahipleri, hem geçiş ücretlerini cezalı ödemek, hem de garantisi dolduğu için 50 dolara yeni cihaz almak zorunda kaldı.GARANTİ süresi Haziran ayında dolan Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) cihazlarından 2 bin adedi, aynı anda arızalandı. Araç sahipleri, bu arızalı cihazlar yüzünden hem geçiş ücretlerini cezalı ödemek, hem de garantisi dolduğu için 50 dolara yeni cihaz almak zorunda kaldı. Köprü ve paralı yollarda oluşan kuyrukları azaltmak amacıyla 1999 yılı haziran ayında uygulanmaya başlanan Otomatik Geçiş Sistemi için kullanılan elektronik etiketleri, Kombitek adlı İsveç'li firma üretiyor. İsveç'teki firmanın Türkiye temsilciliğini ise Basel yapıyor. Garanti süresi 2 yıl olan bu cihazlar, Ziraat Bankası şubeleri aracılığıyla satılıyor.Ancak, OGS elektronik etiketlerinin bu 2 yıllık garanti süresi, geçtiğimiz haziran ayından itibaren dolmaya başladı. Dolar dolmaz da binlerce cihaz peş peşe arızalanmaya başladı. Arızalı cihazlarla otoyol ve köprülerden geçiş yapan araç sahipleri, geçiş ücretlerini cezalı ödemek zorunda kaldı. Bu ceza, her geçiş için 600 bin lirayı buldu. Araç sahipleri, cihazın arızalı olduğunu ise ancak bir ay sonra adreslerine gönderilen banka hesap ekstrelerinden öğrenebildi.123 BİN CİHAZ VARArkadaşımız Lerna Asurluoğlu, araç sahiplerinin şikayeti üzerine Ziraat bankası yetkilileriyle görüştü. Banka yetkilileri, ‘‘Firma, bize satış yaptığı zaman cihazın ömrünü 5 yıldan fazla, pil ömrünü ise 5 yıl olduğu garantisini vermişti. Biz de 2 yıllık garanti süreleriyle cihazları tüketicilere ulaştırdık. Şu anda toplam 123 bin 211 OGS abonesi bulunuyor. Ancak ilk etapta satılan 2 bin cihaz, garanti süresi biter bitmez arızalandı. Bu da, cihazların ömrünün 5 yıl değil, daha kısa olabileceği kuşkusunu yaratıyor’’ dedi.Yoğun şikayetler üzerine Kombitek ve Basel firmasıyla temasa geçtiklerini belirten Ziraat Bankası yetkilileri, garanti süresi dolan arızalı etiketleri incelenmesi için İstanbul'daki depolarında topladıklarına da dikkat çektiler. Yetkililer, ‘‘Bunları İsveç'te bulunan Kombitek firmasına göndermeye başladık. Şimdi bu cihazlar üretici firma tarafından test işlemlerine tabi tutularak, arıza nedenleri araştırılıyor. Test sonuçları ekim ayında Ziraat Bankası'na ulaştırılacak’’ dediler.ÜCRET İADE EDİLECEKOGS cihazı arızalanan araç sahipleri, bu cihazları Ziraat Bankası'nın Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kartal ve Kadıköy'deki şubelerine iletmeleri gerekiyor. Cihazların yenileriyle değiştirilmesi için 50 dolar alan Ziraat Bankası, arıza sayısının artmasıyla birlikte üretici firmanın garantisini uzatarak, ücretsiz değiştirme kararı aldı. Daha önce, arızalı cihazları değiştirmek için 50 dolar ödemek zorunda kalanlara da yapılacak testlerin sonucunda cihazda üretim hatası tespit edilirse, ödedikleri ücret iade edilecek.Kart kullanıcıları para kaynağı olduALIŞVERİŞ ve kredi kartlarında müşteriye sormadan sigorta uygulaması giderek yaygınlaşıyor. Son olarak Cankurtaran Holding'e ait alışveriş kartı Cankart da bu yola başvuranlardan. 300 bin Cankart kullanıcısının Haziran ayı hesap ekstrelerinde 4 milyon 250 bin lira sigorta bedeli yer aldı. Okuyucularımızın başvurusu üzerine Cankart yetkilileriyle görüştük. Cankart Müşteri İlişkileri Müdürü Pınar Yukay, Haziran ve Temmuz aylarında bir kampanya başlattıklarına dikkat çekerek ‘‘Bu kampanya çerçevesinde kartımızla 90 milyon liralık alışveriş yapanları ücretsiz sigortaladık. Diğer müşterilerimizin de hesaplarına 4 milyon 250 bin liralık sigorta bedelini yansıttık. Ancak bu tutarı yatırmadıkları takdirde herhangi bir işlem yapmayıp sigortalarını iptal ettik. Ekstrede yer alan bedeli ödemedikleri için hesaplarına faiz de uygulamadık’’ dedi.TAV havalimanını yolculara soruyorAtatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali işletmecisi Tepe Akfen Vie (TAV), müşteri beklentilerini karşılayabilmek ve daha iyi hizmet verebilmek amacıyla bir proje başlattı. ‘‘Müşteri odaklı süreç iyileştirme’’ adıyla başlatılan projede müşterilerden gelecek öneri ve gözlemler değerlendirilecek. Yolcuların, havalimanına girişinden uçağa binişine ve tekrar limandan çıkışına kadar olan süre içindeki izlenimleri bir anketle alınacak. Ankette çıkan sonuçlar terminaldeki diğer kuruluşlarla da paylaşılarak aksaklıklar giderilmeye çalışılacak. TAV yetkilileri yaptıkları açıklamada, ‘‘Yaklaşık bir buçuk yıldır Dış Hatlar Terminalini işletiyoruz. Teknoloji ve çağdaş yönetim yaklaşımıyla müşterilerimize en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz. Verdiğimiz hizmetin kalitesini artırabilmek müşterilerimizden gelen görüşlerle yaptığımız işi sürekli sorgulayacağız’’ dediler.Kapatılan kredi kartına hediye yokBankalar, borçtan dolayı kapatılmış kredi kartlarına, daha önceden biriken puanlar karşılığı toplanan hediyelerini de vermiyorlar. Okuyucularımızdan Turgut Ekinci'nin sorunuyla ilgili görüştüğümüz Garanti Bankası yetkilileri, kredi kartlarıyla yapılan harcamalar karşılığı toplanan puanlara hediye alınabilmesi için, kartın kullanıma açık olması gerektiğini belirttiler. Yetkililer, ‘‘Puan kataloglarımızda da müşterilerimize bu bilgiyi veriyoruz. Puan kataloğundan armağan sipariş edebilmek için kredi kartlarının borçtan dolayı kapatılmamış olması ve kullanıma da açık olması gerekiyor’’ dediler.LEYLA CANDIR'ın yıkanınca çeken yatak örtüsünü Çiçek Çehiz Mağazası değiştirdiDERYA ADALI'nın arızalı televizyonunu Arçelik onardı.ERDİNÇ SOYLU'nun arızalanan cep telefonunu Alcatel yenisiyle değiştirdi.İNCİ AKSOYDAN'ın yırtılan pantolonunu Dockers mağazası yenisiyle değiştirdi.HAYAL SEHER OĞUZUTKU'nun arızalanan bilgisayarını Vestel onardı.SELÇUK CİNGİ'nin gövde çatlağı tesbit edilen buzdolabını Arçelik değiştirdi.HAKAN HASKÖYLÜ'nün tüylenen şortunu Polo yenisiyle değiştirdi.HAYRİYE KÜÇÜKOĞLU'nun sökülen mayosunu Yeni Karamürsel mağazası yenisiyle değiştirdi.KEMAL ALBAYRAK'ın Kablo TV arızasını Türk Telekom giderdi.İBRAHİM ÇAKMAK'ın arızalanan sim kartını Telsim yenisiyle değiştirdi.NERMA KIZILDOĞAN'ın Tefal Sir epilatörünü Tefal iade aldı.SERAP ÖZDEN'in arızalanan buzdolabını Arçelik yenisiyle değiştirdi.ASLI GÜZEL'in sapı kopan çantasını Arsel Mağazası onardı.ŞAZİYE ARIK SERTER'in arızalanan cep telefonunu Siemens yenisiyle değiştirdi.SUNA AKKOYUNLU'nun arızalı bulaşık makinesini Arçelik onardı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!